Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:08:56 GMT

وجود ترکیبات محرک در کپسول‌های لاغری

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۴۰۶۸

وجود ترکیبات محرک در کپسول‌های لاغری

ایسنا/اصفهان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ترکیبات خطرناک و محرک مانند مت آمفتامین که در مواد مخدر شیشه یافت می شود در کپسول های لاغری و نیز ترکیبات کورتون در اشکال دارویی گیاهی به نام فرشته وجود دارد.

محسن تقی زاده، امروز (یکشنبه- ۶ تیر) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نمونه هایی از کپسول قاچاق و تقلبی که با ادعای فراورده گیاهی لاغری به نام "گلوریا" در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شده و به فروش می‌رسد، حاوی ماده غیرمجاز و خطرناک مت آمفتامین (شیشه) بوده که عوارض خطرناک و جبران ناپذیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه منابع مختلف غیرمجاز و قاچاق این فراورده‌های تقلبی را به عنوان یک برند اروپایی در وب سایت‌های فروش اینترنتی و فضای مجازی و بعضی عطاری‌ها با عنوان داروی گیاهی، عرضه می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: برخلاف باور عمومی که فکر می کنند، داروهای گیاهی کم عارضه هستند، اما مصرف خودسرانه داروهای گیاهی می تواند باعث بروز عوارضی شود، زیرا افراد سودجو با تقلب در ترکیبات گیاهی  برای اثر بخشی بیشتر، اقدام به تولید فرآورده های غیر مجاز می کنند.

تقی زاده با اشاره به فعالیت عطاری‌های غیرمجاز، گفت: با وجود اینکه عطاری‌ها، واحدهای صنفی هستند که تنها اجازه فروش گیاهان خشک، عرقیجات و ادویه‌جات را دارند، اما متاسفانه مشاهده شده که برخی از عطاری‌ها اقدام به فروش داروهای گیاهی، شیمایی، مخدر، داروهای غیرقانونی و قاچاق می کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: داروخانه‌ها، تنها مرکز معتبر تهیه داروهای شیمیایی و گیاهی هستند، زیرا عطاری‌ها هیچگونه تاییدیه از سوی این معاونت به عنوان متولی نظارت بر توزیع دارو ندارند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به برچسب اصالت محصولات سلامت محور به هنگام خرید، گفت: شهروندان می توانند هر فرآورده را از سامانه تیتک به نشانی www.TTAC.IR و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام کرده و با تطبیق اطلاعات روی برچسب و پاسخ دریافتی از سامانه، نسبت به صحت ادعا اطمینان حاصل کنند.

تقی زاده افزود: ادعای بعضی سایت ها، فضای مجازی و ... در بیشتر موارد کذب است و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عطاری‌ها، مراتب را به کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به شماره تلفن ۵۵۴۷۰۲۱۲  گزارش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کپسول استانی شهرستانها لاغري غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی عطاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران