Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهردار تهران گفت: یکی از نکات مثبت عملیات اطفای حریق پالایشگاه شهید تندگویان این بود که مسیولین سیاسی مانند گذشته در اجرای عملیات و نحوه اجرای آن دخالت نکردند و کار اطفای حریق و عملیات به اهلش سپرده شد.
به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم تقدیر از آتش نشانان عملیات اطفا حریق پالایشگاه تهران که عصر یکشنبه 6 تیر 1400 برگزار شد، گفت: حادثه ای یک ماه پیش در تهران اتفاق افتاد که رسیدگی به آن بر اساس پروتکل ها در حدود وظایف شهرداری تهران نبود اما بنا به استمداد و ماموریت سازمانی این را جزو وظایف ذاتی خود دانستیم و آتش نشانان سازمان آتش نشانی تهران در لحظات اولیه در منطقه حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او مهمترین خصیصه در کنترل این حادثه را هوشمندی بر شمرد و افزود: آموزشها و تجهیزات موقعی تاثیرگذار خواهد بود که افرادی مناسب این آموزش ها را به تجریبات مناسبی تبدیل کننند.
حناچی این حادثه را نقطه عطفی در بحث استفاده از تجهیزات آتش نشانی عنوان کرد و ادامه داد: بعد از خرید تجهیزات آتش نشانی حادثه ای به این بزرگی را تجربه نکرده بودیم حادثه ای که اگر لحظات طلایی را از دست می دادیم خسارت جبران ناپذیری را در پی داشت و این هوشمندی در ساعت اولیه بسیار تاثیر گذار بود و خسارت ها را به حداقل رساند.
شهردار تهران یادآور شد: هر یک دلار هزینه در بحث پیشگیری از وقوع حوادث معادل صد دلار هزینه بعد از وقوع حادثه است و این حادثه در عین تلخ بودن تجربه بی بدیلی بود.
او افزود: همچنین نکته دیگری که در حین این عملیات و حادثه رعایت شد این بود که مسیولین سیاسی مانند گذشته در اجرای عملیات و نحوه اجرای آن دخالت نکردند و کار اطفای حری قو عملیات به اهلش سپرده شد.
حناچی با اشاره به همکاری آتش نشانی تهران در حوادث سایر نقاط کشور مانند سیل آق قلا، خرم آباد و خوزستان و آتش سوزی جنگل های زاگرس گفت: در این حوادث نیز آتش نشانی مددکار مردم بود. آتش نشانان یکی از سرمایه های اجتماعی در شهرداری هستند و اعتماد و حسن ظن مردم بزرگترین سرمایه ای است که می تواند مسیرهای دیگری را نیز به رویمان باز کند.
شهردار تهران سیل، زلزله و آتش سوزی را از تهدید هایی قلمداد کرد که تهران با آن روبروست و افزود: باید برای مقابله با این تهدیدها آمادگی دائمی داشته باشیم. البته شهرداری به تنهایی نمی تواند این مسائلی را پوشش دهد، به‌عنوان مثال سالها از امداد هوایی صحبت می شود و شاید داشتن هلی کوپتر برای شهرداری پرهزینه باشد اما اورژانس را داریم که هلی کوپتر دارد اما مکانی برای فرود ندارد.
شهردار تهران اضافه کرد: با همکاری میان بخشی می توانیم قدرت مانور دستگاه ها در قبال حوادث را افزایش دهیم. در این بخش 40 پد هلی کوپتر برای تهران آماده شده که برنامه ریزی برای افزایش آن به 70 پد انجام شده است.
حناچی با اشاره به اینکه در زلزله بم 8 هزار نفر از طریق فرودگاه منتقل شدند، یادآور شد: همکاری های میان بخشی پوشش دادن خلأهای همدیگر است که هزینه‌ها را کم و بهره وری را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهردار تهران آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: این حادثه در کیلومتر ١٥ محور اندیمشک به شوش، پل کرخه - سه راهی دهلران رخ داد که با وقوع این حادثه یک تیم امداد و نجات در جاده به همراه یک خودرو نجات از پایگاه دانیال نبی (ع) شوش به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از ارزیابی و اقدامات اولیه و ایمن‌سازی خودروها، سه نفر از جان باختگان این حادثه که در خودروها محبوس شده بودند رهاسازی و برای ادامه روند قانونی تحویل عوامل انتظامی شدند.

شعبانی اظهار کرد امداد رسانی به این حادثه ۲ ساعت به طول انجامید، افزود: رانندگان برای جلوگیری از این حوادث ناگوار ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام مواجهه با حوادث جاده‌ای با شماره ندای امداد ١١٢ تماس و یا به نزدیکترین پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر اطلاع دهند.

کد خبر 6092747

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته