Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان،‌ علیرضا شریفی‌نژاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات تأمین آب طرح مجتمع دامداری روستای فرومد شهرستان میامی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی امر در استان باید در خصوص رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه اجرایی شدن طرح مجتمع دامداری فرومد، راهکار عملی ارائه کنند.

وی با تأکید بر اینکه جلسات باید دارای خروجی بوده و نتیجه مطلوب به همراه راهکاری عملیاتی محقق شود، خاطرنشان کرد: آب منطقه و مجتمع دامداری فرومد باید از داخل استان و برای راه‌اندازی و ساماندهی واحدهای تولید دام سبک و شترمرغ تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه ساماندهی واحدهای تولید دام سبک و شترمرغ و انتقال این واحدها و استقرار در خارج از روستا باید اجرایی شود، اذعان داشت: بهینه‌سازی مصرف آب،‌ تخصیص جدید و کف‌شکنی، از مواردی است که باید به‌صورت کارشناسی برای رفع مشکل کمبود آب در مسیر اجرایی شدن طرح، موردتوجه قرار گیرد.

شریفی‌نژاد خاطرنشان کرد: طرح راه‌اندازی مجتمع دامداری فرومد، باید باقدرت و با هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی متولی امر برای ارتقای اقتصاد منطقه و تقویت اشتغال و فرصت‌های شغلی، اجرایی شود.

به گزارش فارس؛ در سایت مجتمع دامداری فرومد، تعداد ۴۰ قطعه زمین برای واگذاری به متقاضیان پیش‌بینی شده و از این تعداد، ۱۸ قطعه زمین (۱۲ قطعه برای دام سبک و ۶ قطعه برای پرورش شترمرغ) به متقاضیان واگذار شده است.

قرار شد منابع آبی در دسترس در منطقه فرومد ازجمله منابع زیرزمینی، چاه‌های آب، قنوات و سایر موارد شناسایی و نیاز آبی برای این طرح و واحدهای تولیدی از منابع قابل‌دسترس و امکان‌پذیر تأمین شود.

پیشنهاد شد تا تمهیداتی اتخاذ شود تا از ظرفیت آب کشاورزی موجود در منطقه برای این امر استفاده شود.

در این جلسه بر اجرایی شدن این طرح و ساماندهی و استقرار واحدهای تولید دام سبک و شترمرغ در سایت تعبیه‌شده به‌منظور توسعه تولید و دامداری و ارتقای اقتصاد منطقه تأکید شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان روستا دامداری آب واحدهای تولید دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، دکتر سید مهدی موسوی مدیر بهداشت و سلامت این سازمان، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند خدمت دیگری را در حوزه درمان و سلامت جامعه اروندنشین صورت داد.

وی افزود: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و نظر به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار، سازمان منطقه آزاد اروند اقداماتی را در راستای مرتفع ساختن نیاز جامعه هدف صورت داد.

مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: بر همین اساس و با همفکری و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، نخستین دستگاه آنژیوگرافی توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی راه‌اندازی شد.
موسوی یادآور شد: این دستگاه امروز با حضور کارشناسان معاونت‌های فرهنگی،اجتماعی و گردشگری و توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شد.
وی خاطرنشان کرد: مراحل و چگونگی خدمات‌دهی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله طالقانی، از طریق درگاه‌‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک