Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در برنامه تلویزیونی به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: برای شهدای هفتم تیر آیت‌الله و برای قاتلین این شهیدان از خداوند لعنت خواستارم.

وی ادامه داد: آیت‌الله شهید بهشتی به عنوان رئیس دیوان عالی کشور یا همان رئیس قوه قضائیه نقش بسیاری در معماری دستگاه قضا داشت او دغدغه بسیاری در حوزه شکل گیری دستگاه قضایی مبتنی بر اسلام داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی با بیان اینکه طی این ۴۰ سال اخیر تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفته است،گفت: قضات و کارکنان دستگاه قضایی در سال‌های اخیر اقدامات متعددی انجام داده اند و اقدامات آن‌ها را ارج می‌نهیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وعده‌هایی که روز اول حضور خود در قوه قضائیه به مردم داده بود گفت: در شروع کار خود در قوه قضائیه مسائلی را به عنوان ضرورت مدنظر قرار دادیم و انجام تحول از جمله مهمترین مسائل بود.

وی ادامه داد: همچنین مبارزه با فساد، قانونمداریفتوجه به کرامت مردم را دنبال کردیم و شعار‌های خود را به برنامه و برنامه را به کارنامه تبدیل کردیم.

رئیسی درباره کرامت ارباب رجوع مردم بیان کرد: در این حوزه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادر شده و تشویق و تذکر‌هایی به همکارانم آن داده شده است و این‌ها حاکی از آن است که بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز آمار قوه قضائیه از ۳ میلیون مراجعه‌کننده به دستگاه قضا حدود ۷۰ درصد از عملکرد ما رضایت داشته اند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه مبارزه با فساد قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری هرمزگان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضائی، بدون پروتکل‌های مرسوم تشریفاتی، دقایقی پیش وارد «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضائی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، رئیس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‏ حقوق‏ عامه‏ از یکی از مراکز مهم تجاری صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید خواهد کرد.

همچنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضائی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بی واسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

کد خبر 6094689

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم