Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@00:18:36 GMT

بمباران مرز عراق و سوریه توسط آمریکا

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۶۳۵۳

بمباران مرز عراق و سوریه توسط آمریکا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری رسمی سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر داده است. 

برخی منابع خبری دیگر نیز می‌گویند که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی در دیرالزور شرقی در منطقه بوکمال صورت گرفته است.

دقایقی پس از آن، وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله مدعی شده است که «جنگنده‌های این کشور یک شنبه شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رییس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پنتاگون مدعی شده است که این حملات در پاسخ به حملات شبه نظامیان به پایگاهها و نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق صورت گرفته است. 

کانال خبری صابرین نیوز در عراق نیز از بمباران مواضع نیروهای حشد الشعبی در نوار مرزی عراق و سوریه خبر داده است.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه بیانیه خود ضمن تاکید بر حمایت از نظامیان آمریکایی مستقر در عراق مدعی شده است که ارتش آمریکا به دعوت دولت عراق و برای جنگ با داعش در این کشور حضور دارد و انجام این حملات یک پیام بازدارنده برای محدود کردن خطرات علیه نظامیان آمریکایی است. 

خبرگزاری سانا در گزارش تکمیلی خود آورده است، یک هواپیمای جنگی که گمان میرود آمریکایی باشد ساعت یک بامداد به وقت محلی به منازل مسکونی در حومه شرقی دیرالزور در منطقه بوکمال به موشک حمله کرده است که در این حملات یک کودک شهید شده و سه غیرنظامی دیگر نیز مجروح شده اند.

خبرگزاری سانا همچنین از خسارات مادی به منازل مسکونی و غیرنظامی خبر داده است. 

منابع عراقی نیز گزارش داده‌اند که در این حملات موشکی 4 نفر از نیروهای حشد الشعبی به شهادت رسیده‌اند. 

 پایگاه خبری النجباء عراق اعلام کرد که این ۴ شهید  از تیپ ۱۴ الحشد و گردان‌های سیدالشهداء هستند که اسامی آنها به شرح زیر است:

▪️ شهید حسین علی عبدالحسین صالح البیضانی
▪️ شهید کرار سعد حمدان جلوب المحمداوی
▪️ شهید کرار عبدالعزیز زینل الشبکی
▪️ شهید محمد رومی ماجد محاسن الفرطوسی

پربیننده ترین ظرف یک هفته با ایران توافق می کردم / بازگشت به برجام اسرائیل را نابود می کند ایران ملزم به اجرای تعهدات فراتر از برجام نیست / اگر بحث مذاکرات در وین نبود تفاهم سه ماه فنی را با آژانس نداشتیم ترکیه یکی از قوی‌ ترین ارتش‌ های جهان را دارد برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته وزیر بهداشت متخلف انگلیس استعفا داد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بمباران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که نظامیان زن صهیونیست پس از مخالفتشان با حضور در جنگ، در معرض بدرفتاری و رفتارهای وحشیانه فرماندهان قرار دارند و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دچار حملات پنیک شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وبگاه عبری‌زبان «واللا» گزارش داد که نظامیان زن ارتش صهیونیستی در جریان جنگ علیه غزه به‌دلیل بدرفتاری‌ها و اقدامات وحشیانه و خشونت‌باری که بعد از امتناعشان از حضور در ارتش به دنبال عملیات هفتم اکتبر با آن مواجه شده‌اند دچار حملات پنیک و مشکلات روانی زیادی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این سایت عبری‌زبان همچنین گزارش داد که ده‌ها نظامی زن صهیونیست که مجبور هستند در جریان جنگ حضور داشته باشند از هفته‌ها قبل از فرماندهان درخواست کردند که ماموریتشان را به دلیل نگرانی شدید از اینکه ممکن است کشته یا اسیر شوند تغییر دهند.

واللا به نقل از خانواده‌های این نظامیان زن صهیونیست گزارش داد که دختران آنها برای ساعات طولانی در پایگاه «تل هشومیر» زیر آفتاب سوزان قرار دارند و فرماندهان سر آنها فریاد می‌زنند و آنها در معرض تهدید و توهین قرار دارند و به آنها لگد می‌زنند. آنها همچنین مجبور به خوابیدن زیر نور و در یک مکان پر سر و صدا هستند و این اتفاقات برای آنها قبل از انتقال به پایگاه «سیاریم» برای گذراندن یک دوره ویژه رخ داد که درنتیجه آن، آنها در معرض غش کردن و حملات پنیک مداوم قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش این وب‌سایت عبری، خانواده‌های این نظامیان زن گفتند که دخترانشان بعد از آزار و اذیت‌ها و روش‌هایی که ارتش علیه آنها اعمال کرده، شوکه شده و بعد از تمامی رخدادهای جنگ حاضر به ماندن در ارتش نیستند.

پیشتر وبگاه عبری‌زبان «وای‌نت» گزارش کرد که ده‌ها نظامی زن از اعزام به پایگاه آموزشی اولیه نیروهای گارد مرزی در پایگاه «سیاریم» در «وادی عربه» واقع در مرز با اردن امتناع کردند و نیروهای زن استخدام شده از اعزام به این پایگاه امتناع کرده چرا که ترس از تکرار اتفاقی دارند که در هفتم اکتبر برای شماری از نظامیان و افسران به‌ویژه در پایگاه نظامی «ناحل عوز» و سایر پایگاه‌ها در غلاف غزه رخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه