Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، رهام دیانت در نشست با اصحاب رسانه گچساران به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: یکی از مهم ترین وظایف قوه قضائیه رسیدگی به تظلمات و دعاوی مردم است.

وی افزود: دعاوی حقوقی بخشی از مواردی است که رسیدگی می‌شود و بخش اعظمی از پرونده ها را در دادگاه تشکیل می‌دهد.

رئیس دادگستری گچساران تصریح گرد: پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه کشف و تحقیق مجرمین از دیگروظایف قوه قضائیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیانت عنوان کرد: از سال ۹۹ تاکنون افزون بر ۴۲ هزار و ۹۹۳ فقره پرونده وجود داشته خروجی ۴۳ هزار و ۸۰۸ بوده و عملکرد ۸۱۵ فقره بوده که از سنوات گذشته مختومه و200 فقره پرونده نیز شورای حل اختلاف منتهی به سازش شده است.

وی گفت: تعداد کل پرونده های بایگانی آرشیو شده در حوزه قضایی گچساران نیز۱۳۸هزار فقره است،که تاریخ شروع پرونده آرشیو بایگانی از ابتدای سال ۹۴ تاکنون بوده و در حال حاضر نیز کلیه پرونده های قدیمی موجود در انبار بایگانی راکد از سال ۵۷ در سامانه مربوط ثبت شده است.

این مسئول افزود: یکی از اهداف این نهاد کسر پرونده‌های مسن در دادگستری بوده که این پرونده ها در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دادگستری گچساران خاطرنشان کرد: در این حوزه پیشرفت خوبی داشتیم که از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۵۰۰ پرونده مسن مختومه شد و هم اکنون ۱۰۴ پرونده مسن در دادگاه و دادسرای شهرستان وجود دارد.

دیانت با اشاره به اینکه ۹۴ درصد کل ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی صادر شد ، بیان کرد: درسال ۹۹ دادگستری گچساران حدود ۱۳۸ هزار ۹۵۹ فقره ابلاغ الکترونیکی انجام داد که تعداد۹ ۱۲ هزار و ۸۱۰ مورد به صورت الکترونیکی صادرشده است.

وی افزود: بخاطر اینگونه ابلاغ ۳ میلیاردو ۴۰۰ میلیون ریال صرفه جویی در هزینه صورت گرفته است.

رئیس دادگستری گچساران ادامه داد: دادرسی های الکترونیک را در سند قضایی در دستور کار داریم به طوری که با همه مددجویان به صورت الکترونیکی ارتباط بر قرار می شود و دیگر نیاز ی به اعزام زندانی نمی باشد مگر مواردی خاص زندانی در دادگاه حضور پیدا می کند.

دیانت اضافه کرد: سامانه سهراب یک سامانه نوپا بوده که در آن اشخاص می‌توانند بصورت مجازی در هرجا که باشد با شعبه مورد نیازخود ارتباط برقرار کرده و اظهارت خود را عنوان کنند و دیگر نیاز به حضور شخص در شعبه نیست.

وی گفت: آمار رسیدگی به زندانیان به صورت‌ مجازی ۱۰۰ درصد است که دارای فواید زیادی بوده است.

رئیس دادگستری گچساران تصریح کرد: در سال 1399 بالغ بر ۳۱۵ پرونده طلاق در شهرستان وجود داشته که نسبت به سال قبل که۳۷۲ فقره بوده کاهش داشته است.

دیانت بیان کرد: در یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار رفع تصرف اراضی ملی و ۱۰ مورد قلع و قمع در گچساران اجرا شده است.

وی اظهار کرد: بخاطر کرونا در سال 99 طی دو نوبت به خانواده های زندانیان بسته های حمایتی هر بسته به ارزش ۳ میلیون ریال اهدا شده است.

رئیس دادگستری گچساران با عنوان اینکه در سال گذشته سرانه بازدید ۷۲۳ فقره از زندان در شهرستان صورت گرفته، خاطر نشان کرد: در سال گذشته برای زندانیان حدود ۶۰ مورد آزادی مشروط، پابند الکترونیک ۱۰ مورد، ۲۷۸ فقره دادرسی سامانه مجازی صورت گرفته است.

وی گفت: در گچساران ۸ هزار و ۵۲۰ فقره سند مالکیت صادر شده است.

رئیس دادگستری گچساران اظهار کرد: از یک سال گذشته تا کنون تعداد زیادی حکم قصاص برای زندانیانی که مرتکب قتل شده بودند صادر شده که 5 مورد از این افراد توسط سفیران صلح، مورد بخشش قرار گرفتند و پس از پرداخت دیه و گذراندن حبس تعیین شده به آغوش خانواده بازگشتند.

دیانت ادامه داد: امروز نیز زندانی محکوم به قصاص پس از 6 سال حبس با پرداخت ۲ میلیارد تومان دیه و یک باب ساختمان از سوی خانواده مقتول بخشیده شد.

وی افزود: در انتخابات نیز ورود هیچ کاندیدایی بر این نهاد تاثیر نگذاشت و یک انتخابات خوب و سالم برگزارشد.

رئیس دادگستری گچساران خاطر نشان کرد: برای تخلفات انتخاباتی نیز پرونده تشکیل و رسیدگی به آنها نیز در دست اقدام است.

منبع: فارس

کلیدواژه: صرفه جویی قوه قضائیه دادگستری رئیس دادگستری گچساران سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عباس پوریانی اظهار کرد:این هفته نیز ملاقات مردمی با حضور مسئولان قضایی برگزار و در جریان این دیدار به ۵۳ مورد از تقاضای مراجعین که در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید بوده است پاسخ داده شد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

وی افزود: برگزاری دیدار‌های مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضایی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مد نظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی در پایان گفت: این دیدار‌ها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد و مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصا وارد میدان شده و این موضوع افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه رابه همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر