Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در سال ۶۵ به صورت یک شرکت سهامی خاص تاسیس شد، اما در سال ۹۷ این شرکت به سهامی عام تغییر کرد.

۲۷ فروردین ۹۹، ۱۰ درصد از سهام شرکت شستا به عنوان پانصد و سی و هفتمین شرکت با قیمت ۸۶۰ تومان در بورس عرضه اولیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زیر مجموعه شستا ۱۶۶ شرکت مدیریتی و ۸۹ شرکت غیر مدیریتی وجود دارد که ۹۱ درصد شرکت‌ها بورسی و ۹ درصد غیر بورسی هستند.

بیشتر بخوانید

شستا بزرگترین افزایش سرمایه را در ایران رقم می‌زند احتمال رسیدن سرمایه شستا به ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در بورس

حوزه فعالیت‌های اقتصادی شستا بسیار گسترده است و در بخش‌های بانک و بیمه، اینترنت، تولید برق و نیروگاه، سیمان و ساختمان سازی، کانی‌های فلزی و غیر فلزی، تولید دارو، لوازم خانگی و دامداری، حمل و نقل دریایی و ریلی و نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارد.

در حال حاضر علی رضوانی فر مدیر عامل شرکت شستا است.

شرکت‌های اصلی هلدینگ شستا شامل صبا تامین، تاپیکو، تیپیکو، تاصیکو، سیمان تامین (سیتا)، کشتیرانی، صنایع عمومی، رایتل و انرژی می‌شود که هر کدام ده‌ها شرکت در زیر مجموعه خود دارند.

طبق اعلام شرکت شستا سود خالص این شرکت در پایان خرداد ماه امسال ۳۲ میلیارد و ۹۵ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان بوده است که رشد ۶۷ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

سود خالص دلاری شستا برای امسال ۱،۵۳۳،۰۰۰،۰۰۰ دلار اعلام شده است که نسبت به سال ۹۷ رشد ۵.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

طبق اعلام شستا تعداد شرکت‌های زیان ده این هلدینگ در سال ۹۶، ۴۰ شرکت بود که در سال ۹۷ به ۲۸ شرکت، در سال ۹۸ به ۱۴ شرکت، سال ۹۹ به ۸ شرکت و در سال ۱۴۰۰ به صفر کاهش پیدا کرده است.

محمد رضوانی فر مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش سرمایه شرکت تامین اجتماعی با نماد شستا اظهار کرد: افزایش سرمایه‌ای از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دستور کار داریم و امروز گزارش کارشناس رسمی به کمک همکاران کانون کارشناسان و وکلای دادگستری تهیه شده است.

او بیان کرد: برآورد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی در شستا ۱۲۰۰ درصد است، همچنین از گزارش رسمی نیز رونمایی شده و به جایی رسیده‌ایم که فقط تایید سازمان بورس باقی مانده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: افزایش سرمایه ۱۲۰۰ درصدی جزو بزرگ‌ترین افزایش سرمایه‌ای است که می‌تواند در تاریخ بورس ایران اتفاق بیفتد و شاید سرمایه ثبت شده شستا بعد از این افزایش سرمایه به عددی حدود ۱۷۰ – ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برسد.

او بیان کرد: سال گذشته نیز شرکت شستا، با افزایش سرمایه‌ای در خرداد ماه از سرمایه ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی به ۸ هزار میلیارد تومان رسید و در پایان سال ۹۹ هم از محل سود انباشته افزایش سرمایه از ۸ هزار میلیارد تومان به ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: بازار سرمایه، بورس، بانک و بیمه، خدمات اپراتوری با سرویس رایتل، نیروگاه برق با دو هزار مگابات، کانی‌های فلزی و غیر فلزی، تولید و توزیع دارو با ۲۵ درصد در دست داشتن بازار تولید، همچنین حوزه نفت و گاز و پتروشیمی با درصدی بین ۸ تا ۹، لوازم خانگی و دامداری، هلدینگ سیمان و ساختمان حوزه‌های کاری شستا است که در آن به طور مستمر فعالیت داریم.

رضوانی فر بیان کرد: به جهت، جهت گیری‌های انجام شده در امنیت غذایی و ایجاد پدافند غیرعامل و در واقع توسعه متوازن در کشور در حال حاضر ۲۰ پروژه‌ دامداری بزرگ با استعداد ظرفیتی در حدود ۱ میلیون تن شیر را در حال اجرا داریم.

وی عنوان کرد: هلدینگ سیمان و ساختمان نزدیک به ۳۰ درصد تولید سیمان در کشور در اختیار شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ملقب به شستا است که رقمی بین ۳۱ تا ۳۲ میلیون تن در سال ظرفیت تولید داریم.

وضعیت شستا در آخرین روز معاملاتی بورس

 

نمودار تغییرات قیمتی شستا طی یک سال گذشته

آذر ماه سال گذشته بود که محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از واگذاری ۲ درصد از سهام شستا به بازنشستگان تامین اجتماعی، خبر داد و گفت: پیشنهاد واگذاری ۲ درصد از سهام شستا به بازنشستگان تامین اجتماعی را به دولت مطرح کردیم.

شریعتمداری تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمه گذاران مجموعه تامین اجتماعی تعداد زیادی از افراد هستند و برای اینکه واگذاری این ۲ درصد سهام به بازنشستگان مشکل حقوقی نداشته باشد، کمیسیون حقوقی دولت این موضوع را باید بررسی کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی شستا بازنشستگان شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه سال گذشته شرکت شستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟

زی‌سان: از چند روز گذشته خبری تحت عنوان «خبر خوش برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد/ واریز این مبلغ تا ساعاتی دیگر برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی» در برخی رسانه‌های زرد و فیک‌نیوزها منتشر شده است. اما شواهد نشان می‌دهد دستکم تا هفته آینده خبری خوبی برای مددجویان کمیته امداد و مستمری بگیران بهزیستی مخابره نخواهد شد. 

ماجرا از این قرار است که هنوز تکلیف اضافه حقوق مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد مشخص نشده است و محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) درباره میزان افزایش حقوق مستمری بگیران توضیحاتی ارائه داد.

محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) گفت: در روز‌های گذشته، نشستی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان ایشان در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و نرخ این افزایش داشتیم که به جمع‌بندی نرسیدیم؛ این نشست نتیجه‌ای نداشت و قرار شد هفته آینده مجدداً نشستی برگزار و در مورد میزان افزایش مستمری ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.

خواسته‌ی ما، اجرای دقیق مر قانون است؛ ما به صراحت خواستار اجرای قانون هستیم؛ به طور مشخص بایستی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرایی شده و مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی میزان افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

انتظار می‌رود نرخ افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در نشست هفته آینده با مدیرعامل و مدیران و کارشناسان سازمان تعیین تکلیف شود

tags # افزایش حقوق سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات