یورو ۲۰۲۰| مارتینس: بهترین بازیمان را مقابل پرتغال ارائه نکردیم/ فقط به چیزی که برای بردن لازم بود اکتفا کردیم
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۵۴۰۰
سرمربی تیم ملی بلژیک با وجود خرسندی از صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰، اعتراف کرد که شاگردانش بهترین بازی ممکن را برابر پرتغال ارائه نکردند. - اخبار ورزشی -
به گزارش خبرگزاری تسنیم، روبرتو مارتینس سرمربی تیم ملی بلژیک پس از پیروزی یک بر صفر شب گذشته (یکشنبه) مردانش برابر تیم ملی پرتغال در چهارمین بازی مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 در شهر سویای اسپانیا، اعتراف کرد که آنها نمایش دلچسبی ارائه نکردند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بلژیک در حالی بازی را برد و حریف ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی شد که از نظر آماری به مراتب ضعیفتر از مدافع عنوان قهرمانی رقابتها ظاهر شد که البته مصدومیت و خروج ستاره خط میانیاش کوین دیبروینه در ابتدای نیمه دوم در تفاوت آماری دو تیم بیتأثیر نبود.
روبرتو مارتینس سرمربی تیم ملی بلژیک در پایان این بازی به خبرنگاران گفت: امروز ما رسماً نتوانستیم نشان دهیم که چه تیم خوبی میتوانیم باشیم. در این بازی تمرکز ما فقط روی این موضوع بود که چطور میتوانیم خودمان را با شیوهای از بازی که پرتغال به بهترین شکل ممکن انجامش میدهد تطبیق دهیم و آن مدیریت درست بازی برای بردن مسابقه بود. پرتغال به همین دلیل در دوره قبلی یورو قهرمان شد و بعد از آنهم لیگ ملتها را فتح کرد. بازیکنان این تیم تجربهای باورنکردنی دارند و بزنگاههایی که میتوانند به شما ضربه بزنند را کاملاً میشناسند.
وی افزود: نقطه قوت ما در این بازی تمرکز فوقالعادهمان و دفاعی سازمان یافته بود. ما بازی را به خوبی کنترل کردیم و هر زمانی هم که لازم بود در فاز دفاعی قرار گرفتیم و این کار را هم به خوبی انجام میدادیم. یک گل بسیار خوب هم به ما کمک کرد و در نیمه دوم، همانطور که ممکن است انتظارش را داشته بوده باشید، پرتغال بر بازی مسلطتر بود. از آن زمان به بعد ما باید نشان میدادیم که چه ذهنیت و قدرت روانی فوقالعادهای داریم. در نهایت همه چیز در این خلاصه میشد که از نظر تاکتیکی چقدر منظم و حساب شده کار کنیم. اگر از توپهای آخر و تملک توپمان بهتر استفاده میکردیم، شاید موقعیتهایی که به واسطه ریسک کردن پرتغال به دست آوردیم، لذتبخشتر میشد.
یورو 2020| بلژیک با حذف پرتغال حریف ایتالیا شد/ پایان کار مدافع عنوان قهرمانی
مارتینس در پایان درباره دلیل تعللش برای استفاده از فرصتهای تعویض و همچنین وضعیت کوین دیبروینه و ادن ازار که مصدوم شدند و حضورشان برای بازی مقابل ایتالیا در هالهای از ابهام قرار گرفت هم اظهار داشت: دلیل انتظارم برای انجام تعویضها، جلوگیری از بههم خوردن تمرکز تیم بود، ضمن اینکه احتمال میدادم که بازی به وقتهای اضافه کشیده شود. من دیدم بازیکنانی که داخل زمین هستند رفته رفته دارند بهتر میشوند و خب وقتی که یک بازیکن تعویضی به میدان میرود کمی طول میکشد تا خودش را با ضرباهنگ بازی تطبیق دهد. به همین دلیل نیازی به ورود بازیکنان جدید نمیدیدم. در مورد کوین و ادن هم هنوز خیلی زود است که بگویم وضعیتشان چطور است. کوین از ناحیه قوزک پا آسیب دید و در نیمه دوم دیگر نمیتوانست به بازی ادامه دهد. در مورد ادن هم باید بگویم مصدومیتش عضلانی است و باید منتظر نتیجه معاینات پزشکان تیم بمانیم.
انتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: یورو 2020 تیم ملی بلژیک ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد یورو 2020 تیم ملی بلژیک
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره آسمون، اولین دورهمی آسمونیها در جشن ۱۰ سالگی فعالیت بادبوم ویژه فعالیتهای سینمایی نوجوانها در مجموعههای سینمایی و تلویزیونی، با حضور حمید امامی دبیر جشنواره و محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و جمعی از هنرمندان در خانه هنرمندان برگزار شد.
ابتدا، سید حمید امامی مدیر بادبوم به آغاز فعالیت بادبوم در سال ۹۲ پرداخت و از خانوادههای بچههای عضو بادبوم قدردانی کرد و افزود: از تمام پدر و مادران بچههای عضو بادبوم برای اینکه این سالها با ما ساختند درحالی که بارها موقعیت بادبوم عوض شد، تشکر میکنیم.
دبیر جشنواره «آسمون» از آغاز یک جشنواره جدید خبر داد و اضافه کرد: امروز آغاز رسمی جشنواره «آسمون» است؛ این جشنواره ویژه تولید محتوا برای بچههای ۹ تا ۱۸ سال خواهد بود.
امامی با بیان اینکه موضوعات و جوایز و تمام جزییات جشنواره در asemoonfest.ir آمده است، تاکید کرد: سعی شد موضوعاتی انتخاب شود که کاملا مربوط با نسل ضد و دهه هشتاد و نودیها باشد چون میخواهیم ثابت کنیم نوجوانها میتوانند آینده خودشان را شکل بدهند.
برای فیلمسازی از خودتان شروع کنید
سپس، محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در توصیههایی برای نوجوانانی که قصد دارند در عرصه فیلمسازی و بازیگری فعالیت کنند، گفت: من خودم در سینما کارم را با فیلم کوتاه و آثار ارزانقیمت شروع کردهام. کسانی که میخواهند کارگردانی و بازیگری را در آینده دنبال کنند، از خودشان و تجارب و خاطراتشان شروع کنند.
وی اضافه کرد: تمام آنچه که شما هستید و تجریه شخصی دارید و آن چیزهایی که هویت شماست برای شروع فیلمسازی به شما کمک خواهند کرد. یک فیلمساز و نویسنده اول چیزی که برای شروع نیاز دارد، ایده است. من در ابتدای راه یک توصیه دارم، به تجربیات شخصی خودتان رجوع کنید چون بهترین ایده فیلمسازی از خودتان و خاطرات شماست پس در خاطراتتان جستجو کنید که چه لحظاتی در زندگی دارید که شما را تحت تاثیر قرار داده و آن اتفاق را به خوبی میشناسید چوم همراه با رنج و حس غرور و ... است و نسبت به آن اطلاعات کامل دارید و همینها قابلیت ساخت یک فیلم کوتاه را به شما خواهد داد چراکه به ابعاد آن اشراف دارید.
وی به ذکر نمونههایی از تجارب مشترک بچهها پرداخت و عنوان کرد: درباره دوچرخه و شغل پدرتان و موضوعاتی که بهخوبی آن را میشناسید، فیلم بسازید. موضوعاتی که جزییات قابل لمسی از آنها در ذهن داشته باشید که همگی برآمده از تجربه شخصی شماست. همه فیلمسازان بزرگ اولین داستان و شعر و فیلم را از تجربه درونی و غنی شده خودشان ساختهاند. البته اینکه آیا این خاطرات بهتنهایی برای ساخت فیلم کافی است، باید بگویم خیر! بلکه باید به آنها واقعیت و تخیل اضافه کنیم تا فیلم به یک اثر هنری تبدیل شود.
کارگردان «بیست و یک روز بعد» تجاربی از فیلمسازی خود را با نوجوانها به اشتراک گذاشت و گفت: من وقتی نوجوان بودم در اوایل دهه ۷۰ یک همکلاسی داشتم که شرایط اقتصادی خوبی نداشت و همین موجب مشکلاتی میشد که مدیران مدرسه قصد داشتند او را اخراج کنند و این سوژه برای من محور یک داستان شد چون او را بهخوبی میشناختم. من این داستان را با چاشنی تخیل نوشتم و چاپ شد و اولین تجربه نویسندگی من رقم خورد و من فهمیدم میتوانم از خاطراتم داستان بنویسم. در ادامه من برای فیلمسازی از این روش استفاده کردم و فیلم «بیست و یک روز بعد» که قصه ای واقعی داشت را ساختم که درون مایه تخیل به آن آمیخته شد تا بتوانیم در فیلم حرفی داشته باشیم.
خردمندان خطاب به حاضران گفت: توصیه میکنم تجربیات و خاطرات خودتان را درباره موضوعات و دوستانی که بهشدت آنها را میشناسید، بنویسید این کار برای شما تولید داستان میکند. بهنظرم فیلم ساختن بهشدت ارزان و آسان شده و هیچ چیز جز گوشی موبایل برای فیلمسازی لازم نیست و این امکاناتی است که در دست همگی قرار دارد.
وی در پایان بیان کرد: بچههایی که میخواهند بازیگر شوند باید ده برابر یک نقش را در زندگی روزمره خودشان بازی کرده باشند و دهها قدم از یک تست بازیگری جلوتر باشند و یاد بگیرند که تقلید کنند و افعال دیگران را شبیهسازی کنند و برای نقشهای مختلف شناسنامه درست کنند. مدل راه رفتن، حرف زدن و فکر کردن زندگی افراد و مشاغلی مثل نجار، بنا و پزشک را مرور کنند تا آماده همکاری با یک فیلم باشند.
کد خبر 6090133 عطیه موذن