Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@00:18:21 GMT

تعلل عجیب در تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۱۷۲۴

تعلل عجیب در تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد

درحالی که قرار بود بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در تابستان ۱۴۰۰ به عنوان یکی از ظرفیت‌های جدید تولید برق در مدار بهره برداری باشد، این واحد هنوز تکمیل نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد که پیش از این شاهد بهره برداری از دو واحد گازی آن به مجموع ظرفیت اسمی 320 مگاوات بودیم، قرار بود با احداث یک واحد بخار با ظرفیت 160 مگاوات، تبدیل به یک نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت اسمی 480 مگاواتی در فاز نخست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره برداری از واحد بخار فاز نخست این نیروگاه تا پیش از شروع پیک تابستان 1400 در برنامه قرار داشت، اما در حالی شاهد آغاز تابستان هستیم که هنوز این واحد تکمیل نشده و با توجه به کندی روند اجرا در این پروژه، بعید به نظر می رسد تا پایان تابستان هم این واحد 160 مگاواتی تکمیل شود.

این بلوک سیکل ترکیبی قرار بود با تکمیل واحد بخار، علاوه بر پشتیبانی برق استان لرستان، پشتیبان تأمین برق پیک استان‌های مجاور نیز در ایام گرم تابستان امسال باشد؛ در صورت بهره برداری از این واحد در موعد مقرر، شاهد افزایش 160 مگاواتی ظرفیت تأمین برق در غرب کشور و به تبع آن پایداری بیش از پیش شبکه برق و کاهش خاموشی ها در استان‌های غربی بودیم.

پیگیری های تسنیم حاکی از این است که تأمین مالی واحد بخار فاز نخست این نیروگاه تماما انجام شده، با این وجود اجرای پروژه به کندی پیش می‌رود.

خردادماه سال گذشته، عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا در مراسم بهره برداری از واحدهای گازی نیروگاه خرم‌آباد اظهار داشت: "با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تلاش می‌کنیم تا بخش بخار نیروگاه نیز تا سال آینده وارد مدار شود که محقق شدن این امر سبب تأثیرات زیست محیطی بهتر و کاهش هزینه سوخت کشور خواهد شد."

همچنین، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی نیز یکسال پیش (خرداد 1399) اعلام کرده بود که بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد در سال 1399 تکمیل شده و در سال 1400 وارد مدار بهره برداری می شود.

اما شاهد هستیم بر خلاف وعده‌های داده شده، بخش بخار فاز نخست این نیروگاه هنوز وارد مدار نشده است.

پروژه فاز یک نیروگاه خرم‌آباد شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار، در سال 1396 به پیمانکار پروژه (گروه مپنا) ابلاغ شده و پروژه‌ای که می‌بایست سه ساله به صورت کامل به بهره برداری برسد، هنوز تکمیل نشده و زمان تکمیل آن در هاله‌ای از ابهام است.

نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد از مجموعه پروژه‌هایی است که با سرمایه گذاری مستقیم بنیاد مستضعفان، به منظور محرومیت زدایی، اشتغال زایی و افزایش ظرفیت تولید برق کشور در استان لرستان در حال اجرا است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروگاه های حرارتی ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد نیروگاه های حرارتی نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد بهره برداری واحد بخار بخش بخار فاز نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد

قلعه سری سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:واحد ۳ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به منظور انجام تعمیرات میاندوره‌ای و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در فصل تابستان از مدار خارج شد.

او افزود: این واحد در آستانه آغاز پیک مصرف، طبق برنامه زمانبندی به مدت ۱۷ روز تحت عملیات تعمیرات میاندوره‌ای قرار می‌گیرد.

قلعه سری گفت: در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول در تعمیرات میاندوره ای، تعمیرات اساسی اف دی فن‌ها (فن تامین کننده هوای بویلر) ۱ و ۲ و تعمیرات اساسی، اصلاح و ماشین کاری نشیمنگاه پمپ آب دریای شماره یک نیز انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد