Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@07:53:16 GMT

ورود کمیسیون امنیت ملی به بررسی مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۲۶۶۴

ورود کمیسیون امنیت ملی به بررسی مذاکرات وین

محمد عباس زاده مشکینی در توضیح جلسه امروز کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: این جلسه با حضور عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران در وین برگزار شد.

وی گفت که اعضای کمیسیون امنیت ملی از گزارش آقای عراقچی در خصوص روند مذاکرات کاملا راضی نبود که این موضوع هم با عنایت به لازم‌الاجرا بودن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لغو تحریم‌ها و سپس راستی آزمایی و پس از آن بازگشت به اجرای تعهدات برجامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس زاده توضیح داد: مقاومت طرف غربی به ویژه آمریکا برای دادن تضمین و عمل به تعهداتش کاملا شک‌برانگیز است. البته که مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صورت وجود شرایط لغو تحریم‌ها حتی یک روز هم راضی به تأخیر نیست . آمریکا می‌خواهد به هر قیمتی بخشی از تحریم‌ها را حفظ کند که این موضوع نشان می دهد آن ها نقشه‌هایی از جمله استفاده از مکانیزم ماشه دارند به همین دلیل منافع ملی ما ایجاب می‌کند تضمین‌های لازم را بگیریم زیرا فشار حداکثری آمریکا و غرب شکست خورده و اقتصاد درون زای ما نتیجه می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت که در این جلسه کلیات طرح اصلاحیه قانون بسیج سازندگی با هدف حمایت همه جانبه از گروه‌های جهادی و گسترش گفتمان جهادی به شکل عمومی و تقویت اقدام در عرصه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها به تصویب رسید./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی مذاکرات وین کمیسیون امنیت ملی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در صفحه شخصی خود در ویراستی، نوشت: گوئی، تمامیت خواهی و مخالفت خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست هاست.

شایان ذکر است؛ پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق را در اوایل ماه جاری میلادی محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد