Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@10:24:33 GMT

قصه پُرغصه اینترنت در شهر ماژان

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۲۳۹۴

قصه پُرغصه اینترنت در شهر ماژان

دسترسی به اینترنت در تعداد زیادی از روستاهای خراسان جنوبی به حسرتی تبدیل شده است اما نبود اینترنت در شهر ماژان موجب اعتراضات عمده و نا امیدی جمعیت ساکن شده است.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: شهر ماژان در 36 کیلومتری شهر بیرجند، و از سه دهستان به نام های براکوه، قلعه زری و جلگه ماژان تشکیل شده است. دسترسی به اینترنت برای بخش زیادی از روستاهای خراسان جنوبی به حسرتی تبدیل‌شده که زندگی در شرایط کرونایی را برای آنان سخت کرده، اما نبود اینترنت در شهر ماژان سبب نارضایتی بیشتر مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از دانش آموزان روستای ولی عصر(عج) که حدود 50 کیلومتر تا شهر ماژان فاصله دارد برای امتحان دادن آمده بود، گفت: در ولی عصر (عج) اینترنت ضعیف است و مجبورم برای درس خواندن به بالای کوه مراجعه کنم.

یکی دیگر از دانش‌‌آموزان هم در گفتگو با خبرنگار  شبستان با بیان اینکه من هم از روستای ولی عصر سه، حدود 20 کیلومتر تا ماژان به سختی برای امتحان آمده ام، افزود: اینترنت ولی عصر سه صبح ها خوب است اما شب ضعیف است، در شهر ماژان هم اینترنت ضعیف است و باید دانش آموزان به مکان هایی خاص و ارتفاعات مراجعه کنند.

 

دانش آموز دیگری که از روستای گیو برای درس پس دادن به شهر ماژان آمده بود گفت: من هم حدود 50 کیلومتر راه را برای امتحان دادن تا شهر ماژان طی کرده ام. متاسفانه در روستای ما شبکه شاد نمی گیرد.

 

مشقت های نبود اینترنت در ماژان

«محمد رمضانی» یکی از شهروندان شهر ماژان هم با گلایه از اینکه از تبدیل شدن بخش ماژان به شهر؛ تنها افزایش تعرفه‌های قبض های برق، آب و تلفن آن تنها نصیب ما شده است، گفت: یکی از مشکلات ما اینترنت است. آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به ماژان سفر کرد و در گارجگان، اینترنت ۴G آورد. ولی در چند کیلومتری این روستا یعنی شهر ماژان اینترنتی وجود ندارد و باید 70 متر بالای ارتفاع برویم تا اینترنت ما وصل شود!

 

در شهر ماژان کارتخوان ها کار نمی کند و باید پنج دقیقه حداقل صبر کنیم تا جواب دهد؛ می گویند برای جاده ماژان هفت میلیارد تومان هزینه شده است ولی این جاده، جاده مرگ است. دو سال است که آسم گرفتیم از بس گرد و خاک خوردیم؛ فرماندار حدود دو هفته پیش طی سفر استاندار قول برق دار کردن جاده اصلی ماژان را داده است اما هنوز محقق نشده است.

 

وی با بیان اینکه ما توقع زیادی نداریم؛ این جاده حتی تابلو و علائم رانندگی ندارد و تاکنون پنج تصادف رخ داده است؛ شاید باید یک نفر در این جاده، جان خود را از دست بدهد تا به فکر ما باشند. باید بودجه ای به شهرداری جدید التاسیس ما بدهند تا شهردار هم کار کند، ما را خوشحال کردن و گفتند جاده ای برایتان زده ایم اما ایمنی جاده برایمان مهم تر است.

 

این شهروند ماژان با بیان اینکه شهر جدیدالتاسیس ماژان اینترنت ضعیفی دارد و دانش آموزان باید به ارتفاعات بروند، ادامه داد: ما شهر نمی خواستیم؛ امکانات می خواستیم، خوشحالیم که ماژان شهر شده اما به لحاظ امکانات زیر صفر هستیم.

 

سرپیچی از مصوبات سفر استاندار

«احمد دُرمحمدی»، بخشدار ماژان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان این مطلب که پوشش اینترنت پر سرعت در جلگه ماژان به عنوان سومین بخش بزرگ استان یکی از مصوبات سفر استاندار پیشین به شهرستان بود، گفت: تاکنون 28 کیلومتر فیبرنوری اجرا شده اما به دلیل برخی محدودیت ها در حوزه اعتباری، تجهیزات و سخت افزارها، متاسفانه اینترنت هنوز مشکل دارد.

 

 

ویبا اشاره به اینکه ماژان در اول مرداد ۱۳۹۹ از بخش به شهر ارتقاء یافته است، عنوان کرد: با توجه به تعداد زیاد دانش آموز و دانشجو در شهر ماژان و مجازی بودن تحصیل، این افراد با مشکل مواجه هستند که این مشکل به مدیران ذی ربط استان منعکس شده است، قول هایی داده و اقداماتی هم انجام شده اما اقدامات کافی نبوده و دانش آموزان و دانشجویان هم اکنون با مشکل مواجه هستند.

 

وی با بیان اینکه در روستای گُل هم که بالغ بر 200 خانوار جمعیت زندگی می کنند مشکل اینترنت پرسرعت داریم، تصریح کرد: 37 دهستان براکوه و ماژان همانند تقی آباد و اکبر آباد، که بالای 200 خانوار جمعیت دارند نیز، مشکل اینترنت دارند.

 

وی ادامه داد: در دهستان قلعه زری هم بسیاری از روستا مشکل اینترنت دارند از جمله روستاهای کفتر میلان، سیوچاه، علی آباد زارعین، شهرک امام هادی، دانش آموزان این روستاها با مشکل شبکه شاد مواجه شده اند و نتوانسته اند امتحانات پایان ترم خود را بدهند اما پیگیری هایی در سطح شهرستان و استان انجام شده و مسئولان به ما قول داده اند این مشکل به ویژه در شهر ماژان، روستای گل و روستاهای پر جمعیت در تابستان امسال مرتفع شود.

 

درمحمدی با بیان اینکه شهر ماژان در طرح ارتقاء اینترنت دیده شده است، گفت: اما چون یکسری محدودیت های سخت افزاری و تجهیزات است و محدودیت های اعتباری سبب شد شهر ماژان از اینترنت مغفول بماند و دانش آموزان مجبورند با خودروهای وانت و عبوری به روستای گارجگان که در چند کیلومتری ماژان بروند تا به اینترنت متصل شوند.

 

تمامی مردم روستاهای ماژان اینترنت دارند/ مردم شبکه را جستجو کنند!

«مصطفی بهی»، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: تمامی روستاهای اکبرآباد، سیوچاه، کفتر میلان، علی آباد زارعین، شهرک امام هادی و روستای گل دارای شبکه های وب هستند و مردم باید جستجوی آنتن انجام انجام دهند.

 

وی با بیان این مطلب که این روستاها از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی، از پوشش نسل چهار همراه بهره‌مند هستند، افزود: اهالی روستاهای مجاور شهر ماژان برای استفاده از اینترنت های وب؛ باید به سیستم تنظیمات شبکه مراجعه و بعد از جستجوی شبکه، گزینه 43212 و یا گزینه های وب را انتخاب کنند و از سرویس استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: در این روستاها رومینگ همراه و ایرنسل برقرار است، مردم در صورت مشکل می توانند با شماره تلفن 1565 تماس حاصل نمایند و یا برای برای خرید سیم کارت یا مودم اقدام کنند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی با اشاره به مشکل اینرنت در شهر ماژان عنوان کرد: تامین اینترنت به دلیل شهر شدن ماژان، باید توسط شرکت مخابرات انجام شود.

 

مشکل اینترنت ماژان در حال پیگیری است

«حسن آذری نصرآباد»، مدیرعامل مخابرات منطقه خراسان جنوبی هم درخصوص مشکل اینترنت شهر ماژان به خبرنگار شبستان  گفت: با بهینه سازی و تعویض برخی از تجهیزات در پنجم تیرماه امسال مشکل اینترنت ثابت شهر ماژان رفع شد.

 

وی با اشاره به مشکل اینترنت پرسرعت تلفن همراه در شهر ماژان هم عنوان کرد: موضوع از طریق شرکت ارتباطات سیار در حال پیگیری است و در برنامه سال جاری قرار گرفته است. به محض تأمین تجهیزات، سرویس فوق برقرار خواهد شد.

 

آذری نصرآباد در پایان با اشاره به مشکل کارتخوان های شهر ماژان خاطرنشان کرد: این مشکل نیز با تقویت زیرساخت‌ها برطرف خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهر ماژان اینترنت پر سرعت بیرجند خراسان جنوبی مشکل اینترنت خراسان جنوبی شهر ماژان دانش آموزان ولی عصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه۵G در سال۲۰۱۹ با هدف دستیابی به سرعت و پوشش‌دهی بالاتر، در حال جایگزینی شبکه۴G است. بسیاری از کشورها از جمله چین، کره‌جنوبی، ایالات متحده و کشورهای اروپایی به‌سرعت نسل جدید اینترنت ۵G را در اپراتورهای خود راه‌اندازی کرده‌اند.

در کشور ما نیز تاکنون چند دکل مخصوص این اینترنت پرسرعت تدارک دیده شده است و گوشی‌های اندروید و iOS مدل جدید آن را پشتیبانی می‌کنند. البته در نسخه نوین‌تر یعنی ۵.۵G از آنجایی که فعلا چین موفق به توسعه این شبکه شده است، گوشی‌های هوشمند چینی مبتنی بر سیستم ‌عامل اندروید برندهایی از جمله هواوی و شیائومی برای آن طراحی شده است.

فناوری ۵G چیست؟

نسل پنجم اینترنت موبایل یا ۵G، بر ۳ویژگی اصلی تمرکز دارد.

- ارتباطات با تأخیر بسیار کم که مناسب برای اپلیکیشن‌های حساس به تأخیر مانند بازی‌های آنلاین و خودروهای خودران است.

- پهنای باند بالا که باعث افزایش سرعت در انتقال داده‌ها در شکل دانلود و آپلود می‌شود.

- اتصال دستگاه‌های زیاد که توانایی پشتیبانی از تعداد زیادی دستگاه به‌طور همزمان، مفید برای اینترنت اشیا (IoT) را شامل می‌شود. البته با گذشت ۵سال از راه‌اندازی این نسل نوین، همچنان نرخ نفوذ این شبکه در بین مصرف‌کنندگان بسیار پایین است و فقط ۱.۶میلیارد مشترک به شبکه‌۵G دسترسی دارند. البته پیش‌بینی می‌شود که تعداد اتصالات به اینترنت۵G تا سال۲۰۳۰ به ۵.۵میلیارد برسد.

برتری ۵.۵G

شبکه ۵.۵G که با عنوان ۵G پیشرفته هم شناخته می‌شود، برای رفع نیازهای فزاینده به شبکه‌های بسیار سریع‌تر و قابل اعتمادتر از سوی چینی‌ها طراحی شده است. این تکنولوژی شامل چند بهبود کلیدی است.

سرعت‌های بالاتر: اینترنت۵.۵G قصد دارد سرعت‌های انتقال داده‌ها را به سطحی فراتر از توانایی‌های ۵G برساند که به‌گفته کارشناسان تا ۱۰برابر اینترنت نسل قبل‌تر از خود خواهد بود. این یعنی سرعتی برابر با ۱۰گیگابایت در ثانیه.

پایداری بهتر: این نسل جدید شبکه اتصال، به‌دنبال بهبود پایداری شبکه در مناطق شلوغ و دورافتاده است که باعث بهبود تجربه کاربری در همه مدیوم‌های قابل استفاده برای کاربر می‌شود.

کاهش تأخیر: با کاهش تأخیر در ارتباطات، ۵.۵G اجازه می‌دهد که اپلیکیشن‌های حساس‌تر به زمان مانند روبات های جراحی از راه دور و خودروهای هوشمند به شکل مؤثرتری عمل کنند.

امنیت بهبود یافته: امنیت ارتقایافته در ۵.۵G به‌ویژه برای داده‌های حساس و ماموریت‌های بحرانی که نیاز به حفاظت از اطلاعات در برابر تهدیدات امنیتی دارند، طراحی شده است.

مقایسه فنی

در حالی ۵G که قادر است پاسخگویی به نیازهای کنونی را برآورده سازد، ۵.۵G می‌تواند این توانایی‌ها را به سطوحی بسیار بالاتر ببرد. برای مثال، اگر شبکه اتصال۵G می‌تواند تا ۵گیگابایت بر ثانیه سرعت ارائه دهد، ۵.۵G امیدوار است این رقم را دوبرابر کرده و به ۱۰گیگابایت بر ثانیه برساند، همچنین تأخیر در ۵G که حدود یک میلی‌ثانیه است در ۵.۵G به‌شدت کاهش یافته و به کمتر از نصف خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی اپراتور هوش‌مصنوعی در ایران | مزرعه پردازشی حجم عظیمی از داده‌ها را پردازش می‌کند نتیجه‌گیری

۵.۵G نه‌تنها قرار است ارتباطات موبایل را به سطح بعدی ببرد، بلکه باعث تسهیل بکارگیری فناوری‌های آینده مانند واقعیت ترکیبی، خودروهای خودران و شهرهای هوشمند می‌شود. با این حال، باید منتظر ماند و دید که چگونه این فناوری در سال‌های آینده عملی و پیاده‌سازی خواهد شد.

کد خبر 848149 برچسب‌ها شرکت شیائومی شرکت هواوی اینترنت - بیطرفی شبکه‌ای مدیریت داده‌ها اینترنت

دیگر خبرها

  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت