Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@04:24:00 GMT

بایدن؛ مسئول حملات در عراق و سوریه

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۶۵۴۹

بایدن؛ مسئول حملات در عراق و سوریه

پنتاگون بامداد دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله جنگنده های خود به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه را پذیرفت.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد جنگنده های این کشور به دستور جو بایدن حملات دقیقی را به مواضع شبه نظامیان در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده اند.

پنتاگون مدعی شده است که این حملات در پاسخ به حملات شبه نظامیان به پایگاهها و نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است حملات علیه دو منطقه در سوریه و یک منطقه در عراق -هر سه در نزدیکی مرز دو کشور- انجام و ادعا شده که این مکان‌ها و تجهیزات توسط گروه‌های مقاومت کتائب حزب‌الله و کتائب سیدالشهدا استفاده می‌شده است.

پنتاگون مدعی است این اقدام واکنشی به حملات پهپادی اخیر به اماکن و پایگاه‌های آمریکا و کارکنان آن در عراق بوده است.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود با ادعای اینکه بایدن در دفاع از نیروهای ایالات متحده صریح است، هشدار داده است با توجه به تداوم مجموعه حملات به منافع آمریکا در عراق، رئیس جمهوری فرمان به اقدامات نظامی بیشتر برای اختلال در این حملات و ممانعت از آنها داده است.

 شبکه الاخباریه سوریه بامداد دوشنبه، از حمله هوایی به اطراف شهر البوکمال استان دیرالزور در مرز این کشور با عراق  خبر داد و اعلام کرد انفجارهای شدیدی مناطق مرزی سوریه و عراق را لرزاند.

برخی رسانه ها و کاربران فضای مجازی از بمباران مناطقی در اطراف گذرگاه مرزی قائم در مرز عراق و سوریه خبر داده بودند.

همزمان با حملات جنگنده های آمریکایی به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از سفر تاریخی رئیس جمهوری مصر و پادشاه اردن به بغداد استقبال کرده و  این دیدارها را گامی مهم در تقویت روابط اقتصادی و امنیتی منطقه ای میان مصر ، عراق و اردن و پیشبرد ثبات منطقه ای دانسته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سوریه خاک عراق ایالات متحده رسانه فضای مجازی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر ایالات متحده آمریکا پنتاگون منطقه بوکمال عراق و سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است