Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@19:55:32 GMT

روابط با کوبا از اولویت‌های دولت بایدن نیست

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۷۰۱۴

روابط با کوبا از اولویت‌های دولت بایدن نیست

به گزارش ایلنا، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که روابط میان کوبا و آمریکا از اولویت‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده نیست. 

این در حالی است که بایدن در کارزارهای انتخاباتی خود وعده کرده بود که مسیر دیپلماسی را در قبال هاوانا پی بگیرد. 

واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که پس از گذشت پنج ماه از عمر دولت بایدن، هنوز هیچ اقدامی در دستور کار کاخ سفید در زمینه بهبود روابط با کوبا برداشته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا به گفته این منابع، «پیچیدگی» مسئله کوبا و همچنین «بی‌اهمیت بودن آن برای بایدن» از دلایلی است که دولت فعلی کاخ سفید روابط با هاوانا را در اولویت‌های اول خود قرار نداده است. 

یکی از این منابع گفت: «شاهد آشوب در منطقه و جهان هستیم، پاندمی کرونا کشور را فرا گرفته و از سوی دیگر باید به تخریب دموکراسی در شماری از کشورها پاسخ دهیم. در زمینه کوبا نیز آنچه به سود منافع ملی آمریکا باشد صورت می‌دهیم.»

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کوبا آمریکا جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن