Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@15:49:18 GMT

نرخ شیوع اعتیاد در گیلان ۲.۹۳ درصد است

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۵۹۶۷

نرخ شیوع اعتیاد در گیلان ۲.۹۳ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل حیدری آزاد شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه مواد مخدر و روانگردان‌ها از جمله تهدیدهای عصر حاضر هستند، اظهار کرد: مواد مخدر آسیب‌های بی شماری در ابعاد مختلف به جامعه تحمیل می‌کند و بایستی برای مدیریت آن سرمایه گذاری و تقویت عوامل کاهشی را در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به اینکه میانگین کشوری نرخ شیوع اعتیاد ۵.۴ درصد است، اضافه کرد: نرخ شیوع اعتیاد در گیلان ۲.۹۳ درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی اعتیاد را بزرگترین آسیب در اجتماع دانست که منشأ جرایم دیگر است، تصریح کرد: مواد صنعتی هیجانات را بیشتر و توهم زایی بالاتری دارد و بیشتر از مواد مخدر سنتی جرایم را در جامعه بالا می‌برد.

حیدری آزاد با اشاره به تفاوت در وضع اقتصادی معتادان و رابطه آن با میزان ارتکاب جرایم، گفت: معتادانی که از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند دست به جرایم بیشتری می‌زنند تا هزینه مواد خود را تأمین کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه سن اعتیاد در سطح کشور و گیلان کاهش یافته است، افزود: متأسفانه بستر برای نوجوانان و جوانان برای مصرف بیشتر شده است.

وی با اشاره به دو هزار کیلومتر مرز مشترک کشور با افغانستان و پاکستان به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر، تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم برنامه‌های متعددی مانند ساخت آشپزخانه تولید شیشه در کشورهای همسایه دارند تا جامعه را درگیر کنند.

حیدری آزاد خانواده را اولین بستر در مداخلات پیشگیرانه مصرف مواد مخدر دانست و ادامه داد: فرزندان بیش از هر مکانی در منزل هستند و مداخلات مؤثر و توانمندسازی آنان موجب می‌شود که از مهارت‌های کافی برای زندگی سالم بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: در سال جدید بحث تقویت مدارسی که تحت پوشش طرح یاریگران زندگی هستند در اولویت است.

کد خبر 5245687

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل حیدری آزاد مواد مخدر استان گیلان ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل قوه قضاییه شیوع کرونا واکسن کرونا ایلام هفته قوه قضاییه اراک مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای انسداد نوار مرز و جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور و در جهت برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، مرزبانان هنگ تایباد موفق شدند، مقادیری مواد مخدر از نوع هروئین پودری را کشف کنند. 

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و جلوگیری از ورود مواد افیونی به داخل کشور، مرزبانان هنگ مرزی تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور موفق شدند طی چند عملیات جداگانه تعداد ۲۰۹ بسته مواد آب بندی شده به وزن ۲ کیلو  و ۳۴۴ گرم از نوع هروئین پودری که در معده جاساز شده بود را  از ۳ نفر تبعه افغان کشف کنند.

وی بیان کرد: ضمن قدردانی از تلاش همرزمان خود مبارزه با قاچاق موادمخدر را از اولویت‌های این فرماندهی دانست و افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند، امروز مرزبانان مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند. 

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان