Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا جعفری نیکو رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،و به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: یک مرکز اقامتی، درمانی و کاهش آسیب ترک اعتیاد در شهرستان کبودراهنگ دایر و فعال است که درسال گذشته حدود ۱۹۸ نفر از معتادان جامعه هدف بهزیستی به‌صورت خود معرف از خدمات این مرکز بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پارسال ۱۸۰ نفر معتاد در مرکز درمان سرپایی متادون تراپی (درمان نگهدارنده با متادون) ارائه خدمت شدند.

جعفری نیکو ادامه داد: همچنین بهزیستی کبود اهنگ سال گذشته ۵۹۵ نفر از معتادان متجاهر که دچار آسیب‌های وارده از مواد مخدر شدند که شامل کارتن خواب‌ها و اشخاص دارای بیماری خاص مانند ایدز و هپاتیت و معتادان بی‌خانمان بودند را با همکاری نیروی انتظامی و با حکم قضایی زیر پوشش قرارداد.

جعفری نیکو با اشاره به استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی و آگاه کردن جامعه برای مقابله با این آسیب اجتماعی بیان کرد: برنامه‌هایی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کارکنان پایور نیروی هوایی، سربازان وظیفه و پدافند پایگاه نوژه، مددجویان مقیم مرکز نگهداری، درمان وکاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶، مشاوره رایگان به عموم مردم، سخنرانی در مساجد، پخش بروشوردر نماز جمعه ومحلات آسیب خیز جهت اطلاع وآگاه سازی مردم پیش بینی و اجرا خواهد شد.

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان اعتیاد را یکی از راه‌های جلوگیری از بازگشت اعتیاد دانست و گفت: افرادی که مهارت خاصی داشته یا گواهی فنی و حرفه‌ای دارند و یا مجوز کسب و کار داشته باشند می‌توانند از بهزیستی وام‌های اشتغال زایی دریافت کنند.

جعفری نیکو اظهار داشت: همچنین پیمانکارانی که این افراد را مشغول به کار کنند البته مشروط به این که این افراد را در محل کار نگهداری کنند و فرد حقوق دریافت کند نیز شامل دریافت وام کارفرمایی به پیمانکار می‌شوند که در این خصوص سال گذشته به ۵۰ نفر از بهبودیافتگان تسهیلات اشتغال زایی پایدار پرداخت شده است.

او با اشاره به خدمات در حوزه پیشگیری بیان کرد: در این زمینه نیز موسساتی فعال شده که با تشکیل تیم اجتماع محور در محلات فعالیت می‌کنند و این تیم‌ها اقداماتی شامل گرایش نداشتن به مواد مخدر، مهارت فرزند پروری، مهارت شیوه‌های صحیح زندگی و زناشویی، آموزش خانواده، پیش از ازدواج، پیشگیری از اعتیاد و ایدز، استفاده صحیح از فضای مجازی را در محلات شهری و روستایی شهرستان آموزش می‌دهند.

جعفری نیکو افزود:درسال گذشته کارزار رسانه‌ای در پیشگیری از مصرف مواد مخدر و تبلیغ و اطلاع رسانی خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ انجام شد که در آن با حساس سازی جامعه در قالب توزیع تراکت، زدن بنر و برقراری کلاس آموزشی، بهره گیری از رسانه‌ها و فضای مجازی در بین خانواده‌ها و محیط اداری در سطح شهرستان انجام شد.

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ عنوان کرد: هدف ازاجرای برنامه‌ها وبرگزاری آموزش‌ها این است با آگاه کردن جامعه برای مقابله با این معضل اجتماعی تنفر عمومی ایجاد کنیم و با روش‌های صحیح فرزند پروری افرادی با تاب آوری بالا را پرورش دهیم که در مقابل سختی‌ها و ناملایمات روش‌های غلطی مثل استفاده از مواد مخدر را انتخاب نکنند و آن‌ها را از این آسیب اجتماعی دور کنیم.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کبودراهنگ وام اشتغالزایی شهرستان کبودراهنگ جعفری نیکو مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد

سرهنگ محمد روهنا گفت: در پی انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی ماموران پلیس مواد مخدر و اطلاع از حمل و انتقال مقداری مواد مخدر از استان‌های جنوبی به شهرستان اسفراین بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

او گفت :  ماموران پلیس مواد مخدر با اجرای ایست و بازرسی در محور اسفراین به سبزوارخودرو متهمان را شناسائی کردند،  با سرعت عمل و هوشیاری ماموران ۳ نفر متهم دستگیر و به مقر انتظامی دلالت و خودرویشان به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین گفت :  متهمان در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد،  پلیس با افرادی که امنیت و سلامت شهروندان را مختل کنند با قدرت برخورد خواهد کرد و انتظار می‌رود در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد