Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از بی بی سی، شخصی در یک ایستگاه اتوبوس در کنت سند ۵۰ صفحه‌ای طبقه بندی شده از وزارت دفاع انگلیس را پیدا و اعلام کرد که مایل است ناشناس بماند.

مدارک محرمانه و طبقه بندی شده وزارت دفاع انگلیس حاوی جزئیاتی درباره ارتش، ناوشکن دیفندر در ایستگاه اتوبوسی در کنت در جنوب شرقی این کشور پیدا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت انگلیس گفته است، تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس گفت، یکی از کارکنان گم شدن مدارک محرمانه را گزارش کرده بود. او اظهارنظر بیشتر در این باره را "نامناسب" دانست.

 این مدارک بامداد سه‌شنبه پشت ایستگاه اتوبوس پیدا شدند.

شهروندی که خواسته نامش ناشناس بماند، زمانی به محرمانه بودن این مدارک پی برد با بی‌بی‌سی تماس گرفت. بی بی‌سی باور دارد که این مدارک شامل ایمیل و ارائه پاورپوینت‌ در دفتر یک مقام ارشد وزارت دفاع تهیه شده‌اند.

مدارک مربوط به دیفندر، ناوشکن نوع ۴۵ نیروی دریایی سلطنتی از ماموریتی خبر می‌دهد که وزارت دفاع از آن به عنوان "عبور بی‌آزار از آب‌های اوکراین" یاد کرده و در حالی‌که روی سلاح‌های ناوشکن پوشانده شده و هلی‌کوپتر در آشیانه بود.

یکی از این مجموعه مدارک‌ها به واکنش احتمالی روسیه به عبور این ناوشکن از آب‌های جزیره کریمه در روز چهارشنبه پرداخته است.

طبق اطلاعات طبقه بندی شده، طرف انگلیسی احتمال واکنش تهاجمی مسکو به عبور کشتی جنگی را پیش‌بینی می‌کرد به همین خاطر یک مسیر جایگزین برای ناوشکن نیز در نظر گرفته شده بود.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، این مدارک نشان می‌دهند، دولت انگلیس دو مسیر برای سفر دیفندر از بندر اودسا اوکراین به بندر باتومی گرجستان را بررسی کرده بود و یکی از آنها به دلیل نزدیکی به سواحل کریمه انتخاب شد که آن مسیر "امن و حرفه‌ای" توصیف شده است.

فرماندهی انگلیس مسیر جایگزین دور از آب‌های کریمه را به دلیل نگرانی‌اش از بابت این‌که مسکو آن را فرار انگلیس و نیز به رسمیت شناخت حاکمیت روسیه بر کریمه تلقی کند، رد کرد. لذا مسیر اول انتخاب شد تا حمایت انگلیس از دولت اوکراین را نشان دهد که الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

طبق این مدارک، فرماندهی انگلیس سه سناریوی احتمالی را برای پاسخ‌گویی روسیه به نزدیک شدن دیفندر به سواحل کریمه در نظر گرفته بود که بین "امن و حرفه‌ای" و "غیرامن و غیرحرفه‌ای" بود.

یکی دیگر از این مدارک،‌ مربوط به جزئیات برنامه حضور نظامی احتمالی ارتش انگلیس در افغانستان پس از پایان حضور ماموریت ناتو به رهبر افغانستان است.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، این اسناد شامل پرونده‌های دیگر از جمله توصیه‌های بسیار حساس به بن والاس وزیر دفاع درباره امکان ابقای برخی نیروهای انگلیسی در افغانستان به رغم خروج ناتو از این کشور است.

به گزارش رادیو مسکو، اخیرا پس از اینکه ناوشکن "دیفندر" انگلیس مرزهای دریایی روسیه در نزدیکی شبه جزیره کریمه را نقض کرد که منجر به تیراندازی هشداردهنده روسیه به سمت ناوشکن انگلیسی شد،‌ روابط دو طرف تیره شده است.

پربیننده ترین سخت شدن بازگشت واشنگتن به برجام / نگرانی از عدم توافق موقت بین ایران و آژانس ظرف یک هفته با ایران توافق می کردم / بازگشت به برجام اسرائیل را نابود می کند ایران ملزم به اجرای تعهدات فراتر از برجام نیست / اگر بحث مذاکرات در وین نبود تفاهم سه ماه فنی را با آژانس نداشتیم برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته وزیر بهداشت متخلف انگلیس استعفا داد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت دفاع انگلیس وزارت دفاع انگلیس بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها