Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمدبیگی گفت: دولت آینده به دلیل وجود معضلات معیشتی فراوان ناشی از تحریم‌ها و بی‌کفایتی دولت تدبیر و امید، نمی‌تواند معجزه کند و عملا دو سه سالی با چالش‌های فراوانی روبرو خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص تعامل مجلس با رئیس جمهور منتخب مردم گفت: رئیس جمهور فعلی اختلاف فاز جدی با مجلس داشت، هر گاه وی به مجلس دعوت می‌شد تا برای حل مشکلات و معضلات حاضر شده و با نمایندگان همفکری کند، قبول نمی‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در موارد متعدد از جمله، موضوعات ستاد ملی کرونا، بحث‌های معیشتی، اوضاع بازار، آشفتگی بورس، کنترل تورم، مهار گرانی‌ها، مسائل مهم سیاسی کشور، روحانی، غایب همیشگی جلسات میان دولت و مجلس بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: در سوالاتی که مطرح شده توسط نمایندگان و تذکراتی که به وی داده شده، هیچگاه پاسخی از روحانی به ما نرسیده و نهایتا از طریق مشاور حقوقی و پارلمانی وی، یکی دو پالس ضعیف به مجلس رسیده است و حتی در جریان تحویل بودجه به مجلس که باید توسط رئیس جمهور تقدیم می‌شد نیز در مجلس حاضر نشد.

وی ابراز کرد: با وجود تلخی‌هایی که روحانی در تعامل خود با مجلس به جای گذاشت، این بداخلاقی‌ها باعث نشد مجلس امید و انتظار از فعالیت‌های خود باز بماند و تلاش کرد تمام وظایف خود را با قدرت و تعهد به انجام برساند و به ناچار با وزرا و معاونین رئیس جمهور ارتباط گرفت.

بی‌توجهی روحانی به قانون بی‌پاسخ نمی‌ماند

این مقام مسئول تاکید کرد: روحانی باید پاسخگوی خلا عدم حضور یکساله‌اش در مجلس باشد و بی‌توجهی وی به لحاظ قانونی بی‌پاسخ نخواهد ماند و نباید تصور کند پس از اتمام دوره ریاست جمهوری، از پیگیری نمایندگان ملت رها خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دولت آینده، با اراده آهنین و عزم راسخی که از آیت الله رئیسی در اجرای سیاست‌های کلی نظام سراغ داریم و با توجه به عهد ایشان در بکارگیری نخبگان کشور برای حل مشکلات موجود، خوش بینانه امیدواریم رابطه‌ای سرشار از برادری و تعامل میان دولت و مجلس برقرار شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: مجلس هم برای تعامل با دولت جدید برنامه‌های مختلفی در دستور کار دارد تا برای حل معضلات اساسی مردم با سرعت، دقت، اولویت‌بندی عمل کرده و تا حدودی بتواند ناکارآمدی‌های موجود را با تلاشی مضاعف در کنار دولت جدید حل و فصل کنیم.

محمدبیگی در رابطه با انتظار مردم مبنی بر جبران تمام کاستی‌ها توسط دولت جدید بیان کرد: روی کار آمدن دولت جدید، آغاز یک راه جدید است؛ دولت آینده به دلیل وجود معضلات معیشتی فراوان ناشی از تحریم‌ها و بی‌کفایتی دولت تدبیر و امید، نمی‌تواند معجزه کند و عملا دو سه سالی با چالش‌های فراوانی روبرو خواهد بود.

وی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم معضلاتی که طی 8 سال بی‌تدبیری ایجاد شده، یک شبه رفع شود، امکان‌پذیر نیست اما با همکاری ویژه ای که بین سران قوا در دولت آینده صورت خواهد گرفت امید است بتوانیم مشکلات و موانع زیادی را رفع کنیم و طبق شناخت ما از مردم، ملت ما با تعریف انتظارات منطقی از دولت، صبورانه پیگیر مطالبات خود خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور دولت آینده دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک»، سید محمد حسینی در گفت و گو با ایسنا، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که  در تهران 16 کرسی خالی مانده است که کرسی های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح ها و لوایح بگذارند. آنها  می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره های قبل  دولت ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کارهای اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم