Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روز‌ها برخی از سالن‌های تئاتر میزبان مخاطبان این حوزه هستند که قرار است در گزارشی به آن‌ها بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو- سپیده شریعت رضوی؛ سال ۹۹ را می‌توان سال سکوت برای تئاتر نامید البته نه سکوت هنرمندانش که به جبر زمان مجبور به خانه‌نشینی شده بودند بلکه سکوت در سالن‌های تئاتر که هرکدامشان که روز‌های خوشی را پیش از آن تجربه کرده بودند؛ سالن‌هایی که از صدای هنرمندانش پُر بود و چشمش به تماشاگران روشن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۹۹ با همه تلخی‌ها و ناکامی‌هایش گذشت و سال ۱۴۰۰ با هزار امید و آرزو از راه رسید، اما کسی فکرش را هم نمی‌کرد با سومدیریت مسئولان که باعث ایجاد موج چهارم کرونا شد، سالن‌های تئاتر باز نشده تعطیل شوند.


ناگفته نماند که در این یکسال و نیم اخیر که از شیوع کرونا در کشورمان می‌گذرد، هنرمندان این حوزه در جنگی نابرابر با کرونا با انواع مشکلات دست و پنجه نرم کردند و بسیاری از آن‌ها که شغلی جز تئاتر نداشتند به مشاغل دیگری روی آوردند یا خانه‌نشین شده‌اند. از طرفی کمک مالی به تئاتری‌ها یک سر ماجراست، اما موضوع دیگری که کمتر به آن توجه شده است مشکلات روحی‌ست که برای برخی از هنرمندان این حوزه به وجود آمده است چراکه معتقدند هنر غذای روح آن‌هاست و اگر روح خود را تغذیه نکنند قطعا درگیر مشکلات روحی خواهند شد.


خوشبختانه این روز‌ها که فصل تابستان آغاز شده است توانستیم موج چهارم کرونا را پشت سر بگذاریم و سکوت تئاتر هم تا اندازه‌ای شکسته شده است البته نباید از فداکاری هنرمندان این عرصه گذشت چراکه در این روز‌ها خطر کرده و بدون زدن واکسن حاضر شده‌اند، روی صحنه بروند. در گزارش پیش رو قصد داریم مروری بر نمایش‌هایی که هم‌اکنون روی صحنه هستند و یا قرار است در آینده‌ای نزدیک روی صحنه بروند و اطلاعات آن‌ها تا حدی رسانه‌ای شده است، داشته باشیم.


خانه نمایش مهرگان میزبان ۵ نمایش


سالن یک خانه نمایش مهرگان از ۱۸ خردادماه میزبان نمایش «شمعدانی‌ها» به نویسندگی ایوب آقاخانی، کارگردانی مهدی رضایی و تهیه‌کنندگی محمد نیکزاد شده است و این میزبانی تا ۱۷ تیرماه ادامه دارد.


داریوش هاشمی، میر نادر مظلومی، فرانک یوسفی، نازنین علم دوست، محمد رضا نیکزاد، محمد صادق سلمانیان و امین مومنی پور در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.


در خلاصه «شمعدانی‌ها» آمده است: «خانواده شمعدانی‌ها که در ایران زندگی می‌کنند، متوجه می‌شوند که بلیت بخت آزمایی برنده شده‌اند. اکبر شمعدانی که پدر خانواده است دوستی به نام تورج نیک بنیاد در آمریکا دارد، ایمیلی برای او می‌فرستند تا شماره حساب او را برای گرفتن جایزه اعلام کنند. در نهایت...»


«توحش» عنوان نمایشی به نویسندگی علیرضا افشارنادری، کارگردانی حسین اناری و تهیه‌کنندگی سارا داروفروش است که از ۳۰ خردادماه روی صحنه خانه نمایش مهرگان رفته و تا ۱۰ تیرماه میزبان مخاطبان خود خواهد بود.


بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از کمند کلبادی، محمد تاجیک، محمدپوریا هلالی، احسان صاحبدادی و هلیا هامرز.


در خلاصه داستان این اثر آمده است: خانواده‌ای در شهری بی طرف، از سمت شمال و جنوب درگیر جنگ و نزاع می‌باشند، که دچار بیماری و قحطی هستند پس از مرگ پدر و مادر، فرزندان ...


گروه هنری تندیس از ۳۰ خردادماه با نمایش «مردگان» روی صحنه سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان رفته است.


این نمایش به نویسندگی مجتبی جعفری‌پور، کارگردانی امیرحسین انصاری که در خلاصه داستان آن آمده است: «هدف چیست؟ مرگ ما یا زندگی ما؟!»، تا ۱۵ تیرماه میزبان مخاطبان خود خواهد بود.


بازیگران این اثر نمایشی عبارتند از نازیلا عظیمی، مجتبی جعفری‌پور، تداعی سعیدی‌فر، امیررضا باباولیان، محمدرضا وزیری، علیرضا وزیری، ملیکا زاهدی، سارا محبی، امیرحسین انصاری، صادق کاوانلویی، مریم محبی، نیکی میرصادقی، بهرام مصطفایی و حامد شیخی.


نمایش «مک موردو» به نویسندگی ناصر کاظمی، لعیا عسلی نژاد، سید حامد قریشی، علی بوستانی و آنا هوشیدری، طراحی و کارگردانی ناصر کاظمی، تهیه‌کنندگی مجتبی حسامی و دراماتورژی آنا هوشیدری با مخاطبان خود در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان دیدار خواهد کرد.


در خلاصه داستان این اثر که از ۶ تیر تا ۲۵ همان ماه روی صحنه است، آمده: آن‌هایی که مرگی موقت را تجربه کرده‌اند و سپس دوباره زنده شده‌اند، همگی متفق‌القولند در لحظه مرگ، برای چند ثانیه کل زندگی‌شان از مقابل چشمانشان عبور می‌کند.


ناصر کاظمی، لعیا عسلی نژاد، سید حامد قریشی و علی بوستانی بازیگران «مک موردو» هستند.


نمایش «خوک هندی» نوشته سباستین تیری، ترجمه ساناز فلاح‌فرد، تهیه‌کنندگی امین صدر و کارگردانی رامین دولت‌آبادی که کاری از گروه هنری آتیکا است، قرار است از ۱۶ تیرماه تا ۱ مرداد در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه برود.


نگار عزیزی، محمد براتعلی، فائزه ثنایی، لاله حشمت پسند و امیرحسین نعیمی بازیگران این نمایش هستند.


در خلاصه داستان این نمایش آمده است: النا کرافت برای برداشت از حساب وارد بانک فرانسوی خود می‌شود و متوجه می‌شود...


چهار نمایش میزبان مخاطبان خود در تماشاخانه ایرانشهر خواهند بود


کمدی-تراژدی «اسطرلاب» به کارگردانی صدرا صباحی که پیش از این در فاصله بین قرنطینه چندین‌باره سالن‌های نمایشی روی صحنه رفته بود، دور تازه اجرا‌های خود را در تماشاخانه ایرانشهر پی می‌گیرد. این نمایش از روز پنجشنبه سوم تیرماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه می‌رود و تا ۲۰ تیزماه میزبان مخاطبان خود خواهد بود.


مهدی سقا، محمد صادقی، زهرا بهروزمنش، مژده قربانی و الناز اسمعیل‌زادگان در این نمایش که براساس طرحی از علی نرگس‌نژاد طراحی شده ایفای نقش می‌کنند.


در خلاصه داستان «اسطرلاب» آمده است: «بزرگ خاندان در سن ۱۰۰ سالگی، پس از سکته سوم و قطع امید پزشکان به خانه می‌آید. ورثه در ساعات احتضار او دورش گرد آمده‌اند و منتظر هستند، اما بر خلاف پیش‌بینی پزشکان وضعیت رو به بهبودی می‌رود و این وضعیت به مزاج برخی ورثه خوش نمی‌آید و...»


تئاتر «بالاخره این زندگی مال کیه» نوشته برایان کلارک، ترجمه احمد کسایی‌پور کارگردانی سعید حشمتی تا ۸ تیرماه در سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.


در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: من تصمیم گرفتم که بمیرم و تو نمی‌تونی این حقو ازم بگیری.


بازیگران این اثر نمایشی که از ۲۳ خردادماه اجرایی شده است، عبارتند از نیما هاشمی‌سرشت، الهام سالاری، کیمیا خلج، نیما ثبوتی، آناهید ادبی، آرمین همتی، فاطمه توانا، علی سیبی، فاطمه غضنفری، پریا یعقوبی، محمدجواد آصفی، ایمان عبادی و نیلوفر پارسا.


«شاهزاده خانم، کاکل شیراز» عنوان یک اثر نمایشی به نویسندگی شهرزاد گیلگ پور، کارگردانی علی اصغر یوسفیان و تهیه‌کنندگی شهرزاد گیلگ پور است که از ۳ تیر تا ۴ مرداد در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.

ملیکا صفاری‌پور، عاطفه بختیاری، سپیده پروانه، محمد وحیدی، مریم هاشم‌پور و همایون معیر از جمله بازیگران این تئاتر هستند.

«غلامرضا لبخندی» عنوان یک نمایش به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج است که از ۹ تیرماه میزبان مخاطبان خود در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر است.



در خلاصه داستان این تئاتر که تا یکم مردادماه روی صحنه است، آمده: ۲۴ سال پیش غلامرضا خوشرو معروف به خفاش شب شروع به قتل‌های زنجیره‌ای می‌کند.

اسامی بازیگران «غلامرضا لبخندی» عبارتند از تینو صالحی، بهروز پناهنده، گیلدا حمیدی، لبخند بدیعی، مجید رحمتی، نجلا نظریان، غزاله جزایری، دلسا کریم‌زاده، شادی ضیایی، مسعود انتظاری و رضا بهرامی.


پردیس تئاتر شهرزاد و اجرای سه نمایش


پردیس تئاتر شهرزاد از ۵ تیرماه میزبان نمایش «خیر نبینی سعیده» به نویسندگی فرهاد نقدعلی، کارگردانی علیرضا احمدی‌خیری و تهیه‌کنندگی حسین خیرخواه می‌شود.

در خلاصه داستان این اثر که امیررضا کوشانی در ۱۱ نقش متفاوت به ایفای نقش می‌پردازد، آمده است: از کودکی تا بزرگسالی خلیل یک داستان است؛ داستانی که باید دید.

«نمایش خاک سفید» نوشته محمود احدی‌نیا، کارگردانی محمدرضا هلال زاده و تهیه‌کنندگی حمید علما از پنجشنبه ۳ تیر ماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد میزبان تماشاگران تئاتر خواهد بود.


در خلاصه این نمایش آمده است: «خانواده مهمه، تو دنیایی که همه غریبه ن خانواده خیلی مهمه...»


صادق برقعى، فرید رحمتى، میلاد معیرى، مهدی یگانه، نسا یوسفى، حسین کریمى، محسن رضوى‌نیا، على اسحاقى، سحر بهرامى، على پویا قاسمى، المیرا صارمى و سهیل ناجى به ترتیب حضور در صحنه، بازیگران این نمایش هستند.


تئاتر «بازی‌های کشتار همگانی» نوشته اوژن یونسکو، ترجمه داوود رشیدی و طراحی، دراماتوژی و کارگردانی بهروز سروعلیشاهی از ۳ تیرماه لغایت ۲۲ تیر در پردیس تئاتر شهرزاد سالن صنوبر تماشایی می‌شود.


بازیگران این نمایش که نگاهی طنزآمیز به پدیده شیوع بیماری مسری در سرزمینی ناشناخته و مواجه افراد با «مرگ» دارد، عبارتند از مهدی بازدار، آیت بی‌غم، احمد حامدی، ملیکا شهاب، عبدالرضا صفری دریایی، نسترن صفری، ساره گندمی، لیلا مفیدی، سهیلا مفیدی، شاهین ملک زاده، سعید نبوی، محمد امیددوست، سهیل خباززاده، پوریا محسنی و حسام زرنوشه.


این گزارش ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تئاتر تماشاخانه ایرانشهر خانه نمایش مهرگان پردیس تئاتر شهرزاد خلاصه داستان این اثر تماشاخانه ایرانشهر پردیس تئاتر شهرزاد بازیگران این نمایش خانه نمایش مهرگان تیرماه میزبان تهیه کنندگی اثر نمایشی روز ها روی صحنه شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نوزدهمین شب کارگردان که روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد در کنار اهدای مدالیوم به اکبر زنجانپور از سه چهره تاثیر گذار حوزه تئاتر قدردانی می‌شود.

انجمن کارگردانان تندیس و لوح تقدیر خود را به پاس سال‌ها تلاش و هنرآفرینی در حوزه کارگردانی تئاتر رادیویی به ژاله علو همچنین به پاس تلاش‌های فراوان در حوزه آموزش تئاتر و کارگردانی به علیرضا کوشک جلالی و به پاس تلاش‌های اجتماعی در حوزه تئاتر به علی شمس اهدا خواهد کرد.

این مراسم روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه و از ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • گزارشی از سریال‌های در حال ساخت نمایش خانگی/ کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال‌ هستند؟
  • کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید