Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ما وضعیت سرویس دهی اپراتورها،موضوع رمز ارزها،چارچوب ارتباط استارت آپ ها با بخش های دولتی از جمله بانک مرکزی و تعامل با دستگاه ها و بخش خصوصی در مسیر رشد اقتصاد دیجیتال از جمله موضوعات مورد توجه در آینده این وزارت خانه است.
خبرنگار ما کسب اطلاع کرد از میان گزینه های مطرح شده شش گزینه بیشتر از همه به این وزارت خانه نزدیکند:

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا تقی پور
64 ساله که از ۱۳۸۸ تا آذر ۱۳۹۱ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و پس از آن نیز تا پایان کار دولت دهم مشاور رئیس‌جمهور در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. در سوابق مدیریتی تقی‌پور، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران و مدیریت کلان پروژه‌های طراحی و ایجاد ایستگاه‌های زمینی، طراحی و ساخت ماهواره‌های کوچک دیده می‌شود. همچنین مدیر صنایع امنیت مخابراتگروه صنایع مخابرات (۱۳۶۹ تا ۱۳۷۵) و مدیرعامل صنایع الکترونیک شیراز (۱۳۷۵ تا ۱۳۸۱) و مدیرعامل صنایع مخابرات ایران (۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶) از دیگر سوابق وی است.او هم اکنون نماینده دوره یازدهم مجلس است و یکی از گزینه های تصدی وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات است.پیش از انتخابات نیز اظهار نظرهای تقی پور درباره فضای مجازی خبر ساز شد که مهدی دوستی سخنگوی ستادهای مردمی آیت الله رییسی گفته بودضمن حفظ احترام به جناب آقای تقی پورایشان هیچگونه سمتی در ستاد های مردمی حامی آیت الله رئیسی ندارند و دیدگاه‌ها و رویکردهای ایشان در مورد فضای مجازی پیشتر در برنامه‌ها و سخنرانی‌های ایشان بیان شده است.

2. مهدی اخوان بهابادی 43 ساله از آذر ۱۳۹۸ مدیر عامل همراه اول است. او در دولت محمود احمدی‌نژاد، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی بود. او استادیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران است.او که مدتی رییس هیات مدیره همراه اول بود اختلافات زیادی با مدیر عاملی وقت این اپراتور داشت که سرانجام با ارائه برنامه های جدی در زمینه توسعه شبکه بومی ارتباطات از جمله موتور جست و جو و پیام رسان داخلی توانست بر صندلی مدیرعاملی همراه اول تکیه بزند و عجیب به نظر میرسد اگر قبل از تکمیل برنامه های خود از این اپراتور خارج شود.هر چند که اخوان در مسئولیت های قبلی خود نشان داده به مدت طولانی در یک سازمان باقی نمیماند.
مهدی اخوان بهابادی در آذرماه ۱۳۸۸ به معاونت آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد. در دی ماه همان سال به سرپرستی مرکز تحقیقات مخابرات ایران که بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی ایران است و سپس در اردیبهشت‌ماه ۸۹ به قائم مقامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فناوری و امور بین‌الملل منصوب شد.در ۶ خرداد ۱۳۹۱ او به حکم محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران به عنوان «دبیر شورایعالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور» منصوب شد. مهدی اخوان بهابادی در سال ۱۳۹۳ با حکم محمد سرافراز به سمت قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین منصوب شد.

3. عیسی زارع پور 41 ساله که از اسفند 1398 با حکم رئیس قوه‌قضائیه به عنوان رئیس جدید مرکز آمار و انفورماتیک قوه‌قضائییه منصوب شد.از جمله سوابق اجرایی دکتر زارع پور می‌توان به بنیانگذاری و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ به عنوان اولین نهاد حاکمیتی فعال و سیاستگذار در حوزه فضای مجازی اشاره کرد. این مرکز همچنین مسئولیت توسعه فناوری اطلاعات و توسعه خدمات الکترونیک در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده دارد.وی در سال ۱۳۸۹ به پاس خدمات ارزنده خود د راین وزارتخانه به عنوان مدیر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کل کشور انتخاب شد. همچنین در دوران مدیریت ایشان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه برتر در توسعه خدمات الکترونیکی توسط کارگروه فاوای دولت تقدیر شد.

4. سید صابر امامی 39 ساله دکتری کارآفرینی بین المللی که در سال 1399 به عنوان مدیر عامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران(هولدینگ ICT ستاد اجرایی فرمان امام) منصوب شد.پیش از این نیز مدیر عامل شرکت بورسی «مبین وان » بوده است، در کارنامه کاری خود ریاست کمیسیون محتوای دیجیتال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، عضو هیات رییسه کمیسیون فناوری اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، عضویت در انجمن کامپیوتر، مربی در شتابدهنده‌های کسب و کارهای نوپا، عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان «آرناتک»، مدیر کسب‌و‌کار شرکت فناپ و قائم مقامی شرکت دانش بنیان و نرم افزاری «به پویش» را بر عهده داشته است.
در سال گذشته که انتخابات نظام صنفی رایانه ای برگزار شد وی به عنوان یکی از افراد اصلی گروه هم آفرینی صنفی ، نقش جدی در جذب کاندیداها و افراد در این گروه داشت در دقایق نود انصراف خود برای حضوردر انتخابات سازمان نظام صنفی را اعلام کرد اما این ائتلاف در این انتخابات صنفی پیروز انتخابات شد.

5. علی حکیم جوادی 61 ساله رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بهسازان ملت، رئیس هیات مدیره ایرانیان نت، معاون فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، مدیرعامل ایزایران، مدیر تولید بدون کارخانه، رئیس کمیته ملی WSIS ایران، رئیس کمیته ملی IFAP ایران، جانشین مدیرعامل و عضو هیات مدیره صنایع مخابرات ایران از جمله سوابق وی است.علی حکیم جوادی در گفت و گویی خبری گفته بود: "اگر انصاف داشته باشیم همه کارهای اساسی شبکه ملی اطلاعات در همان دوره ما انجام شده و اگر از دوستان بپرسید حتماً باید افتخار کنند که در دوره ما چنین کاری صورت گرفته. برخی از این اسامی را گاهی آن‌قدر بزرگ می‌کنیم که به مشکلات عجیبی می‌خورند در حالی که مشابه این طرح تقریباً همه جای دنیا وجود دارد. گرایش جهانی این بود که محتوای داخلی جذاب‌تر از محتوای جهانی باشد. این شبکه بیش از آنکه یک پروژه باشد یک مفهوم بود و هست؛ افتتاح آن در زمان این دولت یا آن دولت دستاورد نیست یک اقدام سیاسی است. زیرساخت قانونی هم به برنامه پنجم توسعه ماده ۴۶ برمی‌گشت که ما را الزام می‌کرد این کار را انجام دهیم."

6. علیرضا شاه میرزایی 46 ساله دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف در رشته کارشناسی نرم‌افزار و کارشی ارشد فلسفه علم در همان دانشگاه و دكتری مدیریت تکنولوژی در دانشــگاه علامه طباطبایی است. در زمان تدوین سند راهبرد آینده (سند ده ساله اول توســعه نانو در ایران)، شاه‌ميرزایی ریاست شبکه تحليل گران تکنولوژی را بر عهده داشت و با شروع فعالیت‌های نانو در كشور مسئوليت برنامه ترویج نانو را بر عهده گرفت.وی در سال 1395 به عنوان مدیرکل رسانه‌های اجتماعی فضای مجازی در صدا و سیما منصوب شد. وی در زمان اخوان بهابادی رئیس پژو هشکده فناوری اطلاعات موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.مدیر عاملی شرکت شمص تامین و ریاست شبکه تحلیلگران تکنولوژی از جمله سوابق مدیریتی اوست.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400 هفتم تیر وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات خدمات الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400 هفتم تیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری اطلاعات اخوان بهابادی فضای مجازی هیات مدیره بر عهده منصوب شد تقی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان میزبان عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا و هیئت همراه بود.

در این دیدار دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفتگو کردند.

زارع پور، توسعه روابط با کشور‌های آفریقای به ویژه تانزانیا را راهبرد دولت جمهوری اسلامی دانست و برای گام بر داشتن در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

وی با تشریح فعالیت‌های وزارت ارتباطات در حوزه هایی، چون توسعه ارتباطات، پست، پست بانک و صنعت فضایی، تأکید کرد: هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه ارتباطات ثابت در تانزانیا بر پایه شبکه فیبرنوری و توسعه دولت الکترونیکی اعلام کرد. 

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با حضور معاونان وزرای دو کشور برای بررسی موضوعات همکاری دوجانبه و نهایی کردن توافقات این نشست شد. 

عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا نیز در این دیدار ابتدا از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن امکان دیدار صمیمانه با رئیس جمهوری تقدیر کرد.

 وی افزود: میزبانی و مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی نشان از اهمیت روابط این کشور با کشور‌های آفریقایی دارد و ما نیز با درک این اهمیت آماده توسعه روابط هستیم. 

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا با انتقاد از انحصار پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی، تاکید کرد: پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی اکنون به تهدیدی علیه بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است و همین امر ضرورت راه اندازی پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی متناسب با فرهنگ کشورمان را بیش از پیش نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تانزانیا بتواند از ظرفیت‌های شرکت‌های فعال در این حوزه بهره‌مند شود و این قول را داد که این ظرفیت را برای توسعه روابط دو کشور به کار ببرد.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا در خاتمه از آموزش دانش آموزان تانزانیایی توسط اپراتور‌های ایرانی در راستای مسوولیت اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی