Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ۱۷ هزار شهید ترور انقلاب اسلامی ایران اوج مظلومیت مردمی را ثابت کرده است که همواره با پای جان برای حفظ این مرز و بوم در همه صحنه ها حاضر بوده اند، و شهدای هفتم تیر نیز سمبلی از مظلومیت ملت رنج کشیده ایران در آن سالها بود که حین درگیری با دشمن متجاوز بعثی، قربانی منافقان کوردل داخل می شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ روز پس از عزل بنی صدر از ریاست جمهوری، در شبانگاه هفت تیر ۱۳۶۰ آیت الله سیدمحمد حسین بهشتی، رییس وقت دیوان عالی کشور و بیش از ۷۰ نفر از مقامات و چهره های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب در یک عملیات بمب گذاری توسط منافقان به شهادت رسیدند.

شهیدان سیدفخرالدین رحیمی و محمدحسین صادقی هم از شهدای لرستانی هستند که در این حادثه به فیض شهادت نائل آمدند و بار دیگر مردم لرستان سهم خود را در دفاع از کشور و انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ادا کردند.

شهید سید فخرالدین رحیمی از شکنجه و حکم اعدام تا شهادت

سید فخرالدین رحیمی از شهدای روحانی لرستان در سال ۱۳۲۳ هجری، شمسی در شهر خرم‌آباد و در یک خانواده روحانی متولد شد. پدرش حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر رحیمی از علمای بزرگ شهر بود که نسب او به حضرت امام موسی بن جعفر(ع) می‌رسید.

سید فخرالدین پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال ۱۳۳۹ برای تحصیل علوم دینی به شهر مقدس قم عزیمت نمود و در حوزه علمیه آن شهر مشغول به تحصیل شد.

در سال ۱۳۴۱ که زمزمه‌های نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به گوش می‌رسید وی در حال فعالیت سیاسی علیه رژیم منحوس پهلوی دستگیر و به مدت ۶ماه روانه زندان شد و پس از آن نیز همچنان به مبارزات جدی ضد نظام شاهنشاهی می‌پرداخت تا این‌ که حکم اعدام غیابی علیه او در نیمه اول سال ۱۳۵۷ صادر شد اما این امر او را در مبارزاتش جسورتر کرد.

ارتباط شهید رحیمی با جوانان و عشایر لرستان به جو مبارزات در این استان رونق می‌بخشید، وی با قرار دادن "مسجد علوی" خرم‌آباد به‌ عنوان کانون اصلی علیه رژیم طاغوت فعالیت‌ها و مبارزات مردم و جوانان را در شهر و استان مدیریت می‌کرد.

شهید رحیمی بارها در کمیته ضد خراب کاری و زندان‌های دیگر رژیم پهلوی، زندانی و به شهرهای ایرانشهر و اقلید فارس تبعید شد و در تبعید با چند تن از روحانیون بزرگوار از جمله رهبر معظم انقلاب آشنا شد.

شهید رحیمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی مردم خرم‌آباد به‌ عنوان نماینده مجلس انتخاب شد و این‌بار در سنگر مجلس شورای اسلامی تمام توان خود را به‌ کار بست تا برای مردم استان و به‌ ویژه شهر خرم‌آباد منشا خیر و برکت باشد.

اما سرانجام در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در سن ۳۷ سالگی در انفجار دفتر حزب جمهوری توسط منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید محمدحسین صادقی و امامت آخرین نماز جماعت حزب جمهوری اسلامی

شهید محمد حسین صادقی دیگر شهید لرستانی حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ است که شاید کمتر از وی سخن به میان آمده است اما این شهید بزرگوار دانش آموخته علامه های بزرگ و البته یک فعال مذهبی و سیاسی بسیار شناخته شده در  زمان خود بوده است.

شهید صادقی از علما و فضلای اهل لرستان سال ۱۳۰۲ هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی متولد شد، در ابتدا نزد پدرش علوم دینی مقدماتی را فراگرفت و در حالی‌ که کار کشاورزی انجام می‌داد به کودکان و نوجوانان روستاهای محل قرآن می‌آموخت.

در سن ۱۸ سالگی به قصد تحصیل روانه قم شد و در حوزه‌های علمیه آن شهر، نزد استادانی چون امام موسی صدر و حاج شیخ حسن قمی و آیت‌الله بروجردی به آموختن علوم دینی و حوزوی پرداخت.

بعد از رحلت آیت‌ الله بروجردی به جلسات درس امام خمینی (ره)، آیت‌الله العظمی گلپایگانی و مرعشی نجفی وارد شد و با استفاده از ذخائر علمی آن بزرگواران شیوه اجتهاد و استنباط احکام الهی را آموخت.

در متن اجازاتی که مراجع بلندپایه به وی تفویض کرده‌اند به مقام علمی‌اش اشاره شده است از جمله در بخشی از اجازه‌نامه‌ای که در سال ۷۲ هجری قمری در سن ۲۸ سالگی از طرف مرحوم آیت‌الله اراکی برای ایشان صادر شده چنین آمده است:

"شیخ محمدحسین صادقی سنین عدیده و مدت متمادیه در حوزه مقدسه قم در محضر دانشمندان، فضلا و علما عمر خود را صرف تحصیل علوم شرعیه و نوامیس الهیه و اخلاق نبویه نموده‌اند تا این‌که مرتبه‌ جلیله وافری از علوم را فرا گرفته و از جهت علمی و عملی و اخلاقی آراسته و شایسته و برجسته شده‌اند" .

وی از جمله روحانیونی بوده که برای تبلیغ احکام شریعت به نقاط مختلف کشور سفر کرده و با تشکیل جلسات مذهبی و ایراد سخنرانی به ارشاد مردم پرداخته است.

در قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ نیز در تظاهرات اعتراضی مردم قم، علیه رفراندوم اعلام شده از سوی حکومت وقت، فعالانه شرکت کرد و در همان روز توسط ماموران دستگیر و پس از سه روز زندانی در شهربانی قم به زندان قزل‌قلعه تهران منتقل می‌شود.

وی مدتی در زندان هم‌سلول آیت‌ الله طالقانی بود و پس از رهایی از زندان، مجددا همچون گذشته به فعالیت سیاسی و مبارزاتی خود ادامه داد تا اینکه ۱۶ رمضان ۵۷ توسط ساواک الیگودرز دستگیر و به زندان افتاد بعد از آزادی ناچار به قم رفت و در آن‌ جا به دعوت مردم سنجان اراک مدتی رهبری تظاهرات و اعتراضات مردم آن دیار علیه حکومت شاه را عهده‌دار بود.

پس از پیروزی انقلاب، مسئولیت کمیته انقلاب در شهر ازنا را به عهده گرفت و با کمک مردم، اقدام به تشکیل نهادهای انقلابی نمود آن‌گاه طی حکمی از سوی آیت‌الله مشکینی ریاست دادگاه انقلاب اسلامی الیگودرز به او محول شد.

شهید محمدحسین صادقی در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از جانب مردم دورود و ازنا انتخاب شد و در شامگاه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ با اقامه نماز جماعت حزب جمهوری اسلامی به امامت ایشان، همراه با ۷۲ تن از یاران باوفای جمهوری اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها تروریسم موسسه بنیاد فرهنگی هفتم تیر لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم لرستان تروریسم لرستان محمدحسین صادقی جمهوری اسلامی حزب جمهوری آیت الله هفتم تیر خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه

جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

️این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

 انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • معلمِ متفکر
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران