Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهای جدید نشان می دهد بیش از ۴ میلیون نفر از برزیلی‌ها دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: تا روز اول ژوئن بیش از 4.1 میلیون نفر از مردم برزیل معادل 16 درصد افراد واجد شرایط، به دلایل مختلف دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا در جهان/ فوت 1547 برزیلی در 24 ساعت گذشته + جدول تغییرات

بر اساس این گزارش، برزیل که دومین آمار بالای تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان را پس از آمریکا در اختیار دارد، با چالش‌های جدی برای مقابله با این بحران بهداشت و سلامت روبرو شده است.

یکی از مهمترین علل عدم دریافت دوز دوم واکسن کرونا، تاخیر دولت برزیل در خریداری و انتقال مواد مورد نیاز برای تولید واکسن از چین بوده است.

دلیل دیگر نیز آن است که بسیاری از مردم برزیل معتقدند که تنها یک دوز از واکسن برای محافظت آنها در برابر خطر ابتلا به ویروس کرونا کافی بوده است. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی بارها توصیه کرده است که هر دو دوز واکسن کرونا باید تزریق شود.

برزیل اکنون بالاترین موارد ابتلا به ویروس کرونا به طور متوسط در 7 روز گذشته در جهان را در اختیار داشته و از هند پیشی گرفته است.

برزیل از نظر کل موارد مبتلایان به ویروس کرونا پس از آمریکا و هند در رتبه سوم قرار دارد. بیش از 18 میلیون نفر در این کشور تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

البته برزیل با بیش از 507 هزار فوتی بر اثر ابتلا به کرونا از هند جلوتر است. این رقم در هند به 392 هزار نفر رسیده است. بر اساس آمارهای وزارت بهداشت برزیل تاکنون کمتر از 12 درصد شهروندان این کشور به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

کارشناسان بهداشت و درمان نسبت به در پیش بودن فصل زمستان در نیم کره جنوبی و شیوع گونه های جدید ویروس کرونا هشدار می‌دهند، این دو عامل می‌تواند موجب رشد فزاینده تلفات ویروس کرونا طی ماه های آینده شود.

یک مقام سابق بهداشت و درمان برزیل نیز هشدار داده است که این احتمال وجود دارد که تلفات ویروس کرونا در این کشور پیش از آشکار شدن اثرات واکسیناسیون به بیش از 700 تا 800 هزار نفر برسد.

دولت برزیل با انتقادات شدیدی به خاطر اهمال و تاخیر در خریداری واکسن کرونا روبرو شده است. شرکت فایزر اعلام کرده است که طی ماه‌های اوت و نوامبر سال گذشته پیشنهاد فروش واکسن کرونا را به دولت برزیل ارائه کرده ولی هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد ویروس کرونا دوز دوم واکسن واکسن کرونا میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟