Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تبریک هفته صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد: البته صرفه جویی در مصرف آب نباید محدود به این هفته باشد، بلکه باید در طول سال مورد توجه همه مسئولان و مردم باشد.

او افزود: محدودیت منابع آبی، کاهش بارندگی‌ها و وقوع خشکسالی در کنار سختی فرآیند تصفیه و توزیع آب شُرب ایجاب می‌کند تا مدیریت مصرف آب در همه روز‌های سال مورد دقت نظر همگان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم سپس به کاهش میزان بارندگی و کم شدن منابع تأمین آب در استان قم بویژه در خلجستان و جعفریه توجه داد و گفت: خلجستان و جعفریه به طور مستقیم از آب سرشاخه‌ها تغذیه نمی‌شوند و از این رو لازم است تا مدیریت مصرف آب در این دو منطقه مورد توجه خاص باشد.

جان صادق پور در ادامه خواستار توجه ویژه به صرفه جویی مصرف آب و برق و ترویج فرهنگ آن شد و بیان کرد: آمار نشان می‌دهد متوسط سرانه مصرف آب در اروپا با متوسط ۱۱۰۰ میلی لیتر بارش، کمتر از ۱۱۰ لیتر در شبانه روز است، در حالی که این سرانه در قم با متوسط ۱۱۰ میلی لیتر بارش، بیش از ۱۶۰ لیتر در شبانه روز است.

او با تأکید بر اینکه مصرف سرانه آب در استان قم از ابتدای امسال  نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است یادآور شد: همه ما باید ارزش قطره قطره آب را به ویژه با توجه به فرآیند دشوار تأمین آب شُرب بدانیم و یکدیگر را به مدیریت مصرف آب تشویق کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان این که تداوم مصرف فعلی آب در قم، نگرانی‌هایی برای سال‌های آینده ایجاد می‌کند اذعان کرد: حتی اگر کل منابع آبی استان را صرفا برای تأمین آب شُرب استفاده کنیم، تداوم وضعیت فعلی و افزایش مصرف سبب خواهد شد که از سال ۱۴۱۱ با کمبود تأمین آب نسبت به مصرف آن مواجه باشیم.

جان صادق پور با اشاره به اینکه مصرف آب در سال گذشته و تنها در شهر قم، ۹۷ میلیون متر مکعب بوده است اضافه کرد: این میزان در سال جاری با تداوم افزایش مصرف، حداقل به ۱۲۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

او افزود: تعمیرات جزیی دیگری در برخی خطوط آبرسانی شهر در ماه‌های گذشته انجام شده و البته پیش بینی شده تا در دی ماه امسال نیز چند مورد دیگر در این موضوع انجام شود که جای نگرانی ندارد.

جان صادق پور درباره رفع حادثه از خطوط آبرسانی شهر قم نیز بیان داشت: خوشبختانه عملیات مهر ماه سال ۱۳۹۹ برای رفع حادثه از یکی از خطوط اصلی آبرسانی شهر با همت مسئولان و همراهی مردم با موفقیت انجام شد و رضایت مردم را به دنبال داشت.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دیگر در این موضوع مربوط به رینگ شمال شهر قم است که البته هنوز تأمین اعتبار نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان سخنان خود تصریح کرد: خوشبختانه برنامه‌های مختلف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تأمین آب همه شهر‌ها و روستا‌های استان تدوین شده و این برنامه‌ها با محوریت تأمین آب شُرب بهداشتی به صورت مرتب پیگیری و رصد می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صرفه جویی آب مصرف آب کاهش بارندگی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مدیریت مصرف آب مصرف آب تأمین آب آب ش رب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته

ایسنا/قم مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: مصرف گاز طبیعی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ با صرفه جویی ۳.۹ همراه بوده است.

مرتضی خوش لهجه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مقدار صرفه‌جویی در حالی است که طی سال گذشته ۲۰۸ مشترک صنعتی و همچنین ۱۰هزار و ۹۸۴ مشترک در دیگر بخش‌ها به شمار مشترکین استان اضافه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه این میزان صرفه‌جویی یک دستاورد برای استان قم محسوب می‌شود، تصریح کرد: همچنین میزان گاز مصرفی صنایع نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ برابر با ۴.۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه به صورت کلی یک سوم مصرف سالانه گاز استان به مشترکین خانگی تجاری، آموزشی و عمومی اختصاص دارد، عنوان کرد: این رقم در فصل سرد سال حدود ۷۰ درصد مصرف گاز طبیعی استان را شامل می‌شود.

خوش لهجه بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان قم مصرف شد که این مقدار برای سال ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و ۷۵۸ میلیون متر مکعب بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه استان قم دارای ۴۵۸ هزار و ۲۶۱ مشترک است که از این مقدار ۴ هزار و ۵۸۶ مشترک متعلق به بخش صنعتی و کشاورزی است، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز، مصرف گاز در بخش خانگی، بیش از ۳.۳ درصد صرفه جویی به ثبت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • علم‌الهدی: تأمین معیشت کارگر بر همه مسؤولان ضرورت دارد
  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • علم‌الهدی: تأمین معیشت کارگر برای همه مسؤولان ضرورت دارد
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • تأمین معیشت کارگر برای همه مسؤولان ضرورت دارد
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • (تصاویر) قصه همیشگی اهواز پس از باران
  • ضرورت توجه به حقوق و مسائل مادی معلمان
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته