Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جدایی نادر از سیمین» ساخته «اصغر فرهادی» به اعلام یک روزنامه آمریکایی بین ۱۰ فیلم برتر در سینمای بین‌الملل قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: روزنامه آمریکایی اسپوکزمن-ریویو (The Spokesman-Review) که سومین روزنامه پرمخاطب در واشنگتن است، چندی پیش در مطلبی ۱۰ فیلم برتر سینمای بین‌الملل را معرفی کرد، فیلم‌هایی که در خارج از حلقه هالیوود و با چاشنی ارزش‌ها و سبک زندگی مردم در کشور مبدا ساخته شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار تولیدات سینمایی کشورهایی، چون انگلیس، سوئد، آلمان و هند، فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی نیز به نمایندگی از ایران به این فهرست راه یافت. روزنامه اسپوکرمن-ریویو جدایی نادر از سیمین فرهادی را یک داستان خانوادگی توصیف کرده است که تصویری پیچیده و صادقانه از زندگی در جامعه ایرانی ارائه می‌دهد.

جدایی نادر از سیمین (A Separation) پنجمین اثر سینمایی اصغر فرهادی است که در سال ۲۰۱۲ جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را از آن خود کرد. این درام ۱۲۳ دقیقه‌ای روایتگر داستان طلاق یک زوج از طبقه متوسط جامعه است و مشکلاتی که با استخدام پرستار برای مراقبت از پدر بیمار نقش اول مرد داستان ایجاد می‌شود.

جدایی نادر از سیمین علاوه بر دریافت اسکار، در شصت و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین نیز جایزه خرس طلایی برای بهترین فیلم و جایزه خرس نقره‌ای برای بهترین بازیگر مرد و بازیگر زن را برد. این فیلم همچنین برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، به فهرست نامزد‌های اسکار بهترین فیلمنامه نیز راه یافت.

فیلم شهر خدا (۲۰۰۲) از برزیل، در حال‌وهوای عشق (۲۰۰۰) از چین، دیو و دلبر (۱۹۴۶) از فرانسه، درام علمی- تخیلی متروپلیس (۱۹۲۷) از آلمان، درام پاتر پانچالی (۱۹۵۵) از هند، هشت و نیم (۱۹۶۳) از ایتالیا، سریر خون (۱۹۵۷) از ژاپن، مُهر هفتم (۱۹۵۷) از سوئد و فیلم رازآلود مرد سوم (۱۹۴۹) از انگلیس، دیگر فیلم‌های حاضر در این فهرست بودند.

بیشتر بخوانید: ۲۲ فیلم اولی در راه کسب مجوز نمایش در جشنواره فجر

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: جدایی نادر از سیمین سینما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جدایی نادر از سیمین سینما جدایی نادر از سیمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان هاآرتص امروز دوشنبه در مطلبی تاکید کرد که یحیی سنوار (رهبر حماس در نوار غزه) باهوش‌تر از همه اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی است.

هاآرتص افزود که سنوار بر خلاف سران اسرائیلی، همواره نگاهی عمیق و آینده نگر دارد و چندین گام آینده را پیش‌بینی می‌کند و هر بار تل‌آویو را به شیوه‌ای جدید غافلگیر می‌کند.

در همین رابطه، روگل البر تحلیلگر هاآرتص تاکید کرد که باید اعتراف کرد سنوار یک شطرنج‌باز ماهر و درجه یک است.

روزنامه مذکور اشاره کرد: باید اعتراف کرد سنوار در مدیریت جنگ برتر از کل سران اسرائیل است.

کد خبر 6092335 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • انتقال نادر: فروش پزشک فرانکفورت با ۲۰۰ هزار یورو!
  • اولین خروجی لیورپول بعد از کلوپ مشخص شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • پرسپولیس کنعانی را سرپنجه می‌خواهد
  • سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • بهترین فصل ادن هازارد، گل ها و مهارت های برتر (۲۰۱۵/۱۶) / فیلم
  • هاآرتص: سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان