Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@17:47:12 GMT

۵۳ میلیون هکتار از اراض ملی سنددار شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۳۹۰۳

۵۳ میلیون هکتار از اراض ملی سنددار شد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ذبیح‌الله خدائیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از شهرستان پاکدشت به خبرنگار ایرنا گفت: تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی بر اساس سند توسعه قوه قضائیه، در اولویت قرار دارد تا از تجاوز به منابع طبیعی، و اراضی دولتی جلوگیری شود.

وی افزود: طی یک سال گذشته، ۵ برابر ۴۰ سال قبل، اراضی ملی و منابع طبیعیی در نظام کاداستری تثبت و به صدور سند مالکیت منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در یکسال گذشته، برای ۵۳ میلیون هکتار از اراضی کشور سند صادر شده که بخش اعظم آن مربوط به اراضی ملی و منابع طبیعی است و تلاش می‌شود تا پایان امسال، کلیه اراضی منابع طبیعی کشور ساماندهی شده و اگر پرونده آنان مشکل قضایی نداشته باشد، به صدور حکم برای دریافت سند منجر شود.

خدائیان افزود: بخشی دیگر از اراضی دولتی، تحت تملک دولت و نظارت ادارات دولتی است که تعیین تکلیف آن به همکاری وزارت‌خانه‌ها و ادارات نیاز دارد که لزوم آن به وزرایی مانند راه و شهرسازی و نیرو در خصوص تعیین حرائم رودخانه‌ها، جاده‌ها، راه‌های مختلف و دریاچه‌ها اعلام شده است تا پس از تثبیت، به صدور سند مالکیت منجر شود.

وی تأکید کرد: صدور سند مالکیت برای اراضی در اختیار ادارات دولتی نقش مهمی در جلوگیری از تجاوز و سوء استفاده در دستگاه‌های مختلف می‌شود و شفافیت در امور، موجب جلوگیری از بروز برخی از تخلفات، آلوده شدن افراد به فساد و نیز کاهش میزان دعاوی می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف دستگاه قضایی شهرستان پاکدشت گفت: با توجه به این که پیشتر، اغلب اراضی شهرستان پاکدشت، موقوفه بود و جدیدا از وقفیت خارج شده است، دستور سرعت بخشیدن به صدور سند مالکیت با همکاری بنیاد مستضعفان صادر شد و هر جا به کمک بیشتری نیاز باشد، سازمان ثبت اسناد در تهران، به یاری مسوولان شهرستانی می‌آیند.

وی با اشاره به همکاری مناسب بنیاد مستضعفان در تسریع بخشیدن به صدور سند مالکیت برای مستأجران اوقاف گفت: با سرعت بخشیدن به بررسی و احراز مالکیت افراد و با معرفی بنیاد مستضعفان، در کمترین زمان برای متقاضیان سند مالکیت صادر می‌شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400 هفتم تیر بنیاد مستضعفان سند مالکیت قوه قضائیه تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400 هفتم تیر صدور سند مالکیت منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حجت الاسلام حسینی از رفع تصرف ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در فروردین ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: از این میزان قریب به ۲۲ هکتار مربوط به شهرستان سنندج، ۱۵ هکتار مربوط به شهرستان بیجار ،۱۰ هکتار مربوط به شهرستان سقز و مابقی مربوط به سایر شهرستانهای استان است.

وی صیانت از اراضی ملی و نظارت مستمر بر اموال عمومی را یکی از اصلی‌ترین مصادیق حقوق عامه دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد و زمین خواری عزمی راسخ دارد و بدون هیچ گونه اغماض با متخلفان در این زمینه با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904284

دیگر خبرها

  • ۹۹.۵ درصد اراضی ملی کشور دارای سند است
  • اسناد مالکیت تمام واحدهای صنعتی گرمسار صادر شد
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • رفع تصرف ۱۱۶ هکتار از اراضی دولتی در استان اردبیل
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد