Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهانبخش بانشی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، در آیین رونمایی از سامانه یاریگران زندگی که به مناسبت آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر، با حضور دبیر و اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر فارس و معاونین پرورشی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه طرح یاریگران زندگی کاملا با بوم و شرایط استان طراحی شده است و این اختیار به استان‌ها داده شده که متناسب با شرایط دانش‌آموزان و مدارس خود در خصوص راه‌ها مقابله و پیشگیری اقدام کنند، اظهار کرد: در این طرح همه تلاش‌ها بر این بوده که مواد مخدر و آسیب‌هایی که به جوانان و نوجوان وارد می‌کند را از آنان دور کنیم و از ورود مواد به مدارس جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، کانون یاریگران زندگی را یکی از راهبرد‌های کلان آموزش و پرورش دانست که از دو سال گذشته طبق اهداف سند تحول بنیادین به منظور مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان در مدارس ایجاد شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: ما در تلاش هستیم تا با اجرایی کردن اهداف طرح یاریگران زندگی فعالیت این کانون‌ها را تا ریشه‌کن کردن معضل اعتیاد در مدارس از بین ببریم و بسیاری از معضلات استان را رفع کنیم.

بانشی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر نتایج بسیار مثبتی از این طرح در استان فارس حاصل شده است، گفت: این کانون کاری ائتلافی است که با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اولیای مدرسه و دانش‌آموزان انجام شده است.

او تاکید کرد: این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که بخشی از کار‌ها در کانون یاریگران زندگی برای دستیابی به نتیجه بهتر جنبه حضوری دارد به طور مثال برگزاری اردو‌ها که با شرایط کرونا ما نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم که می‌تواند در آموزش‌ها نقش بنیادی و اساسی داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: ما با این شرایط، امسال توانستیم ۲ هزار و ۵۲۹ کانون را به تفکیک مقاطع تحصیلی در استان راه اندازی کنیم و بر مبنای دستورالعمل‌ها و راهبرد‌ها ساماندهی کرده‌اند.

بانشی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در استان فارس اجرا شد بحث آموزش محور بودن این کانون‌ها بود که با استفاده از ظرفیت‌های مختلف اساتید علمی و دانشگاهی آموزش‌ها را تهیه و درا ختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

او، از راه‌اندازی دبیرخانه کانون یاریگران استان فارس در ناحیه ۴ شیراز به عنوان یک نقطه قوت اجرای طرح کانون یاریگران زندگی در فارس خبر داد و افزود: این دبیرخانه مسئولیت جمع آوری طرح‌های ابتکاری از مناطق و مدارس را برعهده دارد تا تجربیات مناطق و مدارس در پیشگیری از اعتیاد از این طریق در اختیار عموم مدارس قرار گیرد.

رئیس اداره امورتربیتی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با طرح یاریگران زندگی توانسته نقش موثری در کنترل اعتیاد داشته باشد، گفت: مرکز ثقل یاریگران زندگی فعالیت‌های جامعه محور است.

روح‌اله سخایی افزود: بخشی از اجرای این طرح، تدوین نیم‌رخ فرصت‌ها و چالش‌های مدرسه است و بخش دیگر تدوین نیمرخ راهکار‌ها و داشته‌ها است.

او ادامه داد: در این طرح ما با تدوین بخش‌های مختلف در واقع یک درخت از چالش‌ها و راهکار‌ها و داشته‌های خود داریم و این موجب ایجاد پروژه‌های کوچک می‌شود که با تطبیق این پروژه‌ها چالش‌ها و مشکلات از بین می‌رود.

سخایی گفت: در این طرح از مجموع ۳۰ هزار مدرسه در کشور گزارش‌ها و نتایج طرح‌های کوچک آنان دریافت می‌شود که وزارت آموزش و پرورش با مشاهده گزارش‌ها و عملکرد استان فارس که به نوعی الکترونیکی و با استفاده از روش‌های نوین بود، مسوولیت دریافت گزارش از ۳۰ هزار مدرسه در کشور را به استان فارس سپرد.

سخایی ادامه داد: سامانه کشوری یاریگران زندگی با همکاری همکاران در واحد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در فارس طراحی شده است و فعالیت این سامانه و دریافت گزارش‌ها و طرح‌های ابتکاری از سراسر کشور از طریق این سامانه آغاز شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد مخدر راه اندازی سامانه کانون یاریگران زندگی مبارزه با مواد مخدر آموزش و پرورش فارس دانش آموزان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش مهم آموزش در حفظ و توسعه صنایع دستی، گفت: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری سازی در این حوزه است. - اخبار استانها -

مریم جلالی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر آن که می‌تواند منتقل کننده فرهنگ یک منطقه باشد، نقش مهمی نیز در اشتغال‌زایی و تولید ثروت دارد.

وی ادامه داد: لازمه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در این حوزه آموزش در جهت بازاریابی و تجاری‌سازی است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به آن دست یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود، تصریح کرد: احیای این صنایع با هدف ایجاد ثروت و معرفی هر چه بیشتر آن از جمله وظایف ما است.

جلالی دهکری ایجاد خانه‌های صنایع دستی را راهکاری در جهت تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی بتوانیم خانه‌های صنایع دستی را ایجاد و توسعه دهیم و آنها را محلی به منظور آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جوان با پیوند نسلی می‌تواند دانشی که سینه به سینه در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به عرصه دانش، محل تحصیل و آموزش و پرورش منتقل کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • افتتاحیه مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود