Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به تسهیلات جدید در خصوص بازگشت سربازان فراری به خدمت اشاره و اظهار داشت: دادسرای نظامی برای سربازان فراری که به صورت خود معرف به خدمت سربازی بازگردند تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح  تصریح کرد: سرباز‌فراری آن دسته از کارکنان وظیفه هستند که در حین خدمت بیش از ۱۵ روز غیبت کرده باشند؛ این افراد اگر برای رسیدگی به فرار خود  بازگردند یا دستگیر شوند به دو صورت به پرونده‌شان رسیدگی می‌شود.

وی گفت:اگرغیبت یا مدت زمان فرارشان برای بار اول تا ۵۹ روز باشد خود یگان خدمتی کمیته تشکیل داده و به وضعیت فرارش رسیدگی می‌کند اما اگر بار اول بیش از ۶۰ روز غیبت داشته باشد و یا فرار برای بار دوم باشد _حتی اگر کمتر از ۶۰ روز طول کشیده باشد_ پرونده به دادسرای نظامی فرستاده شده و دادسرای نظامی اختیار دارد که وضعیت فرار را با غرامت یا جبران جریمه کند.

 امیر دریادار دوم رحیمی پور گفت: در حال حاضر اعلام شده که اگر سربازان فراری خودشان را معرفی کنند دادسرای نظامی کمترین جریمه را که جریمه نقدی است برایشان قائل می‌شود؛ چرا که قاضی این اختیار را دارد که تخفیفات را لحاظ کند.

وی با بیان این مطلب که ارائه تخفیف در مجازات در راستای بازگشت سربازان فراری به خدمت و تعیین تکلیف سربازی این دسته از افراد است تصریح کرد: سربازان فراری نگران اضافه خدمت و مجازات‌های دیگر نباشند؛ دادسرای نظامی در حال حاضر به فراریان خود معرف تخفیف می‌دهند؛ افرادی هم که فرار کرده‌ و عذر موجه دارند هرچه زودتر با مستندات خود مراجعه کنند تا تعیین تکلیف شده و خدمت خود را به پایان برسانند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح سربازی سرباز سرباز فراری خدمت وظیفه سربازان فراری دادسرای نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی‌اند

ایسنا/لرستان دبیر خانه کارگر لرستان گفت: کارگران در عین صداقت در گفتار و عمل به‌عنوان سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی به‌شمار می‌روند.

محمدحسن موسیوند امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) در آیین تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: کارگران بیش از نیمی از جمعیت کشورند و همواره در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از حرم، امنیت و سلامت و مهمتر از همه، ایثار در چرخه تولید و توسعه اقتصاد کشور در مقابله با دشمنان داخلی و خارجی نقشی بی‌بدیل ایفا کرده‌اند که تقدیم بیش از ۱۴ هزار شهید مصداق بارز آن است.

وی بیان کرد: کارگران در عین صداقت در گفتار و عمل به‌عنوان سربازان بی ادعای جبهه اقتصادی به‌شمار می‌روند.

موسیوند ادامه داد: کارگران باید قدر خود را بدانند، کارگران نجیب لرستان با وجود مشکلات شدید اقتصادی در پایبندی به نظام و ولایت استوار و ثابت قدم هستند. بنابراین از دولت انقلابی و حامی محرومان انتظار می‌رود، جوانان، بخصوص کارگران و بازنشستگان این خطه را مورد توجه ویژه قرار دهند.

دبیر خانه کارگر لرستان گفت: اگر کارفرمایی نباشد کارگری نیست و اگر کارگری نباشد کارفرمایی وجود نخواهد داشت و هر دو در کنار یکدیگر در توسعه اقتصاد و اشتغال نقش دارند. جا دارد دولتمردان از این قشر حمایت ویژه داشته باشند. از دولتمردان استدعا داریم واقع‌بینانه‌تر به کارگران و بازنشستگان بنگرند و در زمینه معیشت و زندگی کارگران کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز مراکز تولیدی ما به دلایل مختلف حال خوبی ندارند و به حمایت‌های جهادی شما نیاز دارند که به تعطیلی کشیده نشوند، بیان کرد: معیشت، امنیت شغلی، مسکن و حذف قراردادهای موقت اجرای طرح همسان‌سازی و جلوگیری از افزایش سن بازنشستگی و ... باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگران سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی‌اند
  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس