Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- فیس‌بوک از هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند استایل تایپ و دست خط افراد را با نگاه کردن به یک عکس از متن یاد شده تقلید کند. فیس‌بوک از هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند استایل تایپ و دست خط افراد را با نگاه کردن به یک عکس از متن یاد شده تقلید کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، تا به حال دلتان خواسته است که می‌توانستید یک فونت یا دست خط را تنها با عکس گرفتن از روی آن تقلید کنید؟ احتمال انجام این کار در آینده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیس‌بوک در همین رابطه از پروژه تحقیقاتی هوش مصنوعی جدیدی به نام TextStyleBrush پرده برداری کرده است که می‌تواند با نگاه به یک کلمه در یک عکس، استایل آن متن را کپی کند.
 
البته پیش از این نیز برخی از هوش‌های مصنوعی در شرایط بسیار خاصی توانایی انجام این کار را داشته اند اما فناوری فیس‌بوک می‌تواند در زوایای نه چندان مناسب و البته زمینه غیر ایده آل هم شمار زیادی از دست خط‌ها و استایل‌های مختلف تایپ کردن را شناسایی کند.
 
این فناوری تا حد زیادی شبیه به ابزار براش در نرم افزارهای پردازنده کلمه کار می‌کند و تنها تفاوت آن استفاده از تصویر برای درک استایل متن است. رویکردهای قبل از این هوش مصنوعی به معیارهای خاصی مانند حروف متن اتکا می‌کردند اما روش فیس‌بوک سعی می‌کند متن را از شکل ظاهری جدا کند.
     
البته این فناوری هنوز کامل نشده است و کاملاً واضح است که نتیجه به دست آمده از یک هوش مصنوعی بوده است. فیس‌بوک البته در این رابطه هشدار داد که این فناوری هنوز با برخی از تصاویر مانند متن‌های چند رنگ و متالیک مشکل دارد. این شبکه اجتماعی به طور آشکار نتایج تحقیقات خود را برای تقویت تحقیقات بیشتر در این زمینه به اشتراک می‌گذارد.
 
این فناوری می‌تواند در داخل و خارج از فیس‌بوک بسیار مفید باشد. این شرکت می‌تواند با استفاده از این فناوری سرنخ‌های آسکار کپی برداری از متن را شناسایی کرده و از این طریق جلوی جعل عمیق متن را بگیرد. علاوه بر این فناوری یاد شده می‌تواند برای ایجاد فونت‌های شخصی سازی شده بر اساس نوشته‌های شما یا بهبود ترجمه عکس‌ها و واقعیت افزوده مورد استفاده قرار بگیرد.
 
همچنین این فناوری مانند سیستم عامی جعل عمیق موجود می‌بایست به صورت کاملا درست مورد استفاده قرار بگیرد و در غیر این صورت می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد و افراد زیادی از آن سواستفاده کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: دستخط فیس بوک هوش مصنوعی هوش مصنوعی فیس بوک دست خط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌محمدی، احتمالا سرمربی جدید تراکتور/ جواد نکونام از سبک کی‌روش تقلید می‌کند

علی لطیفی پیشکسوت فوتبال و بازیکن سابق استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز درباره پیش بازی استقلال و تراکتور اظهار کرد: بازی امروز بسیار حساس است، اگر استقلال می خواهد در پایان لیگ برتر جام را بالای سر ببرد باید این مسابقه را برنده شود و از طرف دیگر با توجه به اینکه گویا یحیی گل محمدی سرمربی تراکتور است، پرشور های تبریز می خواهند قبل از آمدن سرمربی جدید به پیروزی در این بازی فینال گونه برسند، پس به احتمال بسیار زیاد امروز مسابقه بسیار جذابی را تماشا خواهیم کرد.

کارشناس فوتبال ادامه داد: این بازی حاشیه های بسیار زیادی دارد، از طرفی این اولین مسابقه ای است که استقلال با حضور مالک جدید خود به مصاف حریف می رود و از طرفی دیگر در اطراف نیمکت تراکتور صحبت های زیادی به گوش می‌رسد و این موضوعات کمک کرده است تا حساسیت این بازی دو چندان شود و دو تیم برای پیروزی به زمین بیایند.


لطیفی در مورد نحوه بازی استقلال و وضعیت خط حمله این تیم تصریح کرد: جواد نکونام به علت اینکه در اولین تجربه مربیگری خود همکار کارلوس کی‌روش بود از سبک او تقلید کرده است و سعی می کند در اکثر بازی ها ابتدا گل نخورد و بعد با استفاده از ضد حملات به مانند مار به حریف خود نیش بزند، پیش بینی می شود استقلال در برابر تراکتور کمی محتاط بازی کند و سپس در دقایق پیش‌روی بازی به حریف خود ضربه بزند.


بازیکن اسبق استقلال در رابطه با وضعیت نیمکت تراکتور و عملکرد محمدرضا زنوزی مالک این تیم ادامه داد: محمدرضا زنوزی در سال های اخیر هزینه های زیادی برای تراکتور انجام داده ولی در یک برهه صحبت هایی از رفتن این مالک از تراکتور شد و متاسفانه بعضی از هواداران تراکتور بر علیه او صحبت های زیادی را انجام دادند ولی آنها به این موضوع توجه نکردند که زنوزی از روی عشق خود به تراکتور هزینه های زیادی را انجام داده است و نباید به این شکل به او هجمه وارد کرد، سرمربی تراکتور در چند روز آینده انتخاب خواهد شد و گفته می شود شانس یحیی گل محمدی برای سرمربیگری بیشتر است ولی فعلا حمید مطهری شخص اول فنی این تیم است و باید منتظر بمانیم تا سرمربی قرمز های تبریز به شکل رسمی اعلام شود.


پیشکسوت فوتبال درباره شانس قهرمانی استقلال در رقابت های لیگ برتر امسال افزود: این بازی مهم ترین تجربه دوران سرمربیگری جواد نکونام است و او باید در این مسابقه پیروز از زمین مسابقه بیرون بیاید، آبی های پایتخت یک تیم کامل را در اختیار دارند و فاصله ای میان نفرات اصلی و ذخیره شاگردان جواد نکونام نیست اما بازیکنان استقلال کمی کم تجربه هستند و شاید این موضوع در بازی امروز برای آنها مشکل ساز شود.

پرهام نوروزعلی کد خبر: 1229198 برچسب‌ها یحیی گل‌محمدی استقلال تهران

دیگر خبرها

  • توصیه مهم یک مرجع تقلید به مسئولان؛ به نام دین حرفی نزنید!
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • گل‌محمدی، احتمالا سرمربی جدید تراکتور/ جواد نکونام از سبک کی‌روش تقلید می‌کند
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی