Web Analytics Made Easy - Statcounter

رصد بازارها در روز یکشنبه نشان‌دهنده پیشتازی بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی است به طوری که بورس همانند دیروز بیشترین بازدهی را عاید سرمایه‌گذاران خود کرد.

شاخص کل بورس، در ادامه روند روز گذشته صعودی ماند و با چهار هزار و ۴۷۴ واحد رشد (معادل ۰.۳۸ درصد) به یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۸۵ واحد رسید.

این در حالی است که این بازار روز گذشته جهشی ۲۰ هزار و ۷۲۸ واحدی را تجربه کرده بود و انتظار این بود که مقداری از جهش روز گذشته در بازار امروز اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، بازارهای طلا، سکه و ارز روز آرامی را پشت سر گذاشتند و قیمت آنها تحت تاثیر مسائل سیاسی به ویژه اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که مدعی شده بود زمان خروج این کشور از مذاکرات وین نزدیک شده است، قرار نگرفت.

از سوی دیگر بانک مرکزی امروز گزارش تازه خود از روند معاملات و قیمت مسکن در شهر تهران در خردادماه را اعلام کرد که براساس آن تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت با ۲۹.۶ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته به پنج هزار و ۱۰۰ واحد رسیده است.

این رشد در حالی به ثبت رسیده که متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در ماه گذشته برابر با ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ رشدی ۵۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

تداوم روند رو به رشد بورس

شاخص کل در بازار بورس امروز چهار هزار و ۷۴۷ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۴۱۷ واحد افزایش به ۳۸۲ هزار و ۳۲۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۹۰۸ واحد رشد به ۲۴۴ هزار و ۹۹۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۲۰۸ واحد افت و شاخص بازار دوم ۲۲ هزار و ۲۰۵ واحد افزایش داشت.

روند معاملات امروز متعادل‌تر از روز گذشته دنبال شد و با وجودی که بازار در ساعت ابتدایی معاملات، تا ۲ هزار واحد نیز منفی شد اما در نهایت با سبزپوشی به کار خود پایان داد.

۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان؛ متوسط قیمت مسکن در پایتخت

براساس داده‌های بانک مرکزی، متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در خردادماه امسال ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل سه درصد و خرداد سال گذشته ۵۶.۶ درصد افزایش یافته است.

منطقه یک تهران ۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالاترین قیمت و منطقه ۱۸ با ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمترین را در دوره مذکور داشتند. منطقه یک رشد قیمت ۶۰.۹ درصدی و منطقه ۱۸ نیز ۴۱.۹ درصد افزایش قیمت نسبت به خرداد ۹۹ داشتند.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهند که از مجموع پنج هزار و ۱۰۲ معامله مسکن انجام شده، واحدهایی تا پنج سال ساخت با ۳۵.۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند که نسبت به خرداد سال ۹۹ حدود ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

در خردادماه امسال تمایل به خرید و فروش ساختمان با عمر پنج سال ساخت، کم و در مقابل افراد به دنبال واحدهای با عمر ۶ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۵ سال بودند.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف بیانگر این است که در مجموع ۷۱.۸ درصد معاملات خردادماه در مناطق پنج، ۱۰، چهار، دو، هفت، ۱۵، ۱۴، هشت، یک و ۱۱ بوده است. ۱۳.۹ درصد معاملات در منطقه پنج، ۹.۸ درصد در منطقه ۱۰ و ۸.۱ درصد در منطقه چهار انجام شده است.

روز آرام بازار ارز و سکه

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران با کاهش ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته (شنبه) به رقم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۹ هزار تومان رسید.

امروز همچنین در بازار آزاد هر دلار آمریکا ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان فروخته می‌شد که ۵ تومان نسبت به روز گذشته کاهش نشان می‌دهد.

یورو نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۲۸ هزار و ۲۹۱ تومان قیمت خورده بود.

هر پوند انگلیس اما با ۳۳ تومان رشد در مدت زمان مشابه، ۳۴ هزار و ۴۲۴ تومان معامله می‌شد.

درهم امارات نیز ۶ تومان افزایش قیمت داشت و ۶ هزار و ۶۶۱ تومان فروخته می‌شد.

٢٢٣٢٢٣

کد خبر 1529797

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دلار ارز میلیون و ۶۰۰ هزار تومان روز گذشته واحد رسید ۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان سال (۱۴۰۲) و افزایش قیمت مسکن در روزهای پایانی سرد سال و همزمان با شروع سال جدید، افزایش نرخ اجاره بها کابوس مستأجران شد که در مقابل با فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، موجب تشدید کابوس و دل‌سرد شدن آنها شد.

البته طبق رسم سال‌های گذشته بازار مسکن، افزایش قیمت اصلی ملک در ماه اردیبشهت و خرداد با توجه به اتمام مدارس و تغییر محل زندگی خانوار رخ خواهد داد؛ همچنین بازار ساخت مسکن در سال اخیر روند مثبتی نداشته و سیاست‌های انقباضی دولت، علاوه بر ایجاد آرامش موقتی در این صنعت، عملاً راه به جایی نبرد.

بر اساس این گزارش، بازار مسکن امسال هم با تأثیرپذیری از سال گذشته در رکود تورمی گذراند. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، مردم دیگر توانی برای خرید خانه ندارند و طبق آمار، شاخص دسترسی به مسکن ۱۰۷ یا ۱۰۹ سال شده، حال چه کسی می‌تواند ۱۰۹ سال زنده و تمام عمر خود را کار کند؛ با وجود گرانی‌ها و مشکلات بعدی کشور قطعاً رسیدن به این موضوع، تقریباً یک امر محال است.

همچنین بر اساس گفته مشاورین املاک با کاهش قدرت خرید مصرف کننده نهایی و افزایش دلاری قیمت آپارتمان، انتظار خروج از رکود در کوتاه مدت دور از ذهن است؛ بنا به این دلیل، انتظار می‌رود معاملات تهاتری در بازار مسکن رونق بیشتری پیدا کند.

تلاش سیاست‌گذار برای کنترل نقدینگی از یک سو و حکومت رکود تورمی مسکن از سوی دیگر موجب شده طیف وسیعی از فعالان صنعت ساختمان با بحران جدی روبرو شوند که در صورت ادامه این روند، احتمالاً با تضعیف عرضه مسکن در بازار در بلند مدت، مطابق سیاست‌های دولت برای کنترل قیمت و عرضه مسکن، این بازار حرکت نخواهد کرد.

بر اساس اهمیت مسکن در معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال گذشته (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره در مناطق «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۰» تهران را بررسی کنیم.

طبق آمار ارائه شده از رهن و اجاره مسکن در مناطق مختلف تهران، یک آپارتمان ۸۸ متری دوخوابه در منطقه ۲۰ محله «جوانمرد قصاب» تهران با پرداخت ۵۵۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۵ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد تازه ساخت (۱۴۰۳) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۷۵ متری دوخوابه، تازه ساخت یا به اصطلاح کلید خورده در منطقه ذکر شده، در محله «شهادت» تهران، نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان ودیعه خواهید بود.

نرخ رهن اجاره واحدهای دیگر در منطقه ۲۰ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۰) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
ابن‌بابویه ۸۰ ۱۴۰۱ _ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جوانمرد قصاب ۸۸ ۱۴۰۳ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
حمزه آباد - متروی شهر ری ۷۰ ۱۴۰۱ ۱,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌آباد ۸۵ ۱۴۰۳ _ ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دیلمان - میدان نماز ۸۵ ۱۴۰۱ ۸,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سر تخت ۸۰ ۱۳۹۵ _ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهادت ۷۵ ۱۴۰۳ _ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
صفاییه ۸۷ ۱۴۰۱ _ ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ظهیر آباد ۸۰ ۱۴۰۰ _ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
عباس‌آباد ۸۰ ۱۴۰۰ _ ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیروزآبادی - شهر ری ۸۶ ۱۴۰۳ _ ۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ولی آباد - شهید آوینی ۸۵ ۱۳۹۸ _ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، طبق مشاهدات میدانی خبرنگار مهر، از منطقه ۲۰ تهران مشخص است که در این منطقه خبری از نوسانات شدید قیمتی نیست و به نظر می‌رسد ترکیب دو عنصر رکود و تورم همچنان در بازار مسکن پا برجاست و زنگ خطر تعداد کم معاملات در این بازار در گوش فعالین این صنعت به صدا در آمده است.

در شرایط رکود تورمی دو سمت عرضه و تقاضا هر دو متضرر خواهند بود، مصرف کننده توان خرید ندارد و تولید کننده با فقدان فروش در چرخه کسب و کار با مشکل مواجه خواهد شد.

کد خبر 6095932 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • قیمت درهم امارات امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳