Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عربی ۲۱، کارشناسان صهیونیست امیدوارند دادستان جدید دیوان کیفری بین‌المللی، لاهه، به مختومه شدن پرونده جنایات جنگی این رژیم علیه فلسطین کمک نماید.

شربیت باروخ و اوری بائیری در مقاله‌ای که در مؤسسه پژوهش‌های امنیت دانشگاه تل آویو منتشر شد، اعلام کردند دادستان پیشین، فاتو بنسودا می‌گفت جنایات جنگی اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ جای تحقیق دارد و دیوان لاهه را برای صدور رای در این خصوص دارای صلاحیت می‌دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان صهیونیست، دیوان لاهه در فوریه ۲۰۲۱ بر صلاحیت قضایی اجماع کردند و در مارس ۲۰۲۱ دادستان به جریان افتادن پرونده تحقیق را اعلام و تاکید کرد. این تحقیق احتمالا جنایت‌های جنگی اسرائیل را در جنگ اخیر شامل می‌شود.

بنسودا پیش از برکناری از دادستانی ارشد دیوان لاهه گفت: من گفتم ما این موضوع را بسیار جدی دنبال می‌کنیم. ما از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم. من یادآوری می‌کنم که این بررسی آغاز شده است.

او اذعان کرد که تشدید تنش‌ها در اراضی اشغالی را از نظر احتمال ارتکاب جنایات جنگی بررسی می‌کند. او اتهامات رژیم صهیونیستی و آمریکا را درباره اینکه این دادگاه رویکردی مغرضانه به اسرائیل دارد، رد کرد.

تل آویو و واشنگتن صلاحیت دیوان لاهه را رد کرده اند. این دادگاه سرگرم بررسی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در طول جنگ ۲۰۱۴ در غزه است. این اقدام بعد از پنج سال بررسی‌های مقدماتی در خصوص این جنگ هفت هفته‌ای که ۲۱۰۰ فلسطینی در آن کشته شدند، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی دیوان لاهه جنایات جنگی جنایات جنگی دیوان لاهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، ظهر سه شنبه در شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان گفت: شوراهای حل اختلاف جنوب استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی نموده اند و درصد پرونده های سازش شده به پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف جنوب استان در سال گذشته ۳۵ درصد می باشد.

وی افزود: درسال گذشته ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان واردو ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

عالی ترین مقام قضائی استان کرمان به فعالیت شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و افزود: در سال گذشته ۳۷۷ پرونده به این شوراهای حل اختلاف وارد و ۳۸۰پ رونده مختومه شدند که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی سال گذشته تعداد ۳۸ زندانی با کمک شوراهای حل اختلاف ویژه زندان، از زندان های جنوب استان کرمان آزاد شده و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

کد خبر 6093305

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد