Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مرسل پور ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری اسلامشهر که با حضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه وجود مشاور حقوقی توانمند نیاز ضروری شهرستان است اظهار داشت: با توجه به اینکه ادارات اسلامشهر آگاهی کافی در خصوص احکام حقوقی ندارند نمی‌توانند آن طور که شایسته است از حقوق خود دفاع کنند لذا در این زمینه نیازمند حضور کارشناس حقوقی متبحّر در ادارات شهرستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اسلامشهر در خصوص ورودی پرونده‌های قضائی به شهرستان نیز گفت: در شهرستان با کاهش ۸ هزار تایی پرونده‌های قضائی روبرو بوده ایم و این مسئله به دلیل همگرایی، همپوشانی و همراهی دستگاه اجرایی و دستگاه قضا بوده است.

مرسلپور بیان داشت: نظارت مستقیم و غیرمستقیم دستگاه قضا و اجرا بر هزار میلیارد تومان که از محل مالیات بر ارزش افزوده بابت توسعه متوازن همه‌جانبه صرف گردیده و همچنین ۴۱۱ میلیارد تومان که طی سال‌های اخیر از محل تملک دارایی‌های شهرستان با حفظ حقوق افراد دریافت شده، موجب کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی است.

وی گفت: کاهش محسوس جرایم طی ۳ سال گذشته به نحوی که نسبت به شهرستان‌هایی که شاید مؤلفه‌های بسیاری برای کاهش جرایم داشتند، از مصادیقی است که همراهی، همگرایی، وحدت در عمل و توجه به خدمت به مردم در دستور کار قضا در شهرستان اسلامشهر را نشان می‌دهد و موجب کاهش زندانی در زندان‌های استان تهران به نسبت جمعیت اسلامشهر شده است.

کد خبر 5245531

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری اسلامشهر مسعود مرسلپور پرونده قضایی ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل قوه قضاییه شیوع کرونا ایلام هفته قوه قضاییه عکس استانها واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار کریمی گفت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود.

وی افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالاها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشورهای همسایه متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشورهای همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می‌کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرزهای ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 6094318

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند