Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسفی منش گفت: در بهار سال جاری، ارزش صادرات انواع کالا از گمرکات استان مازندران از مرز ۵۴ میلیون و ۸۷۷ هزار دلار گذشت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علی یوسفی منش» امروز(۶تیر) با اعلام افزایش صادرات کالا از  گمرکات  مازندران اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال 252 هزارتن انواع کالا به ارزش 54 میلیون 877 هزار دلاراز طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل، ساری و فریدونکنار به 34 کشور مختلف جهان نظیر کشورهای عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، رومانی، افغانستان، امارات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. صادر شده است. که نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی 40 درصد و از نظر ارزشی 29 درصد رشد را نسبت به سه ماهه سال 99 نشان می دهد.

 

ناظر گمرکات مازندران گفت: اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندان در این مدت به ترتیب فرآورده های لبنی به ارزش 16 میلیون و 4 هزار دلار و سهم ارزشی 29 درصد، مواد پلاستیکی به ارزش 10 میلیون و 423 هزار دلار و سهم ارزشی 18 درصد، فرآورده های گوناگون خوراکی به ارزش 7 میلیون و 703 هزار دلار و سهم ارزشی 14 درصد، سیمان به ارزش 4 میلیون و 684 هزاردلار و سهم ارزشی 9 درصد، چوب و اشیا چوبی به ارزش 2 میلیون و 433 هزاردلار و سهم ارزشی 4 درصد از کل  صادرات  استان را دارا بودند .

 

وی با اشاره به درآمد کسب شده گمرکات مازندران با احتساب ضمانت نامه از تجارت خارجی افزود: درآمد گمرکات مازندران طی مدت یاد شده از 987 میلیارد و 925 میلیون ریال گذشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 6 درصدی را نشان می دهد .

 

علی یوسفی منش گفت: در این مدت از 20 کشور مختلف جهان نظیر کشورهای فدراسیون روسیه، امارات،ترکیه ، ترکمنستان، انگلستان و... بیش از 784 هزارتن انواع کالا به ارزش 323 میلیون و 420 هزار دلار از طریق  گمرکات  استان  مازندران (نوشهر، امیرآباد و فریدونکنـار) وارد کشور گردیده است که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 5 و32 درصد رشد داشته است.

 

وی بیان کرد: اقلام عمده کالاهای وارداتی گمرکات مازندران شامل: جو دامی به ارزش 117 میلیون و 152 هزار دلار و سهم ارزشی 36 درصد، چربی ها و روغن های حیوانی به ارزش 81 میلیون و 306 هزار دلارو سهم ارزشی 25 درصد، ذرت دامی به ارزش 52 میلیون و 464 هزاردلار و سهم ارزشی 16 درصد، ماشین آلات و اجزای آن به ارزش 29 میلیون و 825 هزاردلار و سهم ارزشی 9 درصد،گندم به ارزش 23 میلیون و 198 هزاردلار و سهم ارزشی 3 درصد ، و کک نفتی به ارزش 4 میلیون و 642 هزار دلار و سهم ارزشی یک درصد بوده است.

 

مدیرکل گمرک نوشهر با اشاره به ترانزیت بیش از 39 هزار تن کالا گفت: طی سه ماهه اول سال 1400 کالاهایی نظیر لوله حفاری، کک نفتی وکانتینر خالی به ارزش 22 میلیون و 416 هزار دلار از طریق گمرکات استان مازندران به مقصد پاکستان، امارات، قرقیزستان قزاقستان و ترکمنستان و مناطق ویژه ترانزیت خارجی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از 100 درصد را نشان می دهد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: ناظر گمرکات مازندران ترانزیت کالا صادرات کالا هزار دلار و سهم ارزشی میلیون و 4 سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران