Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه در مطلبی گفت، مسکو یک دستورکار متحدکننده در امور بین‌الملل ارائه میدهد و آماده مذاکره منصفانه با کسانی است که به دنبال توازن منافع هستند.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه در مطلبی که در روزنامه "کومرسانت" و ژورنال "راشا این گلوبال افرز" منتشر شد، گفت: جدای از جاه طلبی‌ها و تهدیدها، کشورمان همچنان به سیاست خارجی مستقل متعهد است و همچنین آمادگی دارد تا یک دستورالعمل متحدکننده در امور بین‌المللی ارائه کند که به گوناگونی فرهنگ و تمدن در جهان امروز تکیه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف تاکید کرد: رویارویی انتخاب ما نیست و مهم نیست که منطقی به نظر برسد. ما همواره آماده گفتگوی صادقانه با کسانی هستند که آمادگی متقابل برای یافتن توازن منافع نشات گرفته از قوانین بین‌الملل نشان دهند. اینها قوانینی هستند که ما به آنها پایبند هستیم.  

او در ادامه به صحبتهای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اشاره کرد که در مقاله ۲۲ ژوئن تحت عنوان "گشودگی، با وجود گذشته" گفته بود، اشتباه است که روی اشتباهات، توهین‌ها، مشکلات و درگیری‌های گذشته ماند و خواستار تضمین امنیت بدون خطوط جدایی شد، بر ایجاد یک فضای مشترک همکاری برابر و توسعه کلی تاکید کرد.

سرگئی لاوروف تاکید کرد: این رویکرد به تاریخ هزار ساله روسیه وابسته است و کاملاً با مرحله کنونی توسعه آن سازگار است. ما در ارقای ظهور فرهنگ روابط بین الملل مبتنی بر عالی‌ترین ارزشهای عدالت و توانمند ساختن همه کشورها از کوچک و بزرگ در صلح و آزادی پافشاری خواهیم کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت، غرب نمیخواهد درباره مسائل برابری و دموکراسی در صحنه بین‌المللی بحث کند و از برقراری گفتگوی آزاد با کسانی که ارزشها و دیدگاه‌های مختلف دارند، هراس دارد.

او ادامه داد: غرب در حالی که برابری و دموکراسی را در کشورهای خود تبلیغ میکند و خواستار پیروی دیگران است، از بحث در مورد راه‌های اطمینان از برابری و دموکراسی در امور بین‌الملل خودداری میکند. پوشش برتری آن، ضعف و ترس تعامل در گفتگوی صادقانه را پنهان میکند، نه فقط با بله گویان و کسانی که مشتاق پیروی هستند، بلکه با مخالفانی که عقاید و ارزشهای متفاوتی دارند، نه نئولیبرال‌ها یا نومحافظه‌کاران بلکه کسانی که سنتها و باورها را در کودکی آموخته یا از چندین نسل قبل از خود به ارث برده‌اند.  

لاوروف تاکید کرد، چنین رویکردی قطعا با ایده‌آل‌های آزادی مغایرت دارد. او گفت: پذیرش تنوع و رقابت ایده‌ها در توسعه جهان بسیار دشوارتر از ابداع نسخه‌هایی برای همه بشریت است که در یک حلقه باریک از همفکران، فارغ از هرگونه اختلاف در موضوعات اصلی باشد که ظهور حقیقت را غیرممکن میکند. با این حال، پلتفورم‌های جهانی میتوانند توافقهایی تولید کنند که محکم‌تر و بادوام‌تر بوده و بتواند منوط به تایید عینی باشد.  

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، کشورهای غربی تلاش دارند تا بحث روی مسائل کلیدی را به درون گروه‌هایی خاصی بکشانند و از مفهوم نظم جهانی مبنی بر قوانین استفاده کنند.

او گفت: با تحمیل مفهوم نظم مبنی بر قوانین، غرب تلاش دارد تا گفتگو روی مسائل را به درون پلتفورم‌هایی مشابه خودش بکشاند، جایی که صدایی از مخالفان شنیده نمیشود. اینگونه است که گروه‌های همفکر و "صداهای" مختلف ظهور میکند. این در رابطه با هماهنگی نسخه‌ها و بعد مجبور کردن مابقی به اطاعت است. نمونه‌های آن شامل درخواست برای ارائه "رفتار مسوولانه در امنیت فضای سایبری" و "ایستادگی برای قوانین بشردوستانه بین‌المللی" و ایجاد شراکتی برای آزادی اطلاع‌رسانی است. هر کدام از این پلتفورم‌ها تنها شامل ده‌ها کشور است که تا جایی که به جامعه بین‌المللی مربوط میشود، قطعا با اکثریت فاصله دارد.

به گفته این وزیر روس، سازمان ملل پیشنهاد پلتفورم‌های مذاکره جامع روی مسائل بین‌المللی مهم را ارائه داد.

او گفت: متاسفانه، این مساله به تعدد افکار منجر شد اما همه آنچه غرب میخواهد این است که قوانین خودش را تحمیل کند. اتحادیه اروپا بدون اینکه به منشور سازمان ملل نگاهی بیندازد، قوانین خاصی برای گروه‌های همفکر خودش ایجاد میکند. کار اینطور است که کسانی که به آنها بپیوندند، در میان خودشان تصمیم‌گیری میکنند که کدام کشور ملزومات آنها را در فضای مورد نظرشان نقض کرده و بعد اتحادیه اروپا علیه مقصران تحریم وضع میکند. واقعا چه متد راحتی. آنها بدون اینکه نیاز داشته باشند به شورای امنیت مراجعه کنند، همه را خودشان مجازات میکنند. آنها برای کارشان حتی منطق هم دارند، از آنجایی که ما ائتلافی از اثرگذارترین چندجانبه‌ها هستیم، میتوانیم اینها را به دیگران بیاموزیم. کسانی که اینها را غیر دموکراتیک یا مغایر با چندجانبه‌گرایی صادقانه بدانند، با توضیح امانوئل ماکرون مواجه میشوند که یازده مه ۲۰۲۰ گفت چندجانبه‌گرایی به اتفاق آرا بستگی ندارد و پیشگامان فعال جامعه بین‌الملل نباید مواضع عقب مانده را به عنوان یک مانع در نظر بگیرند.

وزیر خارجه روسیه در خاتمه تاکید کرد، به منظور ایجاد یک سیستم چندوجهی بین‌المللی، تبعیت از هنجارهای جهانی پذیرفته شده و اصول قوانین بین‌الملل به ویژه احترام به برابری کشورها، عدم مداخله در امور داخلی، حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری و حق تعیین سرنوشت اهمیت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه سرگئی لاوروف خارجه روسیه پلتفورم ها بین المللی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن

مقام ارشد تیم مرسدس بنز آلمان به خبر مذاکره پنهانی با مکس فرستاپن، راننده ردبول واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ایندپندنت؛ توتو وولف، رئیس تیم مرسدس بنز در مورد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر مذاکرات ادعایی خود با نمایندگان مکس فرستاپن اظهارنظر کرد.

توتو وولف گفت: نه، این یکی از شایعات است. مردم درباره اتفاق‌هایی که در پشت صحنه با رانندگان می‌گذرد، داستان می‌سازند، اما این چیزها باید پشت درهای بسته بماند. هر چیزی که علنی شده، در واقع نادرست است.

فرستاپن: استون مارتین به دنبال قهرمانی با آلونسو است

پیش از این پورتال F1-Insider اطلاعاتی در مورد مذاکرات مکس فرستاپن راننده ردبول و تیم مرسدس منتشر کرده بود. علاوه بر این، گزارش شده است که پدر فرستاپن و مدیر برنامه‌اش  و از سوی تیم آلمانی توتو وولف و جیمز رتکلیف در این جلسه حضور داشتند.

لوئیس همیلتون راننده کنونی مرسدس در پایان فصل جاری فرمول یک به فراری ایتالیا خواهد پیوست. مکس فرستاپن، قهرمان سه فصل متوالی فرمول یک و صدرنشین رده‌بندی فصل جاری این مسابقات یکی از گزینه‌های بالقوه جایگزینی همیلتون در مرسدس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳