Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امروز جلسه بسیار مهمی در شورای عالی بیمه داشتیم و تصمیمات مهمی گرفته شد که مردم را در جریان آن‌ها قرار می‌دهیم، گفت: باتوجه به اینکه بانک شیر مادر در ١١ بیمارستان مناطق محروم داشتیم قرار شد که خدمات برای نوزادان نارسی که در آی سی یو نگهداری می‌شوند، تحت پوشش بیمه قرار گیرد، زیرا از شیرخشک برای تغذیه این نوزادان استفاده می‌شود که باعث می‌شد این نوردان گرفتاری‌های شدید روده پیدا کنند و حتی در مواردی جان خود را از دست دهند و بیمه هزینه‌های خدمات را تقبل کرد تا فشاری به خانواده‌ها وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت بیان کرد: پوشش بیمه‌ای فرانشیز تشخیص زودرس بیماران سرطانی تصویب شد و اگر بیماران از نظام ارجاع مراجعه کنند هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

نمکی با بیان اینکه خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح قرار گرفت، گفت: همچنین تست غربالگری NIPT که برای تشخیص ناهنجاری‌های جنینی بود، تحت پوشش بیمه قرار گرفت و این تست سه هزار سقط جنین را کاهش می‌دهد و پوشش بیمه‌ای در زمینه افزایش جمعیت و نگهداری جنین کمک می‌کند.

وزیر بهداشت از کاهش هزینه پرداختی بیماران اورژانسی خبر داد و گفت: پیش از این بیماران بیماران بستری موقت در اورژانس ٣٠ درصد هزینه و ٧٠ درصد هزینه را بیمه‌ها پرداخت می‌کردند و از امروز در پرداختی بیماران به ١٠ درصد تنزل پیدا کرد و ٢٠ درصد پرداختی از جیب بیماران کاهش پیدا کرد.

نمکی خبر خوشی برای پرستاران داشت و افزود: آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری که ١۴ سال روی زمین مانده بود، امروز به تصویب شورای عالی بیمه رسید و تعرفه خدمات پرستاری با کار کارشناسی دقیق مشخص تعیین شد و برای تصویب تقدیم هیات وزیران شد که نشان از پاسداری خدمات پرستاران است البته با هیچ عامل و انگیزه‌ای نمی‌توان این خدمات و حماسه‌ها را جبران کرد و امیدواریم پرستاران این موضوع را به عنوان نشان قدردانی دولت و کارگزاران نظام بدانند و از طرفی همانطور که رهبر انقلاب دستور داده بودند، تعیین تعرفه خدمات پرستاری به سرانجام رسید تا از این طریق توانسته باشیم، انجام وظیفه کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پوشش بیمه پوشش بیمه ای خدمات پرستاری تعرفه پرستاری تعرفه خدمات پرستاری تحت پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.

وی افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.

رضایی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد