Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تخصصی هم اندیشی تبلیغ گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت تبیین امامت و جایگاه آن در جامعه پردازی با حضور حجت الاسلام سیدناصر میر محمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت در جمع مسئولان شبکه امامت خراسان شمالی و برخی از صاحب نظران برگزار شد.

حجت الاسلام میرمحمدیان در این نشست با اشاره به فرازهایی از دعای عهد گفت: همه ما به ظهور اعتقاد داریم و از سوی دیگر به آنچه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم ذیل عنوان‌های خودسازی، جامعه پردازی و تمدن اسلامی آورده‌اند باور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بنیاد هدایت ادامه داد: ما معنای خودسازی را می‌دانیم، اما نکته مهم اینجا است که باید بدانیم جامعه پردازی به چه معنا است؛ چه اتفاقی باید بیفتد که این امر محقق شود؛ تمدن سازی چیست و چه کسی مدعی راه اندازی تمدن اسلامی است؟ بی شک این تحقق تمدن اسلامی وظیفه حوزه و روحانیت است.

تمدن اسلامی فراتر از تحقق رساله عملیه است

وی افزود: برخی تمدن اسلامی را در تحقق رساله عملیه می‌دانند، یا آن را خودشکوفایی، تحقق معنویت و پیاده سازی سبک زندگی اسلامی معنا می‌کنند اما در حقیقت تمدن سازی فراتر از این ها است و نباید با این مقوله به شکل شعاری برخورد کنیم.

حجت الاسلام میرمحمدیان برگزاری گعده های صمیمانه را ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: این جلسات و گعده ها نباید خرج امور کوچک و کم ارزش شود، بلکه باید نقطه ایجاد تحولات در جامعه به دست نخبگان باشند؛ کسانی که قرار است چنین تحولاتی را رقم بزنند باید واقعیت‌های جامعه را بشناسند.

مدیرعامل بنیاد هدایت اضافه کرد: ما باید بدانیم که در یک تمدن اسلامی، نظام سلامت به شکل باید باشد؛ امنیت آن چه خصوصیاتی باید داشته باشد و نظام اقتصادی، خانواده و آموزش آن از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد.

وی مهمترین بخش تحقق تمدن اسلامی بر طبق بیانیه گام دوم را ارتقا حکمرانی دانست و افزود: در این بخش دولایه داریم لایه اول مردم و دومی دولت است؛ رهبر معظم انقلاب در این بین، لایه‌های میانی را طراحی کرده‌اند که مردم و حکومت را به هم متصل می‌کند و این ها کمک می‌کنند حکمرانی ارتقا یابد؛ این لایه همان‌هایی هستند که در مقاطع مختلف به تعبیر رهبر معظم انقلاب آتش به اختیار عمل می‌کنند و رهبری این لایه باید با روحانیت باشد.

گفتنی است، در این جلسه که به صورت گعده و گفت و گوی طرفینی برگزار شد، حضار به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 5245510

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب تبلیغات امامت ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل قوه قضاییه شیوع کرونا ایلام هفته قوه قضاییه واکسن کرونا عکس استانها تمدن اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین‌زهرا با حضور بیش از ۵۰ کارخانه، شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به‌کار کرد.

این نمایشگاه توسط عباسپور نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، زینالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، فرماندار بویین‌زهرا، معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، مدیرکل سازمان صمت، مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی استان قزوین و شهرستان بویین‌زهرا و مدیران شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی آراسنج، اشتهارد، دانسفهان، نظرآباد، حکیمیه و چرمسازی، مورد بازدید قرار گرفت.

این رویداد با استقبال بسیار خوب دانشجویان و مردم شهرستان بویین‌زهرا در این واحد دانشگاهی در حال برگزاری است. از اهداف این رویداد می‌توان به کاریابی دانشجویان و اجرای طرح پویش، ارتباط موثر بین صنعتگران و دانشگاه و حضور موثری شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی در دانشگاه اشاره نمود. این نمایشگاه تا روز ۱۳ اردیبهشت در سالن شهدای گمنام دانشگاه آزاد بویین‌زهرا برقرار بوده و بازدید برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • «رنگین‌کمان تمدن‌ها» رونمایی می‌شود
  • ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان تبیین شود
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد