Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی عصر یکشنبه در نشستی که با حضور مدیرانی از حوزه وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین با حضور ۲۱ نفر از زنان سرپرست خانوار آسیب دیده از آتش سوزی سال گذشته در معبد هندوها برگزار شد، افزود: با پیگیری‌های فراوان از طریق برگزاری نشست های متعدد با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش شد بخشی از جبران خسارت وارد شده در این حادثه از محل کمک‌های فنی و اعتباری حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت کمک و حمایت از این زنان سرپرست خانوار، به صورت بلاعوض پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: پس از انجام مراحل اداری، این موضوع با توجه ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نتیجه رسید.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: میزان خسارت وارد شده به هرکدام از این غرفه‌ها توسط کارشناس دادگستری تعیین شده است و در مجموع ۱۲ میلیارد ریال اعتبار جهت پرداخت کمک بلاعوض برای جبران ۸۰ درصد میزان خسارت وارد شده به این ۲۱ غرفه دار اختصاص یافت که به حساب آنان واریز می‌شود.

همتی تصریح کرد: با توجه به اینکه این غرفه‌ها بیمه نبودند، امکان استفاده از ظرفیت بیمه برای جبران خسارت وجود نداشت اما استانداری هرمزگان و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وجود اینکه تعهدی برای جبران خسارت نداشتند، برای انجام مسوولیت حمایت از این زنان سرپرست خانوار فعال در عرصه صنایع دستی، در اقدامی مشترک تلاش کردند تا غرفه‌های جدید آماده و به این افراد واگذار شود.

وی ادامه داد: بازار سابق ماهی فروشان بندرعباس که توسط شهرداری درحال نوسازی و بهسازی است، به بازارچه ساحلی تبدیل خواهد شد و بخشی از آن به این افراد آسیب دیده، جهت فروش محصولات صنایع دستی واگذار می‌شود.

استاندار هرمزگان همچنین از همه افرادی که برای جبران خسارت و ادامه فعالیت این زنان سرپرست خانوار فعال در عرصه صنایع دستی، کمک کردند قدردانی کرد.

۲۷ اردیبهشت ماه امسال ۲۱ غرفه صنایع دستی واقع در بنای تاریخی معبد هندوهای بندرعباس در آتش سوخت.
در این آتش سوزی بیش از ۳۰ نفر از کسبه فعال در زمینه صنایع دستی، کار و کسب خود را از دست دادند که با پیگیری استاندار هرمزگان و نشست‌های پی درپی در استانداری و اکنون در تهران، شرایط برای فعالیت مجدد آن‌ها مهیا می‌شود.
در این آتش‌سوزی به ساختمان تاریخی معبد آسیبی نرسیده و فقط غرفه‌های واقع در محوطه سوختند.
معبد هندوهای بندرعباس در سال ۱۲۶۷ هجری شمسی توسط محمد حسن خان سعدالملک به عنوان بنای زیارتی تجار و کارگران هندی مقیم بندرعباس ساخته  شده و سال ۱۳۷۷ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

برچسب‌ها گردشگری استانداری هرمزگان هرمزگان خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری استانداری هرمزگان هرمزگان گردشگری استانداری هرمزگان هرمزگان خسارت مالی گردشگری و صنایع دستی زنان سرپرست خانوار میراث فرهنگی جبران خسارت برای جبران غرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی درجلسه شورای معاونین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با معاون امور مجلس و حقوقی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: 20  اثر تاریخی در استان تعیین حریم شده که با این آثار ،تعداد آثار تاریخی ثبت ملی شده استان به یکهزار و ۸۰۹ اثر رسیده است.

داوود فرازی افزود: همچنین ۳۴  اثر تاریخی شناسایی شده که پرونده‌های آنها برای مطالعه و بررسی جهت ثبت ملی شدن به تهران ارسال شده است.

فرازی در ادامه اظهارکرد: برای توسعه موزه‌های استان اقداماتی صورت گرفته و یا دردستور کار قرارگرفته است که از آن جمله می‌توان به موزه‌های میاندوآب، بوکان و موزه صلح سردشت اشاره کرد.

معاون امور مجلس و حقوقی وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در این جلسه گفت: همجواری با چند کشور خارجی فرصت و ظرفیت مناسبی برای آذربایجان‌غربی است و این استان با برخورداری از این ظرفیت می‌تواند به مقصد سفرگردشگران تبدیل شود.

جواد واحدی، با تأکید بر لزوم اهتمام و جدیت مسئولان حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی افزود: آذربایجان‌غربی برنامه هایی را که تدوین شده بود به درستی انجام داده است.

واحدی، با بیان اینکه امروز می‌توانیم درآمد گردشگری را به رخ نفت بکشیم،تصریح کرد: درگذشته شناسنامه نداشتیم و در حد سازمان دیده می شدیم اما امروز وظایفی از دولت گرفتیم که انقلاب بزرگی در شرح وظایف به شمار می‌رود.

معاون امور مجلس و حقوقی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در بحث معرفی و شناساندن ایران به دنیا با جدیت عمل کرده است.

پس از این جلسه با حضور معاون امور مجلس و حقوقی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان استانی یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل که با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای پنج نفر احداث شده است، دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد