Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:07:54 GMT

هیچ برنامه ای برای جیره بندی آب در گیلان نداریم

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۴۷۵۰

هیچ برنامه ای برای جیره بندی آب در گیلان نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن حسینی شامگاه یکشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به وجود تنش آبی در برخی مناطق استان گیلان، اظهار کرد: منابع تأمین آب در استان گیلان محلی است.

وی با بیان اینکه در روستاها منابع مختلفی برای تأمین آب وجود داشته که هر کدام شرایط خاص خود را دارند، افزود: در شهرها به صورت عمده از تصفیه خانه و چاه‌های متعدد موجود برای تأمین آب استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان در ادامه با اشاره به اینکه تأثیرات ناشی از کاهش بارندگی و افت سطح آب زیر زمینی به دلیل تعدد چاه‌ها در سطح شهرها کمتر است، گفت: عمده مشکلات در بخش روستایی استان گیلان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۳ روستایی استان گیلان با کاهش آبدهی چشمه‌ها رو به رو هستند، اضافه کرد: تاکنون هیچ برنامه‌ای مدون و تعیین شده برای جیره بندی آب در سطح استان پیش بینی نشده است.

حسینی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه در روستاها تک منبع هستیم در صورت بروز مشکل برای این منبع اعم از چاه یا چشمه تا زمان رفع مشکل مجبور به جیره بندی آب خواهیم بود، ادامه داد: در صورت بروز چنین مشکلی تلاش می‌شود تا در زمان قطعی، با تانکر آب مورد نیاز مردم آن روستا تأمین شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با افت آبدهی چشمه‌ها مواجه هستیم و از شهروندان درخواست می‌شود در مصرف آب مدیریت داشته باشند تا با کمبود و یا قطعی آب مواجه نشویم.

کد خبر 5245655

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محسن حسینی آب و فاضلاب روستایی کمبود آب ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل قوه قضاییه شیوع کرونا ایلام واکسن کرونا هفته قوه قضاییه اراک استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ امیرحسین طاهری گفت: از هزار و ۱۲۹ اثر که در بخش‌های داستان کوتاه، شعر طنز، کاریکاتور، چند رسانه‌ای و طنز مطبوعاتی از ۱۲۱ رسانه کشوری به دبیرخانه هشتمین جشنواره «طنز پهلو» ارسال شده بود، از صاحبان ۲۰ اثر برگزیده تجلیل شد.

وی افزود: طنز پردازان تهرانی بیشترین سهم آثار ارسالی را در این جشنواره داشتند.

فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد در این جشنواره گفت: قرار است طنز به صورت یک رشته دانشگاهی به فهرست رشته‌های آموزش عالی اضافه شود تا نخبگان طنز به صورت آکادمیک در این رشته تحصیل و مشغول به کار شوند.

دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان هم در این جشنواره با بیان اینکه طنز گل آقا طنزی عالمانه بود گفت: طنز گل آقا چهارچوب دارد، زیرا در عین حال که به مشکلات می‌پرداخت، هدفش اصلاح مشکل بود و این باید برای نسل جدید طنزپردازان یک الگو باشد.

کیومرث صابری فومنی ملقب به گل آقا ، نویسنده ، طنز نویس و معلم ایرانی که صاحب هفته نامه طنز"گل آقا " بود ، ۷ شهریور ۱۳۲۰ به دنیا آمد و ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۸۳ از دنیا رفت.

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • دوازدهمین دوره المپیاد دادرس دختران در شهرستان لنگرود