Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@21:37:50 GMT

هشدار درباره موج جدید کرونا در کشور

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۲۹۰۲

هشدار درباره موج جدید کرونا در کشور

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حمید سوری، اپیدمیولوژیست با حضور در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ گفت: امروز در کشور ۳۲ شهر قرمز داریم و بقیه شهر‌ها یا نارنجی هستند یا زرد و متأسفانه هیچ شهر آبی در کشور وجود ندارد.

وی افزود: رنگ‌بندی شهر‌ها مؤید بار مسئله اپیدمی در هیچ جامعه‌ای نیست، به دلیل اینکه اساس رنگ‌بندی برای تسهیل در تقسیم‌بندی شهر‌ها بر اساس میزان بستری نسبت به جمعیت شهرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اپیدمیولوژیست بیان کرد: با توجه به اعتبار داده‌ها، مرگ و بستری در بخش‌های آی‌سی‌یو شاخص‌های بهتری برای تعیین مسئله اپیدمی در کشور هستند.

سوری با بیان اینکه ما موج چهارم را با روند نسبتاً مناسبی نسبت به سایر کشور‌ها پشت سر گذاشتیم، گفت: این امر به دلیل آن بود که کلینیک‌های سرپایی را گسترش دادیم و این اقدام موجب شد که بیماران در همان مراحل اولیه به مراکز درمانی سرپایی مراجعه کرده و قبل از آنکه وارد فاز وخیم بیماری شوند مورد مداوا قرار گرفتند، همچنین با کنترل سرعت گسترش بیماری با انجام تست‌ها در کانون‌های اولیه توانستیم به‌طور نسبی بیماری را در کشور کنترل کنیم.

اپیدمیولوژیست بیان کرد: پیشگیری از پیک پنجم، بستگی به عملکرد و اقدامات مردم و مسئولان دارد، اگر بتوانیم مقدمات پیک پنجم را شناسایی کنیم قطعا از شروع این پیک در کشور پیشگیری می‌کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400 هفتم تیر پیک پنجم کرونا موج جدید کرونا شهر های قرمز تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400 هفتم تیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی به این ۵ استان جدی است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت