Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع از آماده باش امنیتی در غرب و جنوب لیبی بعد از انتشار گزارش محرمانه اطلاعاتی درباره تحرکات القاعده برای حمله به شهرهای غرب و جنوب لیبی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، منابع امنیتی لیبیایی اعلام کردند: حسین العائب، رئیس دستگاه اطلاعات لیبی وابسته به وزارت کشور گزارش رسمی بسیار محرمانه‌ای را به عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی ارائه کرد که در آن نسبت به تحرکات گروه تروریستی القاعده برای انجام عملیات تروریستی در غرب و جنوب لیبی به ویژه در شهرهای طرابلس، الزاویه و صرمان هشدار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع امنیتی نزدیک به دولت الدبیبه اعلام کرد، در این گزارش هشدار بسیار جدی درباره حمله القاعده به طرابلس، الزاویه و صرمان داده شده است. درحال حاضر دولت لیبی و فرماندهان وزارت کشور تدابیر امنیتی را برای اطمینان حاصل کردن از اطلاعات وارد شده در این گزارش و تلاش برای ناکام گذاشتن هرگونه تهدیدی علیه شهرهای لیبی اتخاذ کرده‌اند.

در گزارش دستگاه اطلاعات لیبی آمده است: ناامنی در شهرهای غرب لیبی انگیزه اصلی القاعده برای هدف قرار دادن این مناطق است. العائب از نخست وزیر خواست دستورات خود را برای افزایش آماده باش امنیتی در مناطق مذکور صادر کند.

به گفته خبرنگار اسکای نیوز در طرابلس، این شهر از دو روز پیش شاهد تحرکات امنیتی و نظامی گسترده‌ای به ویژه حضور گسترده نیروهای پلیس در اطراف نهادهای دولتی و ورودی‌ها و خروجی‌های پایتخت است.

همزمان با انتشار گزارش سازمان اطلاعات لیبی شنبه عبدالرزاق الناظوری، رئیس ستاد ارتش با فرماندهان مناطق جنوب و مدیر اداره اطلاعات نظامی در مقر ریاست ستاد ارتش در الرجمه نشستی را برگزار کرد.

این فرماندهان نظامی درباره طرح سیطره امنیتی در منطقه گفت‌وگو کردند اما مشخص نشد که آیا این نشست ارتباطی با گزارش سازمان اطلاعات لیبی داشت یا خیر.

در این نشست درباره اوضاع امنیتی مناطق جنوبی صحبت شد.

به رغم اینکه القاعده ضربه‌های قوی از نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی خورده است اما همچنان در مناطق جنوب و غرب و در نزدیکی مرزها با الجزایر و چاد نفوذ دارند.

ارتش "ملی" لیبی طی ماه میلادی جاری بیش از پنج تن از رهبران القاعده را بازداشت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي غرب و جنوب لیبی اطلاعات لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زمین‌لرزه ۶.۹ ریشتر در جنوب ژاپن+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رسانه‌های ژاپنی با انتشار تصاویری اعلام کردند که ساعاتی پیش زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۹ ریشتر غرب جزایر «اوگاساوارا» در جنوب ژاپن را لرزانده است.

گفته می‌شود تاکنون هیچ تلفاتی در این زمین‌لرزه گزارش نشده است.

کد خبر 6090180

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • وقوع زمین‌لرزه ۶.۹ ریشتر در جنوب ژاپن+ فیلم
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • حماس پاسخ رسمی تل‌آویو درباره پیشنهاداتش درخصوص غزه را دریافت کرد