Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه تایید کرد که از فردا سوخت مورد نیاز نیروگاه برق غزه تامین می‌شود.    «تور وینسلاند» شامگاه یکشنبه گفت: در چارچوب تلاش‌های سازمان ملل انتقال محموله‌های سوخت به نیروگاه تولید برق در غزه از فردا از سر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این محموله‌های سوخت با حمایت مالی قطر به نوار غزه فرستاده می‌شوند.

او تاکید کرد: این اقدام در چارچوب توافق منعقد شده بین دفتر خدمات برنامه‌های سازمان ملل و دولت قطر انجام می‌شود.

سرهنگ «بسام غبن» رئیس گذرگاه کرم ابوسالم هم تایید کرد که رژیم اشغالگر تصمیم گرفته است ورود گازوئیلی که توسط قطر تامین شده به نیروگاه تولید برق در نوار غزه از سر گرفته شود.

او گفت: قرار است فردا ۲۰ کامیون حامل گازوئیل ویژه نیروگاه تولید برق در چارچوب کمک‌های مالی قطر به نوار غزه فردا وارد این منطقه شود.

رئیس گذرگاه کرم ابوسالم گفت که ورود مواد شیمیایی ویژه کار کشاورزی هم به نوار غزه از سر گرفته می‌شود

سرهنگ غبن گفت که کار صادرات محصولات کشاورزی از نوار غزه و از طریق گذرگاه کرم ابوسالم نیز ادامه دارد.

شبکه المیادین روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که مصر به توافق اولیه‌ای دست یافته است که بازگشت تدریجی شرایط غزه به قبل از یازدهم ماه مه گذشته (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ و آغاز درگیری ۱۲ روزه میان مقاومت غزه و رژیم صهیونیستی) را تضمین می‌کند.

این منابع افزودند: اجرای توافق با واردات گازوئیل و مواد اولیه از قطر به نوار غزه آغاز می‌شود.

به گفته این منابع، توافق مذکور همچنین شامل وارد کردن کمک مالی قطر به غزه تا اواخر این هفته و به دنبال آن رسیدن دیگر تسهیلات به این منطقه است.

طی مدتی که از پایان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد، سازمان ملل و برخی طرف‌های منطقه‌ای برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به کاهش محاصره غزه به منظور بازسازی ویرانه‌های جنگ تلاش‌هایی کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی درصدد است که کاهش محاصره غزه را با موضوع مبادله اسرا مرتبط کند، اما مسئولین گروه‌های حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند که به دشمن باج نمی‌دهند و اسرای صهیونیست در برابر اسرای فلسطینی آزاد می‌شوند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: غزه محاصره نیروگاه رژیم صهیونیستی نوار غزه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند

بر اساس اعلام آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هر روز ۳۷ کودک در غزه بر اثر حملات و بمباران ارتش رژیم صهیونیستی مادر خود را از دست می‌دهند.

به گزارش مشرق، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با بیان اینکه جنگ در غزه به عنوان جنگ علیه زنان ادامه دارد، افزود: از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون در نتیجه حملات ارتش [رژیم] اسرائیل علیه ساکنان غزه بیش از ۱۰ هزار زن شهید و ۱۹ هزار زن دیگر نیز زخمی شدند.

آنروا در اطلاعیه ای که امروز در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، افزود که [ رژیم ] اسرائیل همچنان زنان را در جریان حملات مداوم خود به نوار غزه مورد هدف قرار می دهد و به طور متوسط ، روزانه ۳۷ کودک در غزه مادرانشان را از دست می دهند.

این نهاد بین المللی اضافه کرد که شرایط زندگی در نوار غزه به ویژه برای بیش از ۱۵۵ هزار زن باردار یا شیرده وحشتناک است و آنها در دسترسی به آب و تاسیسات بهداشتی با مشکل مواجه جدی هستند.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان با حمایت آمریکا و اروپا به حملات خود علیه ساکنان نوار غزه ادامه می‌دهد و جنگنده های این رژیم بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی را بمباران و آنها را بالای سر ساکنان ویران می‌کنند.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، تاکنون حملات مداوم ارتش رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه به کشته شدن ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر و مجروح شدن ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر و آواره شدن حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت نوار غزه شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها از طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی به حماس
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد
  • جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی