Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلانی با بیان اینکه همگرایی و تعامل سازمان بازرسی با نهادهای مردمی موجب سلامت نظام اداری و ارائه خدمات بهتر به مردم می شودف گفت: باید تلاش کنیم که به جای برخورد با معلول ها با علت های فساد در نظام اداری برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بازرسی استان ایلام  در نشست هم اندیشی با کانون وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری،مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در سالن اجتماعات اداره کل بازرسی استان ایلام، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم که پیرو راه، هدف و اندیشه های والای شهید بهشتی  باشیم و افکار ایشان را بازخوانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«مهدی اصلانی» یادآور شد: بازرسی کل استان ایلام به منظور افزایش  تعاملات خود با مجموعه ها  و نهادی کارشناسی و جامعه نخبگانی است، یادآور شد:  این امر با هدف شناسایی مسائل و مشکلات استان و ارائه خدمات بهتر به مردم با نظارت های خود بر دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف است.

 

وی تصریح کرد: بازرسی کل استان با توجه به محدودیت منابع انسانی و  محدودیت فرصت، در تلاش است با بهره گیری از توان قانونی خود در راستای  ارایه خدمات بهتر به مردم و تاثیر گذاری در افزایش سرمایه اجتماعی، ارتباط گسترده ای با اقشار مختلف مردم و به ویژه  جامعه نخبگانی استان داشته باشد و این ارتباط نیز دو سویه خواهد بود.

 

مدیرکل بازرسی استان ایلام  بیان کرد: جلسات متعددی در بازرسی کل استان در راستای تعامل نهادهای مردمی با تشکیلات قوه قضائیه به ویژه بازرسی استان برگزار می شود تا در راستای اهداف و ماموریت های سازمانی  مجموعه های مختلف گام های موثری تری برداشته شود، ما به جای اینکه  دنبال افزایش پرونده های قضایی در دستگاه قضایی باشیم و هر کدام از مردم برای پرونده ها وکیل داشته باشند، باید  به این سمت پیش برویم که مردم به دنبال کارشناس و وکیل باشند ولی نه برای پرونده های قضایی، بلکه به این سمت حرکت کنیم که هر خانواده و فرد همانند پزشک خانواده،  یک وکیل برای خود تعریف کرده باشد و هر خانواده بتواند از ظرفیت وکیل استفاده کند.

 

اصلانی  بیان کرد: هر چه به سمت کاهش  هزینه های دادرسی ها و بالابردن سطح آگاهی های حقوقی خانواده ها و بهره مندی آنها از وکیل پیش برویم، به نفع همه جامعه خواهد بود و به طور قطع شاهد کاهش میزان پرونده های ورودی به دستگاه قضایی خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه نظریه کارشناسان در پرونده های قضایی باید به گونه ای باشد که مبنای منطقی و  و عقلایی داشته باشد، گفت: باید تلاش کرد تعداد گزارش های کارشناسی غیرواقع و غیرمتقن در سیستم قضایی کاهش یابد و  بخشی از مشکلات قضایی مردم ناشی از گزارش های کارشناسی غیرواقع است و که لازم است همفکری لازم  با کانون وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در راستای اصلاح امور  انجام شود و در این زمینه تعاملات لازم با سازمان بازرسی استان انجام شود.

مدیرکل بازرسی استان ایلام با تاکید بر اینکه  نظام توزیع و ارجاع  کارشناسان دادگستری باید بر اساس  باشد، ابراز کرد: باید به گونه ای اقدام شود که هر گونه درخواست کارشناس رسمی از سوی دستگاه های اجرایی از طریق کانون وکلا، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه انجام شود و نه اینکه دستگاه اجرایی مستقیما  خود اقدام به تعیین کارشناس رسمی کند.

 

اصلانی تصریح کرد: تعامل با کانون و مرکز وکلا و کارشناسان دادگستری و بسیج حقوقدانان دو سویه خواهد بود و  موجب می شود که هم ماموریت های  سند تحول قضایی در سطح جامعه با رضایتمندی مردم پیاده سازی شود و هم سلامت کاری در حوزه کارشناسان رسمی و گزارش های آنان فراهم خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از این نشست ها در راستای کاهش فساد، ارتقای  سلامت اداری در دستگاه های اجرایی، پیشگیری از جرائم و  شناسایی ساختارهای فساد است، ابراز کرد: باید تلاش کنیم که به جای برخورد با معلول ها با علت های فساد در نظام اداری برخورد شود، اگر بسترها و زمینه های بروز فساد در سیستم اداری  بسته شود، به طور قطع فساد در سیستم اداری هم کاهش خواهد یافت.

 

مدیرکل بازرسی استان ایلام با تاکید بر اینکه در سند تحول قضایی بر استفاده از نهادهای مردمی  و مردمی شدن سازمان بازرسی تاکید شده است، گفت: همگرایی نهادهای مردمی از جمله کانون وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه و بسیج حقوقدانان موجب می شود که زمینه های لازم برای ارائه نظریه های کارشناسی در پرونده ها به صورت متقن، صحیح و مقابله با متخلفین در راستای کاهش زمینه بروز فساد را فراهم خواهد کرد.

اصلانی با بیان اینکه سامانه گزارشگران فساد هم یک راه ارتباطی مناسب در راستای  مقابله با فشاد است، خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی بر تمامی نهادها و سازمان هایی که عهده دار خدمات عمومی هستند نظارت دارد و هر مجموعه ای که به نحوی تحت نظر دولت باشد نیز سازمان در نظارت بر آنها  ورود پیدا می کند که این وظیفه در راستای سلامت کار اجرایی و اداری دستگاه های مختلف است.

 

گفتنی است، در این نشست که با حضور رییس سازمان بسیج حقوقدانان استان، رئیس کانون وکلای استان ایلام و کارشناسان رسمی دادگستری استان ایلام برگزار شد در خصوص مسایل، مشکلات، فرصت ها و توانمندی های پیش رو در نظام کارشناسان رسمی دادگستری و کانون وکلا بحث و تبادل نظر شد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: نظارت و بازرسی کارشناس دادگستری ایلام مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه مدیرکل بازرسی استان ایلام کارشناسان رسمی دادگستری کل بازرسی استان ایلام سازمان بازرسی نهادهای مردمی کانون وکلا نظام اداری پرونده ها باید تلاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی

شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود.

متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن‌ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و روان است، آگاه نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود. در یک مطالعه که در آن به تجزیه‌وتحلیل ۲۰۰ شناگر پرداخته شده، این جمع‌بندی به دست آمده که افرادی که شنا می‌کنند اغلب زندگی جنسی فعال‌تر و رضایت‌بخش‌تری دارند.

دیگر خبرها

  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • ۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش
  • توضیحات لطیفی درباره برنامه‌های استخدامی دولت در سال جاری
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق