Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: ساماندهی جذب و استخدام نیروهای آموزش و پرورش یکی از مطالبات اصلی معلمان از دولت سیزدهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امانقلیچ شادمهر در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی باید در اولویت کاری داشته باشد، تعیین تکلیف روند استخدامی نیروهای آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از عدم ساماندهی و تعیین تکلیف روند استخدامی نیروهای آموزش و پرورش، گفت: معتقدم دولت باید یک بار برای همیشه منشور و قانون روشنی را برای نحوه جذب و استخدام این نیروها اعم از حق‌التدریسی‌ها، معلمان نهضت سوادآموزی، پیش‌دبستانی‌ها و نیروهای خرید خدمت تعیین کند.   عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به نبود امنیت شغلی و سرگردانی این دسته از نیروهای شاغل در بدنه آموزش و پرورش، عنوان کرد: باید رویه و شیوه واحدی برای جذب و استخدام این افراد اتخاذ شده و این مشکل دیرینه برای همیشه حل و فصل شود.   وی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را از دیگر مطالبات فرهنگیان از دولت سیزدهم برشمرد و افزود: البته با پیگیری‌های فراوان نمایندگان این طرح مراحل نهایی شدن را سپری کرده و امسال اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای آ «مصوب شده است.   شادمهر تاکید کرد: البته اجرای طرح رتبه‌بندی با میزان اعتبار منظور شده برای امسال عملا قابلیت اجرایی ندارد، مگر آنکه منابع بودجه‌ای برای این منظور افزایش یافته و شرایط به گونه‌ای فراهم شود که رتبه‌بندی در ۱۴۰۰ اجرایی شود.   عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت می‌بایست با بسترسازی برای اجرای طرح رتبه‌بندی و رسیدگی به معیشت معلمان، شرایط را برای حفَظ جایگاه، شان و کرامت معلمان فراهم کند.   وی در بخش دیگری از سخنان خود به چالش‌های پیش روی برگزاری کنکور در کشور اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه فعالیت موسسات آموزشی رانت بزرگی را در بستر برگزاری کنکور ایجاد کرده که دولت باید به مقابله با آن بپردازد.   شادمهر تصریح کرد: معتقدم می‌بایست شیوه درستی برای برگزاری کنکور در کشور اتخاذ و اجرایی و بساط درآمدهای هنگفت و نجومی موسسات آموزشی برچیده شود.   انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دولت سیزدهم رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز

آفتاب‌‌نیوز :

اسامی پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد.

 مقرر شده بود که پذیرفته‌شدگان، ۳ روز پس از اعلام نتایج یعنی از چهارشنبه ۵ اردیبهشت به درگاه my.medu.ir مراجعه و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند، اما بخش «جذب و استخدام _ کارا» فعال نبود و این موضوع داوطلبان را با چالش مواجه کرده بود.

پیگیری از مسؤولان آموزش و پرورش حاکی از این است که این سامانه از امروز فعال می‌شود. همچنین به داوطلبان برای ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک فرصت کافی داده خواهد شد. 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • ثبت‌ مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲