Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سابقه اجرای طرح هادی در روستاهای کشور به سال ۱۳۶۸ بر می گردد ولی حرکت کند آن تا پیش از سال ۹۰ سبب شده بود تا بسیاری از روستاهای مازندران از مزیت های این طرح چندان نصیبی نبرند و انباشت مطالبه در این زمینه به دولت تدبیر و امید به ارث برسد.

مجری طرح هادی در روستاها ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد تلاش دارد تا در کنار بهسازی و نوسازی مسکن روستاییان ، از طریق اجرای طرح هادی ، علاوه بر محرومیت زدایی ، کالبد روستا را برای سکونت مطلوب سازی کند.

فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهم ترین و اصلی ترین رسالت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌تعریف شده است تا از این طریق زمینه توزیع عادلانه امکانات را در کشور فراهم کرده و با ایجاد تحول در زیست بوم روستاها ، زمینه ماندگاری روستاییان را افزایش داده و فرصت ایجاد مهاجرت معکوس از شهرها را رقم بزند.

طرح‌ هادی روستایی از جمله اقدامات عمران و آبادانی روستاها محسوب می شود ، طرحی که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی‌روستایی را حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی و طرح‌های جامع ناحیه ای مشخص می کند.

بنیاد مسکن مازندران ، اجرای طرح هادی را برای روستاهای دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار تعریف کرده است تا از این طریق  فضای مناسب و زیر ساخت های لازم برای رفاه بیشتر روستاییان فراهم شود و به دنبال آن مهاجرت معکوس بخورد.

معاون بنیاد مسکن مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : مازندران حدود سه هزار و ۲۰۰ روستا دارد که از این تعداد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار را دارند و این روستاها بر اساس دستورالعمل موجود ، روستاهای هدف اجرای طرح هادی به شمار می روند .

سعید قاسمپور افزود : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت و همراهی اهالی روستا در عقب نشینی مسیر و همچنین پرداخت بخشی از هزینه ها و اعتبارات دولتی طرح هادی را شامل ایجاد معابر ، آسفالت و زیباسازی مسیر در روستاها انجام می دهد .

وی ادامه داد : تاکنون طرح هادی برای ۲ هزار و ۴۳۷ روستای استان مازندران تهیه شده است و بر اساس میزان اعتباری که هر ساله از سوی دولت اختصاص می یابد این طرح ها به صورت مرحله بندی به اجرا در می آید .

معاون بنیاد مسکن مازندران گفت : بخش عمده تهیه طرح هادی روستاهای استان مربوط به هشت سال اخیر است به طوری که یکهزار و ۶۲۰ طرح هادی در این مدت تهیه شده است و پس از آن وارد فاز بعدی یعنی اجرا قرار گرفته است .

وی  با اشاره به سابقه اجرای طرح هادی از اواخر ۶۰ ، افزود : طی هشت سال گذشته طرح هادی در یکهزار و ۱۸۷ روستای مازندران به بهره برداری رسیده است و بدین صورت هدف مورد نظر برای محرومیت زدایی و دسترسی مردم روستاها به خدمات زیرساختی و رفاهی فراهم شده است .

بازنگری طرح هادی ۶۰۸ روستای مازندران 

معاون بنیاد مسکن مازندران با اشاره به اینکه طرح های هادی مدت زمان ۱۰ ساله دارند ، گفت : همگام با اجرای طرح های هادی در روستاها ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موضوع بازنگری این طرح ها را انجام می دهد چرا که در پایان افق ۱۰ ساله طرح های هادی روستایی و به دنبال تحولات جمعیتی و تغییر شرایط مختلف اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی و کالبدی روستاها مورد بازنگری قرار می گیرد تا بر اساس نیاز جامعه روستایی  به روز رسانی شود.

وی افزود :  این امر با نقشه برداری مجدد و انجام مطالعات آماری و میدانی صورت می گیرد تا برنامه ریزی و طراحی روستایی برای ۱۰ سال آینده انجام شود و بنیاد مسکن انقلاب با تخصیص اعتبار مورد نیاز این روند را اجرایی می کند . 

قاسمپور گفت : از آغاز روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون به همین منظور طرح هادی ۶۸۰ روستای مازندران با توجه به این که از زمان تهیه آنها ۱۰ سال گذشته بود ، مورد بازنگری قرار گرفت و طرح جدید برایشان تعریف شد در حالی که تا پیش از سال ۱۳۹۲ تعداد طرح های هادی بازنگری شده تنها ۱۰۴ مورد بود . 

وی گفت : با بازنگری و تهیه دوباره طرح هادی این تعداد روستا ، این روستاها وارد فاز اجرایی طرح می شوند تا با گذشت زمان مشمول بازنگری دوباره طرح هادی نشوند . 

برچسب‌ها روستائیان طرح های عمرانی بنياد مسكن انقلاب اسلامی مازندران توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان طرح های عمرانی بنياد مسكن انقلاب اسلامی روستائیان طرح های عمرانی بنياد مسكن انقلاب اسلامی مازندران توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنیاد مسکن مازندران اجرای طرح هادی طرح های هادی طرح هادی ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان به گفته بهمنی ۷۱ هزار مترمربع آسفالت و بهسازی معابر و ۱۷ هزار متر مربع سنگفرش، دیوارچینی و پله گذاری در قالب طرح هادی با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در روستا‌های بخش مرکزی سروآباد انجام شده است.

وی افزود: ۴۷۳ واحد مسکن مددجویی در سطح روستا‌های شهرستان سروآباد احداث شده است.

رئیس بنیاد مسکن سروآباد اظهار داشت: در سال جاری تسهیلات ساخت مسکن محرومین ۳۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ ساله پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد