Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل پزشکی قانونی کرمان با بیان اینکه این استان در صدور مجور سقط جنین ‌رتبه چهارم کشوری را دارد، گفت:‌ بیشتر این مجوزها‌ به دلیل ازدواج‌های‌ فامیلی ‌است. - اخبار استانها -

عباس آمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه پزشکی قانونی یکی از سازمان‌های زیرمجموعه قوه قضائیه است که سابقه آن در کشور ما به بیش از 100 سال قبل برمی‌گردد اظهار داشت: پزشکی قانونی از ابتدای تأسیس عدلیه در کشور، در کنار عدلیه بوده و کارشناسی مسائل پزشکی برای کشف جرم و حقیقت برای دستگاه و محاکم قضائی را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال 72 با تصویب مجلس شورای اسلامی، سازمان پزشکی قانونی به صورت مستقل تاسیس می‌شود افزود: تا قبل از آن این سازمان در دل دادگستری بوده و در آنجا به ارائه خدمت می‌پرداخته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان با عنوان اینکه در ابتدا انواع خدماتی که پزشکی قانونی ارائه می‌کرده انگشت شمار بود و مسائل جدیدی که ایجاد شده از سویی و افزایش آگاهی قضائی مردم از سوی دیگر باعث شده، مطالبات مردمی از سیستم قضائی و پزشکی قانونی افزایش یابد گفت: در حال حاضر بیش از 50 نوع خدمت در پزشکی قانونی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه یک سوم پرونده‌هایی که در دستگاه قضا مطرح می‌شود بدواً گواهی آن در پزشکی قانونی صادر می‌شود ادامه داد: برای صدور یک گواهی چند خطی گاهی به ساعت‌ها، روزها و ماه‌های کار کارشناسی نیاز است.

آمیان با اشاره به اینکه تعیین علت فوت 3 تا 5 درصد موارد کار پزشکی قانونی را به خود اختصاص داده است افزود: در سال گذشته بیش از 2 هزار و 800 مورد کالبد گشایی در استان انجام شده که از این تعداد هزار مورد آن در مرکز استان بوده است.

وزارت بهداشت: سالانه 300هزار سقط جنین غیرقانونی در ایران انجام می‌شود!صدور 8520 مجوز سقط جنین توسط پزشکی قانونی در سال 99؛ حدود 2 درصد کل سقط‌ها!تراژدی "سقط جنین" در ایران و جهان/ تبدیل حریم امن مادری به ناامن‌ترین حریم!

وی با بیان اینکه نزاع و معاینات را داریم که در معاینات مواردی مانند ضرب و جرح با سلاح گرم و سرد، همسرآزاری، کودک آزاری و ... بررسی می‌شود ادامه داد: در آزمایشگاه ما انواع آزمایشات اعتیاد، سموم، انواع داروها و ... را مشخص می‌کند و البته مسائلی در رابطه با اهدای جنین، تعیین ابوت و ... که مسائل روز هستند نیز هم در حال افزایش است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان با اشاره به اینکه حدود 80 درصد فعالیت پزشکی قانونی مربوط به معاینات بوده، 3 تا 5 درصد تعیین علت فوت و حدود 15 درصد مربوط به آزمایشات است گفت: همزمان با توسعه خدمات پزشکی قانونی در مناطق محروم استان، رشد و افزایش کیفیت خدمات نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با عنوان اینکه در 21 شهرستان از 23 شهرستان استان پزشکی قانونی وجود دارد و برای دو مرکز فاریاب و رابر نیز پزشک آنها در حال آموزش است و ظرف چند ماه آینده در هر 23 شهرستان استان مراکز پزشکی قانونی فعال می‌شوند.

آمیان با اشاره به اینکه در استان کرمان تنها 0.8 درصد از گواهی‌های معاینات پزشکی قانونی برگشت خورده و اصلاح شده و مابقی مورد قبول دستگاه قضا بوده افزود: این آمار نشان می‌دهد که با توجه به گسترش مراکز پزشکی قانونی در سطح استان کاهش کیفیت را در ارائه خدمات نداشتیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 64 هزار معاینه در پزشکی قانونی استان کرمان انجام شده که چیزی که پررنگ‌تر از همه بوده مسئله همسرآزاری است گفت: در سال 99 نسبت به سال 98 چیزی در حدود 25 درصد افزایش همسرآزاری در استان کرمان داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان با اشاره به اینکه مصدومین کار در استان کرمان 12 درصد افزایش داشته و با این وجود، استان کرمان در این حوزه در رتبه سی‌ام کشوری قرار دارد افزود: با توجه به کارگاهی، صنعتی و معدنی بودن استان، این آمار و جایگاه استان کرمان قابل تقدیر است و باید مراقب بود که این آمار در استان افزایش بیشتری پیدا نکند.

وی با بیان اینکه از نظر صدور مجوز برای سقط جنین براساس جمعیت استان در رتبه چهارم کشوری قرار داریم ادامه داد: بیشتر این مجوزها‌ به دلیل ازدواج‌های‌ فامیلی و مسائل فرهنگی در مناطق جنوبی استان است که منجر به صدور مجوز سقط درمانی می‌شود.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان قوه قضائیه ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد استان کرمان قوه قضائیه پزشکی قانونی استان کرمان مدیرکل پزشکی قانونی سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،   روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو؛ تثبیت رتبه چهارم با غلبه بر رقیب مستقیم
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد