Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سفارت ایران در هلند، فرناندو آریاس مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در این پیام خود با اشاره به اینکه ۲۸ ژوئن در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی روز رسمی بزرگداشت قربانیان حمله شیمیایی به سردشت است، خاطرنشان ساخت: "من در ایران و لاهه در کنار این قربانیان بوده‌ و با درد و احساسات آنها همدردی کرده‌ام و مایلم از طرف سازمان منع سلاح‌های شیمیایی عمیق‌ترین همدردی و همبستگی خود را با مردم سردشت ابراز کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

فرناندو آریاس با بیان اینکه "نفرت جهانی نسبت به حملات شیمیایی، به امضای کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی توسط جمع کثیری از کشورهای جهان در سال ۱۹۹۳ کمک شایانی کرد"، افزود: "این سالگرد غم‌انگیز، فرصت مهمی است تا جامعه بین‌المللی برای محکومیت مشترک سلاح‌های شیمیایی مجدداً متحد شود. "

دبیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ضمن یادآوری اینکه: "تا به امروز ۱۹۳ کشور عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی هستند و بیش از ۹۸ درصد از جمعیت جهان تحت حمایت این کنوانسیون زندگی می‌کنند. " تأکید کرد "برای جامعه بین‌المللی حیاتی است که تعهد خود را نسبت به کنوانسیون و هدف والای آن مبنی بر جهان عاری از سلاح‌های شیمیایی تجدید نماید. "

به گفته‌ این مقام بین المللی، "قربانیان سردشت و همه کسانی که درد و رنج ناشی از سلاح‌های شیمیایی را تجربه کرده‌اند، سزاوار احترام و همبستگی همه ما هستند. "

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی هر سال در نشست سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی نسبت به کلیه قربانیان سلاح‌های دهشتناک شیمیایی ادای احترام می‌نماید.

برچسب‌ها هلند سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سردشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هلند سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سردشت هلند سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سردشت سازمان منع سلاح های شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، افزود: سال گذشته در دیدار همکاران صنعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین‌المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته‌ای پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته‌ای، شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این راستا شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیش‌بینی شده است، حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند.

کریمی‌ثابت با بیان اینکه این کنفرانس بستری برای حضور صنعت هسته‌ای شده است، تصریح کرد: تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با امیرعبداللهیان
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • عزاداری مردم زرند درسالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران