Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین فتحی روز یکشنبه در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال ۱۴۰۰، تعادل در توزیع اعتبار هزینه‌ای متناسب با شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی، رعایت الزامات و دستورالعمل های ابلاغی و افزایش سرانه های پرسنلی را از جمله سیاست ها و رویکردهای توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین به مواردی مثل تامین اعتبار حقوق و مزایای مستمر کارکنان رسمی و پیمانی با محاسبه بار مالی اجرای بخشنامه افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان سازی کارکنان قرارداد کار مشخص، تامین اعتبار مانده مرخصی بازنشستگان سال‌های ۱۳۹۹ و ماقبل آن و پرداخت پاداش پایان خدمت از ردیف های متمرکز به مبلغ ۴۰۲ میلیارد ریال اشاره کرد.
فتحی تامین حقوق و مزایای مستمر کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی بر اساس عملکرد سه ماهه اول سال  ۱۴۰۰، عیدی پایان سال، حقوق و مزایای سایر کارکنان از جمله پرسنل وظیفه، طرحی، شرکت و تامین مانده مرخصی سال ۱۳۹۹ و ماقبل به طور کامل به میزان ۱۷۳ میلیارد ریال را جزو مبانی توزیع اعتبارات هزینه ای استان خواند.
معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی همچنین تامین هزینه‌های سوخت، آب و برق در سقف عملکرد سال گذشته، لوازم مصرفی و نگهداری وسایل اداری معادل میانگین سه سال گذشته، تامین اعتبار کمکهای بلاعوض در سقف نیم‌درصد اعتبار ابلاغی، کمک هزینه ایاب و ذهاب، مهدکودک، فوت، ازدواج، بیمه‌های خاص، افزایش سرانه اضافه کار، رفاهی و ماموریت را یادآور شد.
وی همچنین سهم آذربایجان شرقی از اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور را ۳.۶ درصد و میزان آن را حدود یک هزار و ۲۵ میلیارد تومان در ۲ بخش متوازن استانی و ملی اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۹۳ درصد افزایش داشته است.
فتحی خاطرنشان کرد: این اعتبارات بر اساس شاخص های احصاء شده در بخش های مختلف و عدم برخورداری شهرستان های استان توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی طرح های عمرانی بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی طرح های عمرانی بودجه ۱۴۰۰ آذربایجان شرقی طرح های عمرانی بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات آذربایجان شرقی هزینه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مجلس شورای اسلامی در بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان از افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه خبر داد. 

سید محمد پاکمهر در حاشیه آیین محوری نکوداشت شوراهای اسلامی شهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجلس یازدهم برای پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک درصد به عوارض ارزش افزوده اضافه شد و به ۱۰ درصد رسید. 

وی بیان کرد: این افزایش سبب اضافه شدن ۶۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که در سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این محل افزایش بسزایی دارد. 

وی گفت: پایدار کردن درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تخصیص قیر رایگان به آنها و همچنین فروش اوراق اسلامی از اقداماتی محسوب می شود که مجلس برای حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به ویژه در مناطق کم جمعیت اما محروم انجام گرفته است.

پاکمهر بیان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سالانه می‌توانند تا سقف ۳۲ هزار میلیارد تومان از اوراق استفاده کنند که کمکی ویژه به آن‌ها محسوب می‌شود.

این عضو مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماده چهارم الحاقی برنامه هفتم، تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها به عنوان یک تشکل صنفی قید شده است تا آنها بتوانند موضوعات مرتبط با خود به ویژه مطالبات را به صورت خاص پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: در ماده پنجم الحاقی نیز حضور عضو شورای عالی استان‌ها در شوراهای عالی معماری، محیط زیست، گردشگری، حمل و نقل، راه و... درج شده هست تا جایگاه واقعی آن‌ها تقویت شود.

برقراری فوق‌العاده خاص با ضریب نیم درصد با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان به منظور برقراری فوق العاده خاص کارکنان وزارت بهداشت با ضریب نیم درصد خبر داد.

پاکمهر گفت: اجرای فوق العاده خاص برای نیروهای وزارت بهداشت از جمله مهمترین مطالبات این قشر بوده که سبب افزایش انگیزه برای کارکنان وزارت بهداشت می‌شود، از این رو مسئله فوق‌العاده خاص کادر درمان با ضریب نیم درصد با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی همچنین از طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به عنوان نوعی سرمایه گذاری برای سلامت و آینده کشور یاد کرد و افزود: ممکن است نتایج این طرح اکنون مشخص و ملموس نباشد اما اثرات آن در آینده و سلامت کشور، موثر است. این طرح به همه بیمارستان‌های دولتی نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • توزیع ۳۶۰۰ دستگاه لوازم سرمایشی و گرمایشی بین مددجویان بوشهری
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز