Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع رسمی سعودی با تأیید حمله 3 فروند پهپاد ارتش یمن به جنوب عربستان، مدعی رهگیری و انهدام این پهپاد‌ها شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، براساس اعلام رسانه‌های عربستان سعودی، ائتلاف متجاوز سعودی در اطلاعیه‌ای ادعا کرد: پدافند هوایی عربستان سه فروند پهپاد مسلح را که یمنی‌ها روانه مناطق جنوبی کشور کرده بودند، رهگیری و منهدم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد، ائتلاف متجاوز سعودی از رهگیری و انهدام دو فروند موشک بالستیک یمنی‌ها خبر داد که به سوی خمیس مشیط و نجران در عربستان شلیک شده بود.
رسانه‌های عربی بامداد یکشنبه از عملیات پهپادی نیروهای مسلح یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.
شبکه «اسکای‌نیوز» ساعت 1 بامداد در گزارشی به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت یک فروند پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمن به سمت «نجران» واقع در جنوب عربستان سعودی شلیک شده است.
ائتلاف سعودی البته به روال ادعاهای دروغین همیشگی، مدعی شد که این پهپاد را پیش از برخورد به زمین رهگیری کرده است.
به نوشته شبکه «الجزیره»، سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی در ادامه ادعاهایش افزود: «ما اقدامات لازم برای حفاظت از خود مطابق با قوانین بین‌المللی را انجام می‌دهیم».
رسانه‌های سعودی ساعتی بعد به نقل از سخنگوی ائتلاف نوشتند که یک فروند پهپاد دیگر نیز توسط یمنی‌ها به سمت «خمیس مشیط» پرتاب شده است.
ساعت 3:40 بامداد یکشنبه همچنین ائتلاف سعودی از شلیک موشک بالستیک توسط نیروهای مسلح یمن به سمت اهدافی در نجران و خمیس مشیط خبر داد.
به نوشته شبکه «اسکای‌نیوز»، ائتلاف سعودی - که بارها فیلم ناتوانی و اشتباه مضحک سامانه‌های پدافندی آنها در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمنی منتشر شده - مدعی شد این موشک بالستیک را رهگیری کرده است.
هفته پیش نیز سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی گفت 17 فروند پهپاد انفجاری متعلق به نیروهای یمن، به اهدافی در عربستان سعودی حمله کردند.

تشدید اختلاف بین مزدوران سعودی و اماراتی در یمن
سخنگوی شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات از توقف هر نوع ارتباط مستقیم با طرف‌های حاضر در توافق ریاض خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، "علی عبدالله الکثیری" سخنگوی شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات از توقف هر نوع ارتباط مستقیم با طرف‌های حاضر در توافق ریاض خبر داد.
وی دولت (مستعفی) یمن را به تلاش برای شکست توافق ریاض پس از حمله شبه نظامیان وابسته به آن به تظاهرکنندگان در استان شبوه متهم کرد.
الکثیری افزود شورای انتقالی جنوب از نمایندگان خود در مذاکرات تکمیل اجرای توافق ریاض خواسته است هر نوع ارتباط مستقیم با طرف دیگر را متوقف کنند.
شورای انتقالی جنوب تأکید کرد این روند تا زمان قرار گرفتن پرونده استان شبوه در صدر اولویت‌های اجرای توافق ریاض ادامه خواهد یافت.
قابل ذکر است شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن توافق ریاض را در نوامبر سال 2019 امضا کردند.
این در حالی است که کمیته امنیتی استان شبوه، شورای انتقالی جنوب را به تلاش برای تنش آفرینی در این استان متهم کرد.
این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای شورای انتقالی، نیرو‌های امنیتی را در منطقه عبدان هدف تیراندازی گسترده قرار دادند و نیرو‌های امنیتی به منظور جلوگیری از وارد شدن به دایره خشونت ها، مسئولانه با این اقدام خصمانه تعامل کردند.
کمیته مذکور، فراخوان علنی شورای انتقالی برای ایجاد هرج و مرج و خرابکاری در شبوه را مردود دانست.

سفر منصور هادی به آمریکا
رئیس دولت مستعفی یمن در اوج تشدید تنش میان نیروهایش و نیروهای مورد حمایت امارات در جنوب یمن درکنار افزایش حملات دولت نجات ملی به شهر نفتی مارب، برای درمان به آمریکا سفر کرد.
خبرگزاری یمنی "سبا" گزارش داد؛ هادی شامگاه شنبه برای انجام معاینات پزشکی از ریاض به آمریکا سفر کرد.
رئیس دولت مستعفی یمن بیش از 10 سال است که بیماری قلبی دارد، او معاینات سالیانه خود را مرداد ماه هر سال انجام می دهد و مشخص نیست چرا امسال برخلاف همیشه آن را جلو انداخته است.
هادی همچنین پیش از سفر با مقامات دولت تحت نظارتش دیدار داشت.

مرگ 80 هزار بیمار به علت محاصره یمن
وزیر حمل و نقل یمن اعلام کرد اقدام متجاوزان به تعطیل کردن فرودگاه بین المللی صنعاء به مرگ 80 هزار بیمار یمنی منجر شده است.
عمران المرانی وزیر حمل و نقل یمن امروز یکشنبه اعلام کرد اقدام متجاوزان به تعطیل کردن فرودگاه بین المللی صنعاء به مرگ 80 هزار بیمار یمنی منجر شده و صد‌ها هزار بیمار نیز در انتظار سفر درمانی هستند و حدود شش میلیارد دلار نیز به بخش هواپیمایی ضرر و زیان وارد شده است.
شبکه تلویزیونی المسیره در خبری فوری گزارش داد وزارت حمل و نقل یمن اعلام کرد خسارات مستقیم و غیر مستقیم در بخش هواپیمایی مسافربری و بخش‌های مرتبط به آن از آغاز تجاوز به یمن تاکنون حدود شش میلیارد دلار برآورد شده است. خسارات و آسیب‌های مستقیم و غیر مستقیم وارده به سازمان حمل و نقل زمینی و تأسیسات آن نیز 208 میلیون دلار بوده است. خسارات مستقیم و غیر مستقیم وارده به مؤسسه بنادر دریای سرخ دو میلیارد و 160 میلیون دلار است و خسارات اداره کل امور دریایی نیز 12 میلیون دلار است.
وی افزود بیش از 450 هزار بیمار دارای وضع وخیم برای درمان به سفر به خارج نیاز دارند.
عامر المرانی گفت محاصره تحمیلی به یمن به افزایش شدید و بی سابقه هزینه‌های حمل و نقل زمینی و دریایی و هوایی منجر شده است.
وی افزود ادامه راهزنی دریایی علیه کشتی‌های سوخت با وجود آنکه مجوز‌های عبور را دارند به قطع شدن راه‌های زندگی به روی هر شهروند یمنی منجر شده و این خودش جنایت قتل عام جمعی است.
المرانی گفت میلیون‌ها کودک بیمار به علت ادامه محاصره و جلوگیری از ورود دارو با مرگ جمعی روبرو هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ائتلاف متجاوز سعودی شورای انتقالی جنوب سخنگوی ائتلاف فروند پهپاد توافق ریاض هزار بیمار حمل و نقل منجر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • تصاویر حمله پهپادی یمن به کشتی سیکلادیس آمریکا