Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اینک آخرالزمان» محصول ۱۹۷۹، فیلمی حماسی، ماجراجویی و جنگی واقع شده در جنگ ویتنام است.

به گزارش برنا، کارگردان «اینک آخرالزمان» فرانسیس فورد کوپولا و فیلم‌نامه‌نویسان آن جان میلیوس و کوپولا هستند. داستان این فیلم برداشتی آزاد از رمان «دل تاریکی» نوشتهٔ جوزف کنراد است.

«اینک آخرالزمان» یکی از بحث برانگیزترین و مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است و هم‌ اکنون در بین ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بین لیست ۱۰۰سال ۱۰۰ فیلم بنیاد فیلم آمریکا هم حضور دارد. این فیلم توانست در جشنواره فیلم کن ۱۹۷۹، نخل طلای این دوره را به خود اختصاص دهد.

خلاصه داستان:

در سال ۱۹۷۰، در میانه جنگ ویتنام، سرهنگ نیروهای ویژه والتر کورتز (مارلون براندو) عقل خود را از دست داده و به همراه افراد خود که او را به صورت نیمه خدا پرستش می‌کنند در جنگل‌های کامبوج پناه گرفته‌است. سروان ویلارد (مارتین شین) طبق فرمانی کاملاً سری از ستاد مشترک ارتش آمریکا مأموریت یافته تا فرماندهی سرهنگ کورتز متمرد را به شدیدترین وجه خاتمه دهد. او وارد جزیره می‌شود و…

اینک آخرالزمان در مراسم اسکار ۱۹۸۰ مورد بی‌توجهی قرار گرفت و تنها توانست ۲ اسکار از مجموع ۸ نامزدی را بدست بیاورد. درحالیکه موفق به گرفتن نخل طلای کن شد.

    جایزه نخل طلای جشنواره کن برای فرانسیس فورد کوپولا

    جایزه فیپرسکی جشنواره کن برای فرانسیس فورد کوپولا

    جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری برای ویتوریو استورارو

    جایزه اسکار بهترین صدابرداری برای والتر مرچ

    نامزد اسکار نقش مکمل مرد برای رابرت دووال

    نامزد اسکار آرایش صحنه برای دین تاوولاریس

    نامزد اسکار کارگردانی برای فرانسیس فورد کوپولا

    نامزد اسکار تدوین

    نامزد اسکار فیلم‌نامهٔ اقتباسی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رمان جشنواره فیلم کن جنگ دین جشنواره فیلم کن جنگ دین رمان معرفی فیلم اینک آخرالزمان اینک آخرالزمان نامزد اسکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو فورد ترانزیت 2025 چه مشخصاتی دارد؟

خودرو فورد ترانزیت 2025 از یک موتور 2.0 لیتری تروبو دیزل چهار سیلندر بهره می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خودرو فورد ترانزیت ۲۰۲۵ از یک موتور ۲.۰ لیتری توربودیزل چهار سیلندر بهره می‌برد که ۱۲۱ کیلووات قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌کند، نسخه دیفرانسیل جلو از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند، در حالی که مدل‌های دیفرانسیل عقب از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

طول و عرض خودرو فورد ترانزیت ۲۰۲۵ به ترتیب ۵۹۸۱ میلی‌متر و عرض آن ۲۱۱۰ میلی‌متر است، این خودرو دارای ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دنده عقب، قابلیت تشخیص عابر پیاده، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک مقابل و سنسور پارک جلو و عقب است.

از دیگر مشخصات خودرو فورد ترانزیت ۲۰۲۵ می‌توان به نمایشگر ۱۲ اینچی، ناوربری ماهواره‌ای، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو، نظارت بر فشار باد لاستیک، چراغ‌های جلو اتوماتیک، نور بالا اتوماتیک، برف پاک‌کن‌های حساس به باران و گرمکن صندلی‌های جلو اشاره کرد.

کد خبر 749918

دیگر خبرها

  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • خودرو فورد ترانزیت 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • برترین گلزنان انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا / وین رونی در صدر
  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • ۵ «آخرالزمان» تماشایی که در سال ۲۰۲۴ خواهیم دید!
  • برترین گلزنان تاریخ مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا / کریستیانو رونالدو در صدر
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • خودروی کلکسیونی و سوپراسپرت فورد جی‌تی 101 (عکس)
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند