Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر محمود نوری شادکام روزیکشنبه در نشست رییسان بیمارستان‌های استان که با هدف بررسی آخرین وضعیت بستری و درمان افراد مبتلا به کرونا برگزار شد، افزود: هم‌اکنون ۳۸۴ فرد مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با قدردانی از تلاش کادر درمان و همراهی مردم با مسووولان در اجرای برنامه‌ها افزود: اگر افزایش تعداد بستری‌ها در روزهای آینده ادامه یابد، شرایط برای بستری بیماران در مراکز درمانی و بهداشتی استان  فراهم خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:  داروی فاویپراویر  یکی از داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی است که شهروندان می‌توانند این دارو را با مراجعه به داروخانه‌های منتخب استان تهیه کنند.

دکتر محمد حسین مصدق ادامه داد: از موج قبلی تا به امروز داروهای مربوط به بیماران کووید ۱۹ تامین شد ، امید می رود در آینده هم برای تامین داروهای رمدسیویر و فاویپراویر مشکلی نباشد.

همچنین معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: تاکنون ۹۲ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شد که ۶۵ هزار نفر دُوز اول و ۲۷ هزار نفر هم دُوز دوم را دریافت کردند.

مسعود شریفی افزود: با محموله واکسنی که امشب وارد استان می‌شود تمامی افرادی که نوبت دوم واکسیناسیون آن‌هاست می‌توانند از فردا برای دریافت واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: تاکنون به ۳۵ هزار نفر( ۷۰درصد)  افراد بالای ۷۰ سال واکسن در استان تزریق شد و ۳۰ درصد این گروه سنی برای تزریق واکسن مراجعه نکردند.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر  جمعیت ۱۰ شهرستان دارد،  با توجه به اظهارات سخنگوی دانشگاه یادشده روند سرعت انتشار ویروس کرونا که عامل بیماری کووید ۱۹ است، در استان  رو به افزایش است.

 همچنین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای استان یزد در اطلاعیه شماره ۱۱۶ جمعه شب هفته گذشته خود با  هشدار به مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ،فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در دورهمی ها از آنها خواست ،مراقب شیوع مجدد این ویروس باشند .

به گزارش ایرنا در اطلاعیه نوشته شد: به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا در چند روز اخیر و افزایش نگرانی از ورود به پیک پنجم بیماری در صورت تداوم روند افزایش فعلی، با توجه به اعلام وضعیت قرمز شهرستان یزد، و هشدار نارنجی در بیشتر شهرستان ها و شکنندگی وضع موجود در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی موارد ابتلا و بستری رو به افزایش خواهد بود. 

همچنین ضمن هشدار به آحاد مردم برای پرهیز از تجمع و سفرهای گروهی، به تمامی فرمانداران، بخشداران و رییسان شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان ها اعلام آماده باش و در مرکز استان شرایط وضعیت قرمز و هشدار جدی ویژه مناطق قرمز اعلام می‌ شود. 

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا و هند که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کووید 19 ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کووید 19 بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا ویروس کرونا هزار نفر کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی، همچنین با حضور علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی امروز جمعه هفتم اردیبهشت سال جاری ماه در سالن بین المللی اجلاس سران برگزار شد.

در این رویداد که همزمان با اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شده است و تا روز دهم اردیبهشت ادامه دارد، سهیلا مرادی بیدهندی، معاون تحقیقات و فناوری، رایناک قادری سرپرست روابط بین‌الملل و مسئولانی از مدیریت بازرگانی موسسه رازی نیز دکتر اسحاقی را همراهی کردند.

مسئولان موسسه رازی در حاشیه این همایش، با محمد جواد همت پناه، رئیس اداره اطلاعات و آمار اقتصادی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که این دفتر همکاری‌هایی موثر در برقراری ارتباط بین موسسه رازی و کشور‌های قاره آفریقا داشت، به بررسی زمینه‌های توسعه روابط دو طرفه با کشور‌های آفریقایی پرداختند.

بر اساس این گزارش، رئیس و مسئولان موسسه رازی در راستای افزایش تعاملات و صدور محصولات و فراورده‌های بیولوژیک موسسه رازی به کشور‌های افریقایی -به ویژه کشور‌هایی که سال گذشته در دوره‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی ساخت واکسن‌های موسسه رازی شرکت کردند- و همچنین مذاکره و بسترسازی برای صادرات محصولات رازی به این کشورها، حضور یافتند.

همچنین روز شنبه ۸ اردیبهشت نیز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۴) گشایش خواهد یافت که شرکت‌کنندگانی از ۸۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند و موسسه رازی در این نمایشگاه با برپایی غرفه‌ای به مساحت ۱۴۰ مترمربع و ارائه دستاورد‌های خود در طول یک قرن فعالیت در عرصه تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک، حضوری فعال و پررنگ خواهد داشت.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، موسوم به (IRANEXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه موسسه رازی در سالن‌های ۱۰ و ۱۱، از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان حضور علاقه‌مندان و بازدید کنندگان محترم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!