Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه بازدید از دادسرا و اداره ثبت اسناد شهر ری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه نرخ طلاق در کشور ما عدد قابل توجهی است و این عدد در شأن یک جامعه اسلامی نیست باید در دستگاه قضائی تلاش کنیم تا این موضوع را به حداقل برسانیم.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی ما در مجموعه‌های قوه قضائیه وقت گذاشتن‌های بسیار و به اصطلاح اطاله وقت است که این امر با ارتباطات الکترونیک به حداقل می‌رسد ما با استفاده از گسترش سامانه‌های الکترونیکی می‌توانیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظری گفت: کلانتری‌ها موظف هستند شکایات مردم را تحویل بگیرند و به هیچ وجه اجازه ندارند از گرفتن شکایت مردم سر باز زنند و بگویند باید بروید دستور قضائی بگیرید.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون مردم می‌توانند در دادسرا، کلانتری‌ها و دفاتر قضائی ثبت شکایت کنند و هر سه بخش مکلفند که شکایت را تحویل بگیرند.

منتظری گفت: خواهشمندیم اختلافات کوچک را به دادسراها انتقال ندهید و موضوع را در همان کلانتری و شوراهای حل اختلاف حل و فصل کنید.

۴۷۲۳۷

کد خبر 1529722

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طلاق دادستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود

فاطمه محمدبیگی، افزود: متأسفانه کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده است و منجر به استهلاک، خستگی کادر مامایی شده است و همین مسئله عاملی بر کاهش کیفیت کار ماماها در کشور است.

محمدبیگی با اشاره به کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده، افزود: ایران تنها کشور دارنده جایزه کاهش جمعیت در جهان است، در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده، یعنی به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ متأسفانه به دلیل کمبود ماما در بیمارستان‌های کشور این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، اظهار داشت: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت تنها حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، چرا باید میزان جذب و استخدام ماما با وجود نیاز کشور کم باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • بخش قابل توجهی از یهودیان از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری کرده‌اند
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است