Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: بررسی طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات به عنوان کمیسیون فرعی در دستور کار جلسه امروز کمیسیون قرار داشت که بخشی از آن در جلسه امروز با حضور دادستان دیوان محاسبات و مسئولین مرتبط بررسی و اصلاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین به موجب قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده مصوب ۵۹/۱۱/۱ راجع به اجازه مکاتبه مستقیم به کمیسیون اصل ۹۰ با دستگاه‌های دولتی مصوب ۶۴/۲/۵ که صراحتا مقرر کرده است مسئولین و مأمورین مذکور در ماده واحده مکلفند پاسخ قانونی و مستند خود را حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ وصول به کمیسیون اصل ۹۰ اعلام دارند و تخلف از این قانون را جرم محسوب و متخلف به مجازات حبس از سه ماه تا یکسال و انفصال از خدمات دولتی از ششم ماه تا یک سال محکوم خواهد شد و موضوع تخلف در مراجع صالح قضایی با درخواست کمیسیون قابل رسیدگی است؛ سه پرونده در این خصوص از سوی کمیسیون به دستگاه قضایی ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از این پرونده‌ها مختص به آقای حسین سیمایی صراف دبیر هیأت دولت است که به دلیل مشکلات و موانع ایجاد شهرک‌های صنعتی بود و در رابطه با آن مکاتباتی از آبان ماه سال ۹۹ با ایشان صورت گرفت، اما پاسخ مستندی به کمیسیون ارائه نشد و با گذشت بیش از ۸ ماه و پس از پیگیری‌های متعدد مکتوب و تلفنی ایشان اقدامات قانونی و نظارتی کمیسیون را معطل نگه داشتند.

وی ادامه داد: پرونده دوم مرتبط با استنکاف آقای احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان از پاسخگویی به کمیسیون در رابطه با صدور شناسنامه برای افرادی بوده که اسناد تابعیت ایرانی را داشته‌اند و این پرونده نیز با وجود پیگیری‌های متعدد و با گذشت حدود ۸ ماه بدون پاسخ باقی مانده است و کمیسیون اصل ۹۰ پاسخ مناسبی از سوی ایشان دریافت نکرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پرونده سومی که به مقام محترم قضایی از سوی کمیسیون اصل ۹۰ ارسال شده است مربوط به خانم پروانه مافی مشاور ویژه شهردار تهران در امور مجلس و مربوط به بحث شکایت معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از شهرداری به کمیسیون اصل ۹۰ در مورد وضع عوارض آبونمان پسماند و نحوه انتقال پسماند‌های مراکز درمانی توسط شهرداری تهران بود که این پرونده نیز پس از گذشت حدود ۶ ماه از پیگیری‌های اولیه با پاسخ لازم همراه نبود و برای پیگیری‌های قضایی با استناد به قانون به دادستان محترم تهران ارجاع شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بررسی پرونده تخلفات کمیسیون اصل ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی